Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

5th Planet Games A/S

Venter i spenning på neste melding fra Hugo Games :slight_smile:

Og der kom den. Blir vanskelig å bli ukens aksje nå! Nyjah Huston utsatt til Q2 og Ronaldo Kicknrun avtale går ut April og må re-forhandles. Vil tro dette vil kunne gi kjøpsmuligheter fort på enda lavere kurs for den vågale.

Global release Nyjah Huston postponed to Q2 2017- expire of
agreement with Christiano Ronaldo - No 02-2017

Copenhagen, March 21st, 2017.
The skateboard game with the world’s best skateboarder, Nyjah
Huston, is now planned to be released in Q2 this year.

The agreement with Cristiano Ronaldo expires April this year and
based on the monetization of the game KickNrun, that has fallen
short of our expectations, Hugo Games and team Ronaldo are in a
process to see if there is common ground between the parties to
prolong the agreement under other conditions. The outcome of these
negotiations expects to last to the end of May.

About Hugo Games
Hugo Games is a Nordic mobile games publisher and developer located
in Copenhagen. At Hugo Games we are passionate about games and we
are committed to making titles that will engage and bring genuine
joy to people for years. We have a consistent portfolio of games
globally available across a wide range of platforms including iOS,
Android, Windows, Amazon and Facebook.

More information available at www.hugogames.com

4 Likes

Har dagens melding endret din oppfatning noe…?

2 Likes

Ja det endret min oppfatning så mye at jeg valgte å selge alt idag. Har en følelse også av at ikke alle fikk med seg meldingen før børsen var stengt, så kan bli ganske rødt imorgen vil jeg tro. Kanskje vurdere å fiske under 1kr? :wink:

4 Likes

Kan jo alltids komme en rebound, om ikke annet :blush:

1 Like

Eller vente på emisjon? :joy::rocket:

Du må som regel eie aksjer for å få førsterett til emisjon også.

Var litt inne på det at “Conceptual improvements” høres veldig omfattende ut og kunne bli vanskelig å få til i løpet av 3 måneder.

Next up er vel fort q4 rapporten nå som kommer 4 April. Vil tro det kommer oppdateringer rundt pågående prosjekter og likviditet. Tallene for q4 blir nok rimelig blodrøde og det forventes vel strengt tatt også. De begynner å bli avhengig av noe friske inntekter. Er usikker på om Nyjah Huston kommer til å generere noe særlig av inntekter uansett, men dersom de også skulle få utsettelser på de andre spillene de lager så må det inn mer penger. Historikken tilsier også at det ikke er utenkelig at det kan skje.

Jeg kommer ihvertfall til å følge aksjen med argus øyne fremover selv om jeg ikke nødvendigvis blir Hugo aksjonær helt med det første. Hvis den får veldigg kraftig fall så kan det dog være jeg smeller inn et lite lodd :smile:

En del rare handler i Hugo i dag la jeg merke til. Kursen langt ned, så langt opp og så tilbake igjen… Lavt volum men likeså. Her må noen ha visst/skjønt noe før meldingen.

Hugo kan være interessant snart for en liten trade. Liten må den være for er ikke volum til annet. Fortsatt svært skeptisk til noe suksess på lengre sikt. Det var da drøyt sent å melde om den utsettelsen?

1 Like

Helt enig i det. Synes også det var merkverdig sent. Det kan være at grunnen er rett og slett at de ikke har vært veldig langt unna og derfor ikke ser før nå at det ikke lar seg gjøre. Ellers er det bare slik de rapporterer. Forrige utsettelsen på spillet som vel kom i Desember i fjor var vel også egentlig rimelig sen i forhold til når spillet skulle vært lansert.

Trade kan være spennende, men samtidig veldig risikabelt på nåværende tidspunkt. Vanskelig å vite hvor kursen stopper. For min del blir det avventende for øyeblikket.

Mistenker at tegningsrettene kommer billig.

1 Like

Slenger inn en liten poll jeg :slight_smile: Hva står Hugo Games sin aksje kurs i det vi bikker over i 2018. Da skal i teorien fotballene spillende være lansert og også Doodle Jump 2. Merk, i teorien :slight_smile:

• Kong kurs (må være litt morsom)
  • Lavere enn 1
  • 1 - 1,5
  • 1,5 - 2
  • 2 - 3
  • 3 - 4
  • Høyere enn 4

0 stemmegivere

Hugo begynner etter hvert å bli litt fascinerende fordi de virker å bomme med omtrent alt de driver med. De har siden dag en hatt en utrolig amatørmessig måte å kommunisere med markedet på og timingen på gårsdagens melding en time før børsslutt er jo bare latterlig. Man må da greie legge slike meldinger utenfor åpningstidene slik at aksjonærer kan få lese og fordøye litt i ro og mak. Og hvor mange utsettelser, endring i strategi osv skal man ha? Det virker jo ikke som de lærer noe av feilene de gjør underveis.

8 Likes

De får se til Funcom, de har jo snudd bra på flisa :slight_smile:

1 Like

Bare tilfeldig at jeg solgte mesteparten paa1,50 for aa laste mer i funcom. Hadde ellers tenkt aa sitte til doodle jump 2… men naa blir det aa vente paa god inngang tror jeg :slight_smile:

2 Likes

Er en god grunn til at jeg holder meg langt unna denne aksjen.
Kan like gjerne sette penger på langoddsen slik de holder på.

1 Like

Noe av det mer spennende som har skjedd med Hugo i det siste:
http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=423881

http://www.fuzzy-frog.com/

2 Likes

Det er jo samme spillene som Hugo, er det disse som utvikler Hugo spillene? Så positiv EBITDA kommer fra Hugo utgifter.

http://www.fuzzy-frog.com

1 Like

Jepps, ser bare et annet spill der for Animal planet så de har vel noe annet også. Fuzzy frog og deres work for hire har jeg tro på. Virker som at Hugo erkjenner at work kan gi mer cash i kassa enn å treffe bra på appstore. Smart hvis Hugo fortsetter med slike oppkjøp for da kan aksjen bli interessant for her kan Fuzzy Frog ol. ble mye mer verdt enn Hugo selv : )

Restructuring of the Hugo Games organization
With the closing of the Transaction, Hugo Games will restructure its current operation to secure a more streamlined and cost-effective organization going forward. The restructuring includes i.e. closure of Hugo Games’ development office in Copenhagen which is expected to reduce operational expenses by approximately DKK 0.4-0.6 million per month (before any restructuring costs) from October 2017. We do expect a roll over of some of the planned projects to Fuzzy Frog though the pipeline priority is a) our soccer game with Real Madrid, FC Barcelona, FC Arsenal and perhaps some more clubs to join b) Doodle Jump 2 (working title) c) Pro Street skater with Nyjah Huston and d) a Hugo games end of the year.