Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

5th Planet Games A/S

Men tok du aksjer for 300k i emisjonen? Og kom du deg ut i tide?

Forstår jeg rett da at du hadde 150% gevinst på denne i Hugo? :slight_smile:

Ja, gikk ut med restene i november, ble vel ut med snitt litt over 1,6
Flesteparten av dei andre her på forumet, gikk vel ut med emiaksjene rundt 2kr

1 Like

Hvorfor kjøre emisjon når alle er med og selger rett etterpå? Er da ingen god business for Hugo det?

1 Like

Hvorfor? Alle får jo penger :stuck_out_tongue:

3 Likes

Completion of acquisition of game studio 10/2017

With reference to announcement no. 5 of 2 April 2017, Hugo Games
announces completion of the acquisition of game studio Fuzzy Frog
Ltd. (the “Transaction”). The final details of the Transaction
provides Hugo Games with a total ownership of 50.9% of the share
capital of Fuzzy Frog Ltd. against the issue of 4,479,895 new shares
as consideration (the “Consideration Shares”).

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=424888

4 Likes

Som antatt er det mega emi coming up. Nesten dobling av antall aksjer:

Bestyrelsen er i perioden indtil den 6.
februar 2020 bemyndiget til med
fortegningsret for selskabets
eksisterende aktionærer at træffe
beslutning om at forhøje selskabets
aktiekapital ad én eller flere gange
med i alt op til nominelt DKK
45.000.000 ved kontant betaling.
Forhøjelsen kan ske til under
markedskursen.

http://www.newsweb.no/newsweb/attachment.do?name=Minutes+of+Annual+General+Meeting+2017.pdf&attId=161413

3 Likes

At de kan doble aksjekapitalen på eget whim er vel ikke akkurat positivt. Er det noen her som har aksjer i Hugo nå? Hva tenker dere om selskapet…?

1 Like

Jeg har en aksje i Hugo. Vurderer aa bli med paa en evt emisjon hvis det blir mulig. Prisen for hele selskapet er ikke mye hvis emisjonen blir satt paa f eks 0,55 kroner?

1 Like

Jeg har litt aksjer for å sikre meg deltagelse i emisjonen :slight_smile:

3 Likes

Enig i at selskapet ser ganske rimelig ut men det er mest synsing fra min side.

Det kommer vel an på hvor mange som tegner seg, men jeg spør likevel:

Det pleier vel å bli tildelt retter etter hvor stor andel av selskapet man allerede eier…? Eller vil eierskap til feks 200 aksjer gi meg mulighet til å kjøpe feks 200.000 aksjer?

Ja ved fortrinnsrettsemisjon som er det som ble limt inn over. Forsåvidt virker det som de utelukker rettet emisjon under markedskurs, noe som jeg ellers ser på som en uting (ref funcom emi), det er åpent for rettet emisjon til markedskurs.

1 Like

Jeg var med på forrige emisjon i Hugo. Eide vel noe sånt som 1000 aksjer, tegnet meg for 100 000. Ble tildelt alle aksjene, ringte Netfonds så de kunne overføres min konto på dagen for tildeling, og solgte på sekundet. Inn ca 1.5 - ut godt over 2 tallet.

Tviler på at jeg får til det samme en gang til :slight_smile:

5 Likes

Forrige emisjon som ble gjennomført i fjor sommer fikk man 0,791 tegningsretter per aksje man hadde.
Emisjonen ble overtegnet med 75%, og alle fikk det de ønsket seg. Tror Henrik Kølle som stod som garantist for emisjonen sa fra seg det meste han hadde av retter. Tviler sterkt på at forholdet tegningsretter/aksjer blir som du forespeiler i hvert fall.

Hadde lyst til å komme meg ut relativt kjapt etter at aksjene var utdelt, men innen de var på min konto hadde kursen blitt solgt ned mot emisjonskurs og kom meg først ut på 1,96 etter at noen på XI hadde bestemt seg for å kjøre opp kursen lenge etterpå.

1 Like

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=425914

4 Likes

opptrykking av 47 til 66 mill aksjer sånn ca til kurs 0.63. litt høyere emisjonskurs enn jeg trodde.

Noen som skal inn imorgen for å få ?

nei, forrige gang var trettene omtrent gratis på slutten.tror jeg satser på det.

Selskapet Hugo driter vi i, her skal vi tjene penger :smiley:

1 Like

Takker for tips Alex. :+1: