Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Activision Blizzard, Inc (ATVI)

Lyst å utdype hvorfor du mener det er søppel?

Nå er jo mobilmarkedet i Asia EKSTREMT Svært , og vi vet jo ATVI sikter seg inn på å ta en større del av kaka der.

2 Likes

Gamere spiller desktop spill, ikke mobile søppel.

De utvikler low budget mobilspill med Asia-partneren sin som sikkert er fint for selskapet kortsiktig, men ordentlige gamere sitter ikke på mobilen og fikler med slikt.

Consumer basen vil ha bedre desktop spill, nytt diablo, wow classic osv., selskapet hører ikke etter

1 Like

Det er desverre tydelig at du ikke vet hva du snakker om.
https://www.gamesindustry.biz/articles/2018-12-17-gamesindustry-biz-presents-the-year-in-numbers-2018

Det er klart at som gamer er det jævlig trist at activision får herje som de gjør. Sånn blir det når pengene styrer alt, men det er ikke til å stikke under en stol at mobilmarkedet er gigantisk. Desverre…

2 Likes

Det er klart mobilmarkedet er stort med spill som candy crush og pokemon go, men spill som COD passer ikke som et mobil spill.

Hvis du også leser hva jeg skriver over så er consumer basen av activison-blizzard sine spill i stor grad gamere, folk som spiller candry crush og pokemon go er ikke det, så de bommer helt på sin egen consumer base (som forøvrig ble bekreftet under blizzcon i fjor med reaksjonen på mobile dioblo)

Du har sett tallene til PUBG og Fortnite på mobil, samt hvor mye penger de drar inn?

I Asia er mobil gigasvært, det er derfor vestlige fans ble skuffet fordi man putter fokus der fremfor på ting vi vestlige liker.

Nei har ikke sett de tallene

Har ikke råd til laptop/desktop i Asia vett så da blir all gaming på mobil

det er derfor jeg sier garbage

Greit med inntekter for PUBG mobile.

Som du ser, det er mye penger i mobil.

1 Like

utrolig at folk gidder å spille slike spill på mobil, jeg hadde fått kroniske nakkeskader

Hehe du fremstår som en stereotypisk selvsentrert og kravstor gamer… et tips ikke invester etter dine egne gamingpreferanser! :wink:

3 Likes

Skulle akkurat til å si det samme.
Høres ut som en fanboi av Diablo som ble veldig butthurt når mobilversjonen ble presantert.
Jeg er ikke fan av hva Blizzard holder på med nå sett fra et gamers perspektiv; men prøver nå å oppføre meg på forumet selv om :wink:

EDIT:

Jeg er så langt fra CoD-fan som du kommer. Har aldri spilt et mobilspill seriøst annet enn fra Blizzard (Heartstone funker fjell på mobil og var latterlig gøy til tider).
Jeg skal prøve både Diablo Mobile og Call of Duty Mobile! Det blir uten tvil gøy for dem som liker å spille mobilspill. Man ser jo at Switch også blir mer og mer populært - Så jeg holder også en knapp på at det blir aktuelt å lempe ut IPæene sine på Switch etterhvert også.
Sånn sett kommer ATVI til å sikre seg mye “easy money” det kommende året og jeg håper dette vil gi grunnlag for å produsere skikkelige spill-titler når de er kommet seg på beina igjen.
Det er ikke å skyve under et teppe at ATVI sliter litt mtp disharmoni av fanbase og splittelsen fra Bungie/tap av Destiny IP.

1 Like

Pubg rett bak clash of clans, så er "noen " som spiller/betaler for slike spill ja.

worldwide digital game spending returns to growth. Consumers spent $8.2 billion on digital games across console, PC and mobile in February, up 2% compared to February last year. Growth came primarily from mobile, which was up 9%. This more than made up for the 6% decline in premium PC, where the market continues to face a tough comparison against sales of PlayerUnknown’s Battlegrounds last year.

https://www.superdataresearch.com/worldwide-digital-games-market/

1 Like

Har vært det tidligere, vil si jeg er mer casual nå

Har aldri spilt Diablo, men Wow har jeg spilt en del tidligere. Sluttet da spillet ble pay to win og likestilt/noob friendly på alt mulig.

Skinnet bedrar :stuck_out_tongue:

Tanker om Classic? Døgnflue eller vil de kunne beholde noen mill spillere i et par år?
https://trends.google.com/trends/explore?q=WoW%20classic,WoW%20bfa

Jeg tenker det vil bli noen millioner spillere gjennom de neste årene. Litt døgnfluer, men veldig mange vet akkurat hva de går til. Dersom blizz ikke roter det til, så kan det bli riktig så bra.

Detta kommer bli brutal! ny grafikmotor, crossplay, captain price och story mode . boom

1 Like

Holy monkeyballs! Dette blir banos både over og under brødskiva.
Blir å kjøpe meg ny xbox one x/PS4 pro kun for dette spillet. Pokker jeg elsket denne galskapen i min ungdom.

Påtide de oppgraderer motoren sin, spørsmålet er om det er too littel to late.

Dette kommer til å selge som hakkamøkk kun pga nostalgi. På toppen av det får du første Cod på evigheter med ny spillmotor, og det så jo bare grisepent ut. De nightvision scenene så ekte ut.
Krysser fingrene for at det føles som et godt gammelt COD spill, selv om de bruker ny motor.


Virker som det er en helt ny motor og ikke bare en lisensiert?

Edit:
Ja helt flunkene ny

Infinity Ward’s aim is to optimise to the point where DRS is more of a fallback position, with the aim being to deliver the game at as close to target resolution as possible, while still delivering Call of Duty’s signature 60Hz update. So, a brand new Modern Warfare with a state-of-the-art engine that retains the series’ extraordinary performance level? That’s the idea, and if we’re at this stage months out from release, the signs are looking very positive for the final code.

Dette blir årets lansering.