Klart de også vil tjene penger, ellers ville det jo vært en dårlig avtale. Begge sider skal tjene penger, ellers blir det som regel ingen avtale. Dessuten ønsker man ikke å bruke et selskap til å lage app for seg om det bare er møkk som kommer fra de. Arsenal, Real Madrid og Barcelona ser nok potensialet i hva Hugo Games kan lage.
Vil påstå Ronaldo erfaringa er viktig for selskapet. Jeg tviler på CEO med store penger i firmaet ikke vil ta lærdom av dette. Hadde selvsagt vært bedre om de lykkesmed en gang, men da hadde ikke Hugo Games aksjen blit solgt på 1.30ish
CEO deltok ikke på forrige emmisjon, annet enn at endel av pengene gikk til å dekke lån han hadde gitt selskapet. Virker som han senker risikoen sin…
Han eier dog fortsatt 26.70% av selskapet.
De har også signert gaming corps som har soft launch av Real Madrid Slam Dunk Basketball og market cap halvparten av Hugo 33 MSEK.
… og elendig track record!
Nei, det er faktisk ikke så klart. Når små svake aktører skal gjøre avtaler med store sterke selskaper så blir gjerne kontraktene tilsvarende ensidige. Dvs de små tar all risk og får minimalt med rewards.
Hugo Games er ikke en av “de små” lengre.
Nei vel ?
Siste innlegget mitt i Hugo på en stund…
Jo, Hugo er miniknøttesmå og har NULL leverage i slike forhandlinger, ikke tro noe annet…
Og så en kommentar angående deres track record. Det er ingenting å si på gjennomføringsevnen og produksjonskvaliteten på spillene de har gitt ut til nå sånn sett. Men så har de også fulgt en “kokebok” oppskrift på gameplay med totalt fravær av kreativitet og originalitet. Og når denne oppskriften viser seg å ikke fungere, så mener jeg det er veldig liten grunn til å forvente at de plutselig skal kunne gjenoppfinne denne sjangeren eller plutselig bli et oppkomme av gode ideer for å si det sånn. Da hadde de vel gjort det for lengst!?
Edit: Men for all del, vil en ta et bet her så feel free. Jeg blir bare glad om jeg tar feil
PS: Gjør et enkelt google søk på mobil spill Barcelona for eksempel så kommer det opp hundrevis av titler… så Hugo er så i måte ikke spesielle.
Nei. De er ikke en av de små etter alle de avtalene de har klart å dra inn. Finnes utallige selskaper der ute som lager mobilspill, men de store fotballagene har valgt Hugo Games.
Ikke uenig i at avtalene i utgangspunktet har potensiale.Det hadde også den avtalen de hadde med Ronaldo…
Nå er det flere avtaler enn kun Ronaldo som er på trappene.
Vil de gi like store inntekter som avtalen med Ronaldo ?
Jeg tror de vil gi mer inntekter. Det er nå snakk om 3+ avtaler og ikke bare 1, samtidig har de lært masse fra Ronaldo avtalen.
De har hatt rimelig mye tid til å finne nye business modeller og research på dette. De har hatt en bratt og brå lære kurve. De har dog alliert seg med selskaper som har klart å lage spill som genererer gode inntekter. Det er ikke utenkelig at de kan klare å benytte seg av dette og komme styrket ut av det. Avtalene de har er ikke annet enn eksepsjonelle, så potensialet om de lykkes blir derfor også tilsvarende.
Som en ihugga Barcelona supporter og fotballspiller på hobbynivå har jeg faktisk null interesse av et mobilspill med Barcelona tema.
Selv om fanskaren til disse lagene består av mange millioner, ville jeg tro at spillene først og fremst appellerer til barn/ungdom. Og hvor mye de bryr seg om at det står Barcelona, Arsenal, eller Real Madrid på spillet vet jeg ikke.
Selv om det først og fremst appellerer til barn/ungdom, så vil jeg tro at det er et stort potensiale der når det er snakk om å eksponere det mot så mange mennesker.
Antar også at når én person begynner å spille kan den også dra med seg andre som i utgangspunktet ikke er fan av klubbene.
Det må da være noe potensiale her?
Utfordringen er at barn og unge er en gruppe som bruker veldig lite penger på ingame shops i spill.
Hehe! Annet enn de som har foreldre som glemmer å fjerne kortet etter at de lot barnet kjøpe den éne tingen…