Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ADSC - ME (Merkur)

ADS APPOINTS MARIUS HALVORSEN AS CHIEF COMMERCIAL OFFICER

2 Likes

Wow!!

Hæ??? Wow. Ekstremt faktisk.

ADS Crude Carriers second quarter 2020

Greit utbytte med 0,18 USD per aksje. Mest interessant her er kanskje statement om at de nå sier de er positive til tank på lengre sikt og ønsker å forlenge drift forbi livsløpet til nåværende flåte og ser etter investeringsmuligheter. Planen her var jo avvikling i 2022, men mulig de føler de får med seg for lite av den neste sykelen for tank hvis det er utløpsdato i 2022?

1 Like

Kursen har gått mye ned siden sist utbytte, så spent på hvor mye den øker fremover…

2 Likes

Kommer nok veldig an på hvor lenge ratene holder seg lave. Etter å ha ligget på rundt 9k USD i det siste, har de kommet opp på 11k USD nå. Ser flere venter høyere oljepris på 6-12mnd sikt så mulig vi kan få en ny contango-boost i tank.

Key information regarding the cash dividend declared in relation to Q2 2020

Ex utbytte USD 0,18 i dag

Har snust litt på denne en stund, og synes aksjen virker veldig billig nå. Hvordan er utsiktene til lønnsomhet basert på dagens rater? Hvor mye kan de falle før det blir ulønnsomt?

Dagens rater ligger på under 10K for kurant tonnasje. Gamle båter som ADSC eier får gjerne dårligere betalt enn dette igjen.
Men selskapet har sikret 70% av kapasiteten i Q3 til ca 45 K

OK, og noen nevnte over at break even for ADSC er på ca 13k, stemmer det?

Ligger vel mer rundt 15K

Du finner det her:
https://www.adscrude.com/ads-crude-carriers-plc/investor-presentations/

1 Like

Break even for ADSC er estimert til 12,9 k usd.

1 Like

Takk for svar. Er det noen plass jeg enkelt kan se graf over utviklingen til slike dagrater?

Følg Joakim Hannisdal på twitter

1 Like

sitter med en del ADS og får juling om dagen, men tittet litt på caset igjen i dag og tror jeg vil ha mer (alt under er sånn back of envelope-type tall). Marketcap er ca 35 USDmn, rentebærende gjeld er på 30 USDmn, per rapport 2Q2020 er skipene verdsatt til 70 USDmm + andre aktiva på ~30 USDmn. Forenklet har man da aktiva på 100 - gjeld på 30 = netto verdi på 70 USD mot market cap på 35…i sin tid brukte jeg stålverdi ved skraping på 50 USDmn, da ville netto verdi vært
50 USDmn. Selskapet vil jo ikke drifte med tap spesielt lenge - så da tenker jeg at selv i et marked der ratene forblir under ADS sin svært lave breakeven, så kommer de ut med betydelige positive verdier som kan utbetales som utbytte. Legg også til at 70% av Q3 er booka på 45k USD per dag, og tross crappy rater nå, så er vi på vei inn i høysesong for tank (som om ikke annet burde indikere noe bedre rater enn nåværende). Er det noe jeg fullstendig driter meg ut på her? Har stålverdier totalkollapset?

1 Like

Sale of ADS Stratus

Bare 6-7 mill USD igjen i gjeld om de velger å betale med hele salgssummen

selskapet verdt 26-27 kr om de avvikler å betaler ut alt som utbytte. 10 kr opp dit.