Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

5th Planet Games A/S

@Larsen med dagens cash burn, hvor mange måneder tar det før de går tomme for penger?

1 Like

Sist emmisjon gikk jo i stor grad til å dekke lån til kølle og andre. Så jeg tipper det kommer nye lån fra kølle først. Før det dukker opp emmisjon.

3 Likes

@Kronn vil veldig gjerne ha en emisjon, men må nok skuffe der :smiley:

2 Likes

Mange som vil ha emi i Hugo. Daglig leder også vil jeg tro ;). Antar at de har litt cash igjen, men vi får nok god guiding 4/4.

1 Like

Er klar for litt hugo aksjer igjen om jeg kan få en god pris :smile:

Eg har sag det hele tiden at Hugo har cash ut ca q2, noe må skje før den tid, å eg er self åpen for at det plutselig renner store penger inn i Hugo gjennom game shop i eksisterende spill, men det ser dårlig ut.
Millioner av nedlastninger, men ingen som bruker penger, og når vi da vet at det er gratis å laste ned, så blir det vansklig å tenke at det går bra.
Eg tror på emisjon, med kurs under 1kr, dette er hva eg tror, men eg håper det er mulig å unngå det, eg vil jo alles beste, og det er at det løser seg på bedre måte.
Eg mener Hugo har ett stort potensial, men mann mø være klar over risikoen.
Det kan self komm en positiv melding, da kan kursen lett gå 50-100% på en dag, det har vi sett før.
Ønsker ikke å snakke negativt om aksjer, men litt realistisk kan man være

3 Likes

Emisjon under 1kr? Nei nå må du våkne fra dvalen din! :stuck_out_tongue:

Jeg vil sterkt advare om å gå inn i Hugo nå. Selskapet er et sort hull om dagen. Og emisjon som ikke kommer til å bli pen ligger å lurer rundt hjørnet. Er knapt omsetning og interesse for aksjen så her kan en gå på en skikkelig smell ala Funcoms Black Thursday…

1 Like

Eg mente sikkert under kr 2 :+1::moneybag::money_mouth_face:

1 Like

Gleder meg til å bruke noen quotes fra alle kommentarer her inne siste månedene om ikke lenge :smiley:

sist emi på 1.5 blir vel ikke høyere denne gangen

Har Hugo gjort noe som skal forsvare høyere Mcap siden sist emisjon, siden vi snakker om en emisjon på en kurs over krona?

Helt enig cagey. Jeg hørte ikke selv på råd før black thursday, men at det samme skjer her i vår er veldig sannsynlig. La oss si de skal ha inn 30mill dkk. Det kan jo bli på kurs 0,25-0,35 hvis få vil inn med cash?

2 Likes

Jeg forstår ikke at vi snakker emisjon i det hele tatt.

De har fått avtaler med Real Madrid, Barcelona, Arsenal samt avtale med Lima Sky om utvikling av Doodle Jump 2. Erfaring fra tidligere lanseringer vil jeg også regne som verdifull og forhåpentligvis at de har tatt lærdom av dette og ikke gjør samme feil som tidligere.

Det til tross, dette fir på langt nær garantier, men vil påstå at det ser mer lovende ut på nåværende tidspunkt sammenlignet med da. Likevel, i mellomtiden har de brent av rimelig godt med penger. Høy risiko og høy reward om de lykkes. Selskapet har børsverdi på 62 millioner for øyeblikket.

1 Like

Eg skal ikke kommentere Hugo noe, eg ønsker ikke å fremstå som en baiser, eg tror nok flesteparten her uansett har fått med seg mitt standpunkt til Hugo, så skal eg la det være med det.
Håper dei lykkes, og at aksjonærene blir belønnet for risikoen som blir tatt :+1::sunglasses:

1 Like

@laplagam har så rett! Mange som er sugne på emisjon her, og jeg kan forstå hvorfor for fremtiden i denne aksjen er gull om de lykkes, men emi vil aldri skje på nåværende tidspunkt!

Tidligere avtaler, som f.eks Ronaldo viser at de ikle er istand til å omsette avtaler til inntekter. De har ikke gjort noen grep i spillene som indikerer at de skal klare å gjøre det bedre med nye avtaler.

Og så er det denne manglende kommunikasjonen med markedet da…

1 Like

Hvorfor signerer Real Madrid, Barcelona og Arsenal avtaler med Hugo Games etter at de har sett hva Ronaldo sitt spill har fått til da? Det er ganske mektige fotballag vi snakker om her.

Når det gjelder kommunikasjon til markedet så har de vel ganske klart og tydelig kommunisert ut til markedet at de ikke vil komme med så mye i år.

Akkurat det kan jeg skrive en liten avhandling om… Men stikkord er null risiko for dem, de får høy eksponering av merkevaren sin via veldig mange nedlastinger mens Hugo selv fortsatt sitter igjen med null inntekter og kun utgifter. Ja de betaler jo til og med disse lagene lisenspenger for å lage spillene for dem!

6 Likes