Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

5th Planet Games A/S

Faser altså ut utvikling i danmark i år og lar Fuzzy produsere alt nytt fremover. Virker som at Hugo da kan bli veldig interessant i 2018. Da får vi bare sitte å vente på bunnen da : )

1 Like

Ja med en MCAP på ca 50 mill så er oppsiden stor hvis de skulle lykkes i dette markedet.

1 Like

Dette som kom fra TDN. Som nevnt ovenfor så planlegger de å legge ned utviklerkontoret i Danmark for å redusere kostander. Enig på tsw. Vente på bunnen :slight_smile:

Oslo (TDN Finans): Hugo Games kjøper 52,6 prosent av det britiske spillstudioet Fuzzy Frog. Oppgjøret vil betales i 4,45 millioner aksjer i Hugo Games.

Det skriver Hugo Games i en børsmelding fredag.

Transaksjonen impliserer en verdi på rundt n million britiske pund, basert på et ti dagers gjennomsnitt av Hugo Games-kursen frem til 30. mars på 1,21 kroner pr aksje, heter det i meldingen.

Transaksjonen vil øke Hugo Games omsetning/eiendeler med mer enn fem prosent.

Hugo Games vil etter transaksjonen restrukturere organisasjonen, og blant annet legge ned utviklerkontoret i København.

Hugo Games A/S
In accordance with Hugo Games A/S’, business registration no. 33 59
71 42 (the “Company”) articles of association Section 5, the Board
of Directors hereby gives notice of the annual general meeting in
the Company to be held on Tuesday, April 25th 2017 at 2.00 p.m. at
Haakon VIIs gate 9, 0161, Oslo, Norway

At time of notice for annual general meeting Hugo games AS/ the
share DKK 22,637,074, consisting of 45,274,148 shares at DKK 0.50
each. The share capital of the Company will be increased on 6 April
2017 based on the share purchase agreement entered into on 31 March
2017 between the Company and the sellers of Fuzzy Frog Limited
pursuant to which the Company acquires 52.6% of Fuzzy Frog Limited
against issuance of 4,452,543 shares in the Company.

Registration and documents regarding the extraordinary
general meeting can be downloaded at www.hugogames.com.

Copenhagen April 3rd 2017

1 Like

Eg tror dette nærmer seg :

2 Likes

skal vi si emisjon på 55 øre da, brukbar rabatt det?

3 Likes

Eg ville føle den attraktiv da :cowboy_hat_face:
Samtidig vet vi at ikke Hugo evner å tjene penger, så litt skeptisk ville eg likevel vert

1 Like

Det positive med Hugo er at de har funnet ut at de ikke tjener penger på endless runner spill. Med tanke på alle utsettelsene så tyder det vel nesten på at de fleste spillene de hadde på gang var av denne typen. Blir interessant å se hva som skjer videre og tror jeg hadde blitt med på en emisjon på 55 øre…

5 Likes

Årsrapport

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=424066

DKK’000

Revenue 5,331
EBITDA -16,091
EBIT -63,959
EAT -58,970

Cash 9,233

Brenner 25 millioner i året, så da nærmer det seg emisjon nå. 9.2- 25/ 4 = ca 3 millioner danske kroner på bok. Men skal man se lyst på det så er det nesten en hel “årsinntekt” i buffer

5 Likes

Emisjon ser ut til å være på trappene i inneværende kvartal. Hovedaksjonær Henrik Kølle holder selskapet gående til de får hentet kapital.

Going Concern

Hugo Games A/S has a number of games under development. Until successful launch of new games
and sufficient positive cash flow from operations is obtained, the Group is dependent on additional
capital contributions. According to the most recent budgets approved by The Board of Directors, the existing capital resources are not sufficient to continue the Group’s operations as planned through 2017.

We focused on this area, as the going concern presumption is a fundamental concept in the preparation of financial statements. Refer to note 3 in the consolidated financial statements.

We considered the period to which Management have assessed the Group’s ability to continue as a going concern, and tested the assessment by reference to Management’s budgets, the current cash position, and the possibilities for providing additional capital contributions.

We have obtained information that The Board of Directors contemplates to increase the capital during 2nd quarter 2017, and that the largest shareholder Aula Holding ApS in the meantime will provide the sufficient financing in order to continue the Group’s operations as planned until a capital increase have been fully completed. Aula Holding ApS has issued a letter of support, which confirms the financing of the Group until a capital increase is fully completed. We have considered the financial position of Aula Holding ApS and Aula Holding ApS’ ability to fulfill its financing obligations in accordance with the letter of support.

4 Likes

Ser ut som alvoret begynner å synke inn i Hugo…

2 Likes

Kan vi nå si… hva var det vi sa? :smiley:

Føler forumet var ganske samstemt her.

8 Likes

sitter naa paa en enslig aksje i Hugo games. haaper aa kunne kjope meg inn igjen etter en emisjon hvis doodle jump 2 er paa trappene… men vaskelig aa spaa hva som vil kunne bli en bunn. Hvor lite kan et slikt selskap vaere verdt? 10 mill kroner? Det er vel en viss verdi knyttet til hugo lisens og borsnoteringen i seg selv?

Ja, det må være lov, vi var alle enige, vertfall etterhvert.

Eg har hele tiden ment at Hugo ville være tomme for peng ved utgangen av q2, og at en emisjon må kunne ventes, antagelsene ser ut til å treffe.
Skuffende at ikke selskapet har evnet å prestere bedre, eg hadde stor tro på dette i høst

2 Likes

Lurer på hvilken kurs de får kjørt emisjonen på…

0,55øre tipper jeg :stuck_out_tongue:

Da må herr Kølle bidra denne gangen

1 Like

Han bidrar jo ved at emmisjonen i stor grad går til å betale ned lånet han har gitt :stuck_out_tongue:

4 Likes

Eg blir straffet for denne :

3.1.13 Gevinst andre finansprodukter, Tegningsretter, HUGO GAMES A/S TEGNINGSRETTER

5 Likes

@Oilimp her ett eksempel på hvordan eg oppnådde gode prosenter I Hugo, var ikke dei store pengene, men ble mitt gevinst da emiaksjebe ble solgt.
Bla seg opp til juni/ juli '16, så ser du hvordan eg ble belønnet for p være tolmodig med å vente på at retten ble dumpet, før eg kunne selge med god gevinst

2 Likes