Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

5th Planet Games A/S

Kort vei opp nå som NEO har rasket til seg en del aksjer på billigsalg. Ronaldo holder stand.

For øvrig inne med en fin 9.plass - “New Free” på Play Store, etter å ha kommet litt sent i gang der.

1 Like

Godt tidspunkt å kjøpe Hugo på? Tror denne vil klatre så snart de slipper ut Ronaldo.

Spillet var nede på 20. plass men har klatret til 16. plass nå igjen. Det er ganske imponerende hvordan det har holdt seg, og jeg ser fram til promotering fra Ronaldo og hard launch nå.

Når slipper de Ronaldospillet? Og hvilken liste refererer du til?

Spillet slippes (etter planen) nå i mai.

Referer til topplistene for iOS. De kjører soft-launch i Sverige. Disse listene finner du på appannie.com - “store stats”. Du kan også trykke på appen for å finne historikk.

F.eks er dette statistikken for soft launch av Ronaldo Kick N’ Run i Sverige - for alle apper (overall) og for “games”.

Her er statistikken for det forrige Ronaldo-spillet, ved launch. Altså etter at Ronaldo hadde promotert spillet og Hugo hadde brukt mange markedsføringskroner.

Det nye Ronaldospillet gjør det altså bedre i Sverige i soft-launch, enn hva det gamle gjorde i hard-launch.

1 Like

Jeg skulle gjerne kjøpt litt mer til denne prisen ja ! Ronaldo spillet skal vel slippes i q2… Blir spennende :slight_smile:

Ja det kan jo hende det kommer i juni. Men årsrapporten sier mai.

1 Like

3 spill aa glede seg til i lopet av vaaren altsaa :slight_smile:

1 Like

Hugo er priset til 80 millioner og skal nå ut å konkurrere med Supercell, Ubisoft, King, Zynga & CO. Måtte raske med meg litt til på 2-tallet i dag. Kan ikke tenke meg at denne verdien gjenspeiler verdien i selskapet.

OK hvis Ronaldo feiler. Men foreløpig ser det ikke sånn ut, med en 14. plass på games i sverige - etter 17 dager på listene. At “market maker” Norne velger å gruse kursen er litt merkelig, men de har vel en agenda med det.

Og Hugo Troll Race 2 gjør det bra.

2 Likes

Litt snevert å bare se på Sverige?

Ser unektelig billig ut nå ja.

Har soft launch nå så det er bare gitt ut i Sverige foreløpig. Når de kjører hard launch blir spillet også promotert av Ronaldo m.m.

1 Like

Inne med litt på 2.95 idag :slight_smile:

4 Likes

Kan se ut til at jeg kom meg inn på et ganske så OK tidspunkt :slight_smile: Aksjen er nå idag opp 12%. Høye forventninger til kvartalsrapporten i slutten av denne måneden?

1 Like

Tror ikke det har med kvartalsrapporten å gjøre, det er forventet et rimelig dårlig resultat der. Men tror kanskje forventningene til Ronaldo har blitt større, og generelt er jo selskapet veldig lavt priset. At det er forventet å komme 2 spill nå i mai kan jo også lokke folk til aksjen.

Som sagt, når den går så går den fort. Lavt volum og få selgere her, noe som gjør at den kan gjøre store hopp i kursen så snart det skjer noe positivt, og tilsvarende motsatt vei - dundrer i bakken når noen føler for å selge.

Uansett - det er begrenset med selgere. Regner med gode nyheter/gode plasseringer vil få den til å bevege seg raskt oppover.

1 Like

Er litt interessant å se at spillet Pelé: Soccer Legend faller langt under Ronaldospillet, selv etter å ha vært featured fra Apple i flere dager, senest i går. Da var Ronaldo #40 mens Pele var #70 - games i Sverige. Pele har vært oppe på 2. plass i UK, og 33. plass i US. Ronaldo har vært 3 uker på topplistene - i Soft launch. Helt uten markedsføring.

Tipper kursen vil passere 4 snart, muligens før rapporten dersom Ronaldospillet slippes før da. Grusingen av kursen i forrige uke viser hvor lite som skal til før den beveger seg, både den ene og den andre veien. Men benyttet anledningen til å snitte ned, så får vi se om det lønner seg. 6-tallet er innen rekkevidde hvis Ronaldo viser seg fram fra den gode siden.

5 Likes

Ronaldo Kick N’ Run er fjernet fra App Store, så da bare et spørsmål om tid før de kjører hardlaunch - litt avhengig av hvor mye de har funnet ut at de skal endre på.

1 Like

Vil vel tro at de ønsker å kjøre launch før kvartalsrapporten 27 mai?

4 Likes

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=402550

Information regarding possible partnership with Lima Sky, creator of Doodle Jump. #16-2016

2 Likes

Genialt! Doodle Jump er stort :smiley:

Installasjoner
50 000 000–100 000 000

3 Likes

Nok en merksnodig melding fra dette selskapet. Hvorfor melder de om et mulig sammarbeid når det er sjanse for at det nettopp ikke blir noe av…

Til tross for merkelige meldinger kan Hugo fort overraske, og jeg har faktisk kjøpt noen gærninger fra disse underlige menneskene :slight_smile:

4 Likes