Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Activision Blizzard, Inc (ATVI)

Server var nede inatt, så folk afk scriptet ble kicket?

Sikkert vedlikehold, de kicket alle jevnt og trutt for å rotere spillerbasen

Activision Blizzard’s decision to suspend a protest-supporting esports competitor comes at a time when the company is seeking the Chinese government’s approval to release a new Call of Duty game in the country.

Anbefaler å lese hele tråden!

1 Like

@colzjek: Er du fortsatt med her? Hva tenker du om ATVI nå? Planen min var å sitte fram til launch av Modern Warfare (25 okt) og Blizzcon (1-3 nov), men ble usikker på veien videre ettersom dette fører til mye støy og negativ omtale av selskapet. Kan dette påvirke salget av Modern Warfare? Og en dipp i aksjekursen?

Twitterfolket begynner å selge aksjen:

Foreløpig er aksjen stabil, men er det rimelig å tro at flere investorer tenker i disse baner? Isåfall ser vi fort en dipp.

På lang sikt så tror jeg ikke dette har fryktelig mye å si for selskapet, de gjør dette for å få tilgang på det kinesiske markedet. På kort sikt så spekulerer jeg i om det kan være lurt å kaste kortene her nå, og kjøpe seg inn når stormen er over.

Solgte innehavet mitt.

Mye skriverier om denne saken nå, tror ikke det gir seg med det første.

Epic Games Store benytter muligheten til å skaffe seg litt god PR:

Interessant sak, dette!

Glemte å oppdatere denne tråden. Ser ut som at markedet ikke kunne brydd seg mindre :man_shrugging:

PR-messig kan man vel si at Blizzard har vært smarte i oppryddingen av denne situasjonen. USA er fornøyd. Kina er fornøyd. Majoriteten av gamerne bryr seg nok ikke nevneverdig om dette. Det er som regel en mindre gruppe som skriker høyt, dog denne gangen med god grunn?

Jeg synes denne var ganske bra :

“If only people were as outraged at what’s going on in Hong Kong as they are at how Blizzard handled the Blitzchung situation.”

1 Like

Gammel artikkel, men tror ikke denne har blitt nevnt her inne. Blizzcon skjer 1-3 november og det er forventet at de kommer med noe stort. De kommer ikke til å gjøre samme feilen i år som i fjor (da de hypet opp Diablo for så å slippe nyheten om Diablo Mobile.) “You guys have phones, right?” :smiley:

Nei, i år kommer det nok gode nyheter på Blizzcon.

Jeg er tilbake i aksjen, og planen min er som før: være med fram mot launch av COD og Blizzcon :slight_smile:

1 Like
1 Like

Blizzcon starter på fredag. Blir spennende :slight_smile:

1 Like

Noen som har foreløpige salgstall for Call of Duty?

Ser ut til å selge bra.

2 Likes

Får håpe de fikser matchmakingen på PS4 i det minste. Virker som det er utrolig få spillere når man spiller der. Finner aldri spill under 125MS latency, og det er igrunn helt håpløst.

Gode tall

0,6 user score :sweat_smile:
Var gira på remaken, men her har de ikke levert det som er lovet.
Synd å se utviklingen hos Activision

2 Likes