Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

5th Planet Games A/S

Selskapet er så lavt priset nå at det kan være gunstig å gå inn i det på nåværende tidspunkt. Hvis de virkelig klarer å benytte seg av andre spillmotorer enn de vanlige her og kommer med noe nytt - noe som det er muligheter for siden de har kjøpt opp Fuzzy Frog, så kan det jo være at de faktisk kan lykkes. Men her tror jeg man må være forberedt på at de pengene kan man tape, og kanskje ikke satse mer enn man tåler.

2 Likes

SyneS du 60-70mill MCAP er lavt priset for Hugo?

1 Like

Vel, alt er relativt. Hvis de prikker inn en relativt grei suksess med et av spillene sine så er det klart at de er lavt priset. Klarer de det ikke, er de ikke lavt priset, men for høyt priset.

Sjansen er jo der hvis man tør å gamble på det. Det virker i alle fall som at Kølle og andre i selskapet, som f.eks. Bertel Maigaard, har troen på at det kan gå bra. Er jo en del millioner som har gått inn derfra fra før, og dersom de ikke klarer å hente inn nok i emisjonen, stiller de blant annet som garantister begge to.

Jeg liker ideen med at alle lagene samlet skal sørge for reklame for spillet på diverse medier, og Doodle Jump 2 er jo ikke helt utenkelig at slår an heller.

3 Likes

Hugo Games and Lima Sky (Doodle Jump) agrees to remove break-away-clause.

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=427514

7 Likes

Denne nyheten likte jeg veldig godt fra Hugo. Må nok skaffe meg noen retter ja.

3 Likes

Er utenfor Hugo nå, men har også lyst til å inn igjen. Er opp 9% i dag, men om jeg kjenner aksjen rett så daler den gravis ned på lavt 0.60 tallet etterhvert når det går en liten periode uten nyheter, så velger å avvente litt. Jeg har brent meg før på å kjøpe Hugo games underveis i hype :smile:

Sikkert lurt, jeg kjøper tretter i dag. De er nesten gratis.

2 Likes

Enig, dette var interessant. Grabbet til meg noen retter, som nevnt, et nesten gratis bet.

Men har fortsatt svært liten tro på dette prosjektet på litt sikt…

2 Likes

Jeg kjøpte 200 000 retter forrige uke på 0.02 og solgte dem på 0.03 idag :smiley: bare småtteri da, men lette penger!

3 Likes

Gratulerer, mitt syn på dette er litt mer pragmatisk. Kjøpe t-retter for 0.02 eller 0.03 for å bruke bruke dem til å tegne seg i emisjonen blir svært liten total- forskjell av det økonomisk sett for de beløp jeg går inn med.

1 Like

Jeg har uansett tegnet meg for de aksjene i emisjonen jeg har rett til, samt overtegnet med en god del. La inn denne bestillingen samme dag som emisjonen ble tilgjengelig, så håper jeg kommer “først” i køen :slight_smile:

0.63 er ingen dårlig inngang i Hugo nå :smiley:

2 Likes

Jeg kjøpte dem :wink:

4 Likes

Hehe, her dukket den opp på e24 også. Hva en oppdager når en slår av adblock!

WTF, kjører de reklame for å få folk til å tegne seg i emisjonen!? Det er rimelig desperat.

7 Likes

Ja jeg har tenkt den samme tanken.

3 Likes

Har noen tenkt til å bli med i emisjonen? Jeg tenkte jeg skulle bli med og håpe på en hype av noen av spillene. Men jeg er litt usikker. Har ikke helt trua på selskapet sånn generelt. Men de har noen spill i pipeline nå, så det kan jo hende de treffer litt på det av de

1 Like

Jeg har for lengst blitt med + overtegnet meg.

1 Like

Er vel reklame rettet mot dem som søker mye på aksjer+Hugo+Funcom på Google tenker jeg :slight_smile:

2 Likes

CEO subscribes for shares in the Rights Issue No. 20/2017

Announcement no. 20/2017
Copenhagen, 18 May 2017

CEO subscribes for shares in the Rights Issue

COPENHAGEN (May 18, 2017) Henrik Kølle, CEO in Hugo Games
A/S, has today through his wholly owned company Aula Holding
ApS subscribed 11,571,000 shares in the ongoing Rights Issue
in Hugo Games at a subscription price of NOK 0.63 per share.
The amount corresponds to Aula Holding’s current ownership
(24.3%) of Hugo Games.

Aula Holding ApS has been allocated approximately 15,915,672
subscription rights and will receive minimum 11,571,000
shares in the Rights Issue.

Aula Holding ApS owns 12,089,658 shares in Hugo Games prior
to the Rights Issue and will own 23,660,658 shares after the
transaction.

Further, with reference to the prospectus dated 8 May 2017,
Aula Holding ApS is participating in the underwriting
consortium related to the Rights Issue for a total of NOK
12.5 million.

6 Likes

Synes det så smått begynner å skje spennende ting her, først denne fjerninga av avtale-brudd-klausulen eller hva jeg nå skal kalle det: “to remove the
break-away-clause in the parties’ agreement concerning development
of a follow-up to the original blockbuster Doodle Jump title.”

og nå tegner CEO seg for betydelige beløp. Mulig få andre var interessert, men jeg velger å tolke det litt mer positivt.

8 Likes