Upopulært fordi det er niche, og kommer fra all time low nivåer. Ganske så typisk at populariteten øker når markedet går helt bananas. Jeg er bare så glad at jeg har studert maritime business som har gjort at jeg vil kunne tjene penger her. Shipping er interresant, farlig og spennende.
Men markedet som helhet må våkne oppe, for når selskaper nå potensielt kan tjene inn hele børsverdien på 2-3 turer så må disse aksjene reprises mye kraftigere!
At du fortsatt får Hunt på 5 er et juletilbud av episke proposjoner. Den gikk på 4 på samme periode i fjor og alt tyder på at dette blir veldig stramt fremover, kanskje med 100k+ I snitt TCE neste året? Hunt skal i 7,7-8 gitt at stålprisene nå kommer til å gå mye.
Om du har rett i at ratene går i $500K per år, så er oppsiden i ADS, Hunt og OET 250-750%.
Du vil fort sitte igjen med hele børsverdien i utbytte etter ganske kort tid, og stålverdiene vil komme opp signifikant i de to siste.
Tja, jeg er faktisk usikker på hvor smertegrensen går, men på $400K vet jeg at det begynner å bli ganske så drøy kost. WS400 er vel verdensrekorden til Hilmar Reksten tilbake i tiden, og den tror jeg potensielt ryker. Dette er ikke en Hunt tråd, men det ville vært veldig gøy om Fredly og Hunter klarte å få sluttet Hunter Saga eller Laga når de kommer ut de neste ukene til WS400+.