Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Activision Blizzard, Inc (ATVI)

Veldig synd. Så klart lite saklige ratings, men når du lover mer enn man leverer… jaja

1 Like

Har troen på denne fremover.
Nyeste COD virker å være suksess og WoW har fortsatt en sinnsyk avhengighetsgrad!
Har tidligere gamet en del og er ikke av typen som kjøper mye addons in game - men denne gangen har jeg selv gjort det i COD.
Sies jo at de beste kjøpene er foran nesa di hver dag, og i disse tider lider jo ikke akkurat gaming. Noe som også gjør aksjen resilient for volatilitet.

Long på denne og tror den vil god avkastning i årene fremover også, ettersom gaming er spådd en videre god vekst (for å si det mildt).

Forventer utbytte + god vekst på aksjen i årene som kommer.

Neste presentasjon er Q1-resultater den 05 mai: https://investor.activision.com/events-presentations

https://youtu.be/2dBjozwcZKM -
Nordnet hadde den også som ukens aksje, hvor caset blir godt forklart, så ytterligere informasjon finner man i denne.

Snakkes i Verdansk!:video_game:

1 Like

Activision Blizzard er ukens aksje i Nordnets Markedspuls, høres ut som et solid drevet utbytteselskap i en fremtidsrettet sektor

Minuset er at det er gått 12-15% siste ukene så Markedspuls er litt sent ute.

Hørte gjennom markedspuls. Roger mener fair value er rundt $75 aksjen. Men de har mye lenger horisont enn en uke. De snakker jo om flere år frem i tid.

1 Like

Og da er spørsmålet om det er lurt å kjøre nå, kommer det en smell i USA? vil Krona stige ( nå er den jo ekstremt lav ).

Tror dere ikke Q1 tallene kan få den til å stige?Ser for meg de er gode.

Evt så stiger den fordi folk forventer at Q1 tallene er gode?

Ja, sant det. Tenkte å kjøpe meg inn litt til uka, men usikker på med hvor mye. Som du sier. Er kanskje litt sent ute.

Jeg ville ikke kjøpt nå, men det er fordi jeg er kortsiktig og er negativ til markedet generelt. På lang sikt er det nok en grei innvestering gitt de momentene de nevnte i podcasten.

Samme her,

Den har gått mye.
Jeg tror USA skal knekke ned.
Dollaren er shitdyr, og med mindre du hedger valuta kan det spise hele gevinsten.

1 Like
3 Likes

ACTIVISION BLIZZARD INC ATVI.O: MKM PARTNERS RAISES TARGET PRICE TO $80 FROM $72

ACTIVISION BLIZZARD INC ATVI.O: PIPER SANDLER RAISES TARGET PRICE TO $79 FROM $70

ACTIVISION BLIZZARD INC ATVI.O: INSTINET RAISES PRICE TARGET TO $80 FROM $70
ACTIVISION BLIZZARD INC ATVI.O: WEDBUSH RAISES PRICE TARGET TO $84 FROM $76

Forumet liker vist ikke capslock, så da får jeg skrive noe her sånn at jeg får postet alikevell siden jeg ikke gidder å skrive setningen uten capslock.

1 Like

https://www.thegamer.com/production-world-of-warcraft-ceased-activision-blizzard-lawsuit/

allen brack på veg ut ja: *ACTIVISION BLIZZARD CONFIRMS J. ALLEN BRACK TO LEAVE COMPANY. Samme dag som earnings call. Virker å være begynnelsen på slutten for WOW og stor jobb å rette opp alt som har gått galt i dette selskapet siste årene. Toppet seg nå siste tiden.

1 Like

Det har jo vært begynnelsen på slutten for WOW i 10 år :wink: Men de har mye å rydde i så får vi se hvordan det går. Når det gjelder wow så var det jo ca 6 måneder fra 9.0 til 9.1 så tar det like lang tid til neste gang de slipper nytt innhold så kommer de helt klart til å miste mange spillere.

Men nå er WoW på sitt absolutte lavpunkt når det egentlig burde vært på høypunkt. Kasta bort moment fra Classic og lansert en grusom ekspansion.

Alle franchisene til Blizzard er på vei ned.

blir spennde å se hva de gjør nå, greide selv endelig å slutte rett før shadowlands orket ikke mer. Sluttet også å spille de andre franchisene. Heartstone overlever en så lenge men hvor lenge, overwatch 2 blir spennede å hva som skjer. Tror kjangse det beste de kan gjøre nå er wow 2 og ville gjerne også sett en naga expansion til reforge.

Fresh Classic servere og en Rå 9.2 trenges sårt. Både gameplaymessig og story.

Å ikke launche fresh TBC servere var en stor stor feil.

Overwatch 2 må levere, men tviler.
Diablo 4 er en joker. Det eneste dem lager nå som kan bevise at dem fortsatt er Blizzard.

1 Like