Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

5th Planet Games A/S

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=398567

2 Likes

Noen punkter fra årsrapporten:

• De har endret navn på Ronaldo-spillet. Nå har det navnet Christiano Ronaldo Kick & Run
  • 3 nye spill i produktlinjen.
    *Street Soccer Ultimate - planlagt i Q2.
    *Hugo Nordic.
    *Fashion Fabolous.
  • De er ikke fornøyde med resultatene, og legger skylda på Ronaldospillet. Men har lært seg en viktig lekse - ikke blande inn Hugo med Ronaldo, men kun med fotballrelaterte elementer :smile:
  • Justerer ned guidingen med 15-18MDKK i omsetning, men forventer positive resultater i 2016. Regner med å sitte igjen med 3-7MDKK på bunnlinja. (justert ned fra 5-12).
  • Axe In Face II presterer under forventningene, Hugo Troll Race presterer greit så langt.
5 Likes

Jeg fikk intrykk av at ronaldo kick and run kan anses som et nytt spill? ihvertfall forandret… Street soccer spill som skal gis ut samtidig med EM i fotball er kult ogsaa! Men det kan se ut som om kursen kommer til aa vaere lav fremover da de ikke tror de tjener penger foer i slutten av aaret?

Ja det er en “revitalisering” av det gamle. Men de kalte det for “Football Runner” og har nå endret dette. Håper på en stor forandring der ift. gameplay/utseende.

Vi får 3 spill i Q2 - Ronaldo, Hugo Flower Flush og Street Soccer. Får håpe på en overraskelse der, så kanskje de kan krype oppover på kurs.

Hva skjer i hugo i dag da??

Vet ikke, sikkert litt etterdønninger etter at de nedjusterte guidingen framover. Samt lavt volum.

Kom en ny update i dag til HTR2:

1 Like

Har Hugo gjeld?

Ca 5 millioner DKK i gjeld (langtids).
http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=398567

Sitter noe langsiktig her, og kjøper kanskje litt mer nå som den er falt litt.

1 Like

Hva er kursmålet ditt på kort og mellomlang sikt? Har vurdert å kjøpe litt i Hugo fremover :stuck_out_tongue:

Kortsiktig er vanskelig - jeg vil tro 5-6 er innenfor rekkevidde hvis Ronaldo og Flower Flush viser gode takter nå i mai. Den stikker raskt på gode nyheter.

Men samtidig kan spillene som kommer gjøre det dårligere enn forventet, og med et dårlig Q1 i vente (27. Mai er rapport), vil nok kursen kunne bevege seg mot 2-tallet.

Det har jeg imidlertid ikke stor tro på, og jeg er veldig spent på mottakelsen av Ronaldo-spillet. Men det kan skje og da tenker jeg å sitte over uansett.

Hugo er gode på research, har en sterk eier i bakkant, og har ambisjoner om å bli en T1 leverandør av underholdning på mobilsiden, innen 3 år. Hvis så skulle skje, snakker man om en mangedobling.

2 Likes

What the actual fucking fuck, er HUGO trollet fremdeles en greie?

De fleste her er sikkert alt for unge til å huske at folk dreiv og ringte inn til Dan Børge Akerøe på live nrk tv for å spille hugo live med å lage mørk eller lys summetone i den analoge telefonen.

Dette må ha vært typ i pre kritt perioden.

6 Likes

Hugo har sikret seg avtale med Cam Newton, quarterback amerikansk fotball.

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=400020

"Hugo Games partners with iconic NFL Quarterback Cam Newton.

COPENHAGEN, April 25th. 2016. Hugo Games A/S (OAX: HUGO), a
mobile interactive entertainment developer and publisher of
mobile games, is pleased to announce that the company has
entered into a worldwide exclusive agreement with American
football quarterback and icon Cam Newton.

The signing of the twenty-six-year-old NFL legend, a deal
brokered by WME|IMG, is the latest high-profile
collaboration to be announced by Hugo Games.

Henrik Kølle, CEO of Hugo Games A/S:
“We are truly happy to be working with Cam Newton who is not
only a fantastic quarterback player for the Carolina
Panthers, but also stands out as a football icon and great
entertainer. We are confident that this partnership is a
great match and are looking forward to presenting an
excellent mobile game featuring Cam in the next 12 months.”

Cam Newton:
“I am very excited to be working with Hugo in developing a
Cam Newton game. Hugo is well known for producing high-
quality mobile games, and I’m looking forward to NFL fans
worldwide sharing in my new social gaming adventures.”
"

Fra Wikipedia:
“Newton is the only player in the modern era to be awarded the Heisman Trophy, win a national championship, and become the first overall pick in an NFL draft within a one-year span.[3] He was the 2011 NFL Rookie of the Year, is a three-time Pro Bowler, and was named to the NFL All Pro First Team in 2015.”

4 Likes

Ikke så dumt dette her? Soft Launch i går.
http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=400173

5 Likes

Ronaldo #27 free games i Sverige nå. Bra start til soft-launch å være.

3 Likes

Er du inne i Hugo Games @koe ? Eventuelt hvilken snitt kurs har du om du har lyst til å dele med oss :slight_smile:

Jeg har vært litt ut og inn av selskapet. Solgte når de kom med forrige guiding (på 6-tallet), men kjøpte meg kanskje inn litt for tidlig igjen.

Så nå er jeg inne igjen med en snittkurs på 5,23. HUGO utgjør ca. 12% av porteføljen.

1 Like

I godt selskap :wink:

Husk at dette er soft-launch - det er derfor sannsynlig at spillet plasserer seg der uten hjelp fra featuring og Ronaldo.

Til sammenligning er Hugo Flower Flush’ beste plassering nr. 46 i Danmark.

3 Likes

Top 10 innen rekkevidde

Edit: inne på top 10. Nr 44 på overall, noe som legger spillet høyere enn hva det tidligere Ronaldospillet noen gang var i Sverige. Og det før det er gitt ut. Det lover godt, men disse listene har lurt meg før så vi får se :wink:

5 Likes

Kick n run er for øyeblikket den 25 mest nedlasta gratis iPhone appen i Sverige! Det skal bli spennende å se om denne kan treffe når den lanseres, antageligvis denne måneden.

1 Like

Ja planen er mai måned. Samme for Hugo Flower Rush.

En 25. plass på overall, og 8 på games er høyst respektabelt med tanke på at det er soft launch. Forrige Ronaldospilll (med Hugo), hadde en topplassering som nr. 48 overall.

Denne Hugoversjonen gruser altså den gamle, allerede i soft launch! Hatt topplassering en uke, helt uten featuring fra Apple og reklame.

Snittet meg litt ned før helga. Blir spennende å følge hard launch.