Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

5th Planet Games A/S

Det jeg liker med dette er at de øker eksponeringen mot flere land. De har ikke bare Spania, eller bare England. De har begge og i tillegg nå Portugal og Italia.
De når kanskje flere potensielle brukere med en slik strategi, enn å f.eks. ta mange lag fra kun et land.
Skal dog sies at Barcelona og Arsenal er bra internasjonalt eksponert fra før.

1 Like

Hva hjelper det å signere avtaler når Hugo ikke evner å produsere ett produkt som selges ?
Under emisjonen i sommer, ble det også lansert avtaler, men det er fortsatt ikke lansert noe som det tjenes penger på.

Synst man skal være forsiktig her, Hugo har hitil ikke gjort annet enn å feile.
Kølla har for stor makt og ingen andre kan gjøre noe her, med mindre Kølla nå lar seg utvanne p det kommer inn kompetente mennesker som evner å utvikle selskapet.

Som Hegnar ville sagt det, dette er bare ett tulleselskap

7 Likes

Hvor mange avtaler trenger de egentlig før de produserer ett spill?

1 Like

De må jo ha noe å bruke cash på !!

EA/FIFA har jo i en del år konkurrert mot PES og en av grunnene til at mange har valgt FIFA framfor PES er at de har hatt de rette lisensene/avtalene. Blir interessant å se hva slags spill Hugo har tenkt å lage og om de har funnet “nøkkelen” til hvordan de skal tjene penger.

Hva gikk da forrige emisjon til…?

Slik det ser ut nå, så har emisjonene i hovedsak gått til lønns og driftskostnader.

Du har isolert sett et poeng om viktigheten av de gode og riktige lisensene. Hugo har til gode å vise at de klarer å kapitalisere på disse

Min kommentar til “Hvor mange avtaler…” var ment som en spøk :slight_smile:

4 Likes

Man kan fort bli litt i tvil her i Hugo tråden :wink:

3 Likes

Den forrige var for å dekke personlig lån gitt av kølle.

Denne fikk annonseplassering på HO. Tror den kom opp gjennom Google sin annonseplatform

3 Likes

Wow… Hvem er det den henvender seg til??

3 Likes

Alle som leser på HO…

Da tror jeg de undervurderer selv HO publikum…

3 Likes

https://norne.no

Hugo Games Adds Dortmund to Line-up of Legendary Soccer Clubs

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=427109

1 Like

Hvis de får til ett bra fotballspill på mobil, får de til mange flere. Burde være mulig. I så fall kan Hugo være årets investering. Men jeg vet kngenting om dette; tilper de får inn de store klubbene basert på at de allerede har med noen store klubber. Samtidig burde de ha noe i pipeline som er bra…?

Tror faktisk Hugo kan gå en del opp fra dagens nivåer på ren hype. Rett og slett fordi volumet er såpass lavt, og det gir store utslag på kursen bare noen bestemmer seg for å gå inn.

Når det er sagt har jeg null tro på at de kan lage et spill de tjener penger på, men blir jo selvfølgelig glad på deres vegne om de skulle klare det. Men da må de bruke alle disse fotballlisensene til noe annet enn å lage en tro kopi av et annet spill. De trenger å komme på noe nytt, hvis ikke gidder ikke folk som har lagt ned x antall timer i et likt spill med et annet skall å bytte over, og da blir det ikke noen kroner i kassa.

Hugo har bare penger til i midten av mai, og har i underkant av 300TUSDKK igjen på konto.

Kølle har imidlertid skrevet et støttebrev som forplikter han å sørge for at selskapet har nødvendige midler fram til årsrapport 2017. Altså ca. 1 år. Som jo er ganske bra i seg selv det da. Dette blir trukket tilbake dersom de klarer å hente nok penger i emisjonen. Ser imidlertid ikke helt hvorfor dette er nødvendig, siden det finnes garantister for hele emisjonen. Men de hadde vel ikke fått gjennomført den uten?

Det er imidlertid negativt at store deler av pengene de drar inn i emisjonen, blir brukt til å betale for å knytte til seg flere klubber for det kommende fotballspillet, samt at de må betale en avtalt sum til MIM (som har en mildt sagt suspekt dårlig hjemmeside), samt en avtalt sum til Cam Newton og Nyjah Houston. Kontrakten med Nyjah Houston gjelder i 2 år fra og med 1.7.2016 (!). Det gjenstår 40% å betale på summen der. (som er en 1-sifret millionavtale). Avtalene med Arsenal, Barca og Real gjelder i 2 år fra 1.1.2017. Alle skal de ha en bit av kaken når spillet skal selges. 30% går til Apple/Google.

Furthermore, the net proceeds from the Rights Issue will be used to pay the remaining amount of the nondisclosed fixed fee to Multisport & Image Management and the non-disclosed fixed fee to Cameron J. Newton Enterprises, Inc. Also, the non-disclosed fixed fee to Nyjah Houston, Inc., as well as the non-disclosed fixed fee to the individual football clubs, Arsenal, Barcelona, Real Madrid and Juventus, are expected to be financed partly by proceeds from the Rights Issue.

22% av den avtalte summen til klubbene betales ved signering, mens 78% betales i 2017-2019. I tillegg vil altså deler av inntekten fra spillene gå til klubbene.

Her er planlagte utgivelser framover:

Cam Newton-spillet er satt på hold inntil de har reforhandlet avtalen/endret på designet til spillet.

5 Likes

Det er tydeligvis misnøye i forhold til om man stoler på at det vil komme et bra spill eller ikke fra Hugo Games. Det forstår jeg. Men om de klarer å lage et bra Football-Manager-spill er det duket for megasuksess tror jeg. Men det er kanskje fordi jeg husker Football Manager spillet fra nittitallet. Har også tro på et bra skatespill. Men som med alt annet er det kvaliteten i spillet som har noe så si…

At “Kølle” garanterer i ett år viser i hvert fall at han har veldig tro på spillet selv. Jeg kan ikek forstå annet enn at det må være mulig å få til et bra spill? Så lenge de har klubbene på sin side har de i hvert fall en del av markedsføringsbiten på plass. Tippe de vil få mye gratis markedsføring av spillene gjennom klubbene…!

1 Like

Gode gamle CM, Champions manager, det har jammen gledet meg i mangen timer, utrolig gøy og avhengighetsdannende :+1:

Ang Kølle og garantist, har han noe valg da ?

1 Like

Hehehe ja nettopp…! Om de klarer å få noe bra mobilspill a la det så blir det bra :slight_smile: Hvis ikke det blir for gammelt nytt… Hmm. Kanskje har ikke Kølle noe valg? Jeg vet faktisk ikke! Men jeg tror det er verdt å ha noen aksjer for å se hva som skjer.