Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PetroNor E&P Limited (PNOR)

A farm-out process is underway with regards to the Company’s SL03-17
and SL-4A-17 licences in Sierra Leone.

Dog, som forventet i årsrapport. Tror ikke det kommer noe positivt helt enda, ting tar desverre tid, og markedet er utålmodig når det gjelder slike ting, derav 20% nedgang idag:P

1 Like

Ser ikke den store nyhed eller overraskelse i dagens rapport, som skulle få den til at falde betydeligt, og det ser da også ud til at der er rigtig mange købere som står klar til at købe yderligere APCL på disse niveauer …!
Mig inklusiv :slight_smile:

Kan det være dette?

Ser ut til at de nedskriver verdiene av lisensene med 18 MUSD i årsregnskapet - det er vel tidligere ikke meldt? Og en annen: På norsk: De skylder 7,7 MUSD (potential licence commitments) til Gambia/Senegal som er henførbar til før de mistet lisensene. Dog antar de at de ikke vil betale (hvis de ikke får igjen lisensene antar jeg) via en intern restrukturering - som jeg antar betyr at de konker datterselskapene. Selv om det er rart hvis Gambia/Senegal ikke har forlangt morselskapsgaranti.

Sierra Leone kan bli spennende dersom det går i boks. Mulig markedet forventet noe mer fra årsrapporten

De skriver vel den lisensen i null… mao de mister den.

1 Like

Gjorde noen gode trader her. Nå er jeg glad jeg er ute. Kommer antakelig til å kunne handles under 1 kr om ikke så lenge.

2 Likes

Apcl skal unde krona igjen, nedskriving og dårlige utsikter, siera leone er håpet, men i realiteten en dårlig lisens, på ultradypt vann.
Spikeren i kista er satt, bare endelig dato for gravferd som mangler

4 Likes

Verken du eller noen andre vet noe om fremtiden til Apcl: som først og fremst avhenger av utfallet på arbitration, evt om partene kommer til enighet utenom rettsapparatet. Nedskrivninger er selvsagt negativt. Men i mitt hode er ubetalte gebyrer det verste fordi det kanskje kan påvirke utfallet(?)

1 Like

Udfaldet af arbitration er klart største driver og styrende for kursen, og hensættelser og nedskrivninger er dels ubetydelige og dels vidner om en fornuftig og realistisk tilgang til regnskabsaflæggelse og drift af virksomheden generelt.

1 Like

Helt enig i det, det blir jo ren tipping ene eller andre veien, men som ikke aksjonær er det lett å mene at en negativ utvikling gir lavest odds.
Som sagt lenger oppe så har eg minimalt med tillit og tro på selskapet, bare en positiv melding i newsboksen kan endre det, inntil da skal eg ikke blande meg noe borti diskusjon i Apcl

1 Like

hmmmm ikke helt tosset udvikling de sidste dage…
:grinning:

2 Likes

Rart ingen ser ut til å prate om APCL når den stiger, mens det er høy aktivitet når den faller :wink: RT: 2kr

4 Likes

Eg kan gjøre det, har bare ikke fått med meg utviklingen da eg har vert mitt opptatt siste dagene.
Flott trade aksje for dei som tørr, men om oppgangen har fundamental forankring er eg noe tvilende til

1 Like

Det er dette som “makes a market” så dette er slik det skal være! :sunglasses:

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20180503.OBI.20180503S147

1 Like

Positivt at de øger på 1.90…den skal noget længere op inden kort tid, tror jeg vi se 3.5-4.5

Men da er vel denne like negativ som den første er positiv ?

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20180503.OBI.20180503S148

2 Likes

Låner fra drskogen på shareville

APCL - Is about to reach an amicable agreement

Threat of Referral to the Paris Arbitral Tribunal: The African Petroleum Petroleum Company in the Provisions of a Conciliation with the State of Senegal

The legal dispute before the arbitral tribunal of Paris, could be avoided by Senegal.
According to sources, the international oil company African Petroleum Corp. Ltd (Apcl), headed by Jens Pace, a company listed on the Oslo Stock Exchange in Norway and which since 2011 had owned the research blocks of Rufisque Offshore Deep ( Rop) and Senegal South Deep Offshore (Sosp), is about to reach an amicable agreement with the government of Senegal about litigation relating to the withdrawal of its blocks.

Indeed, Jens Pace had not approved the way the Ministry of Energy, under the leadership of Thierno Alassane Sall, had removed one of its two blocks deep Senegalese offshore.
Today, we tend towards appeasement because Apcl would be willing to waive his complaint before the Court of Arbitration of Commerce of Paris, the jurisdictional authority authorized to know the different between the State of Senegal and this company, if the procedure conciliation process, proved to be conclusive.

According to reliable sources, the point of agreement between Apcl and the State of Senegal, could relate to the possibility of an extension (extension of the period of validity) of its second research contract the Crpp of the block Senegal Offshore Deep South (Sosp), covering the deep waters south of The Gambia, which was in its second period of validity.

Note that, on this block, also granted in 2011, Apcl had largely fulfilled its work commitments which consisted of the purchase from Petrosen of existing data and the realization of 2500 km² of 3D seismic. According to the source, it would have realized 3600 km² which gave it the right to the first renewal of this contract in 2014. Recall that since last year, it would claim last an extension of the period of validity of this first renewal for have sufficient time to complete the required drilling commitment. With the participation of a dozen oil companies ready to join her, Apcl only waiting for the green light of the Senegalese government. In exchange,
Recall that, Apcl has attached the services of the dreaded Parisian law firm Betto Seraglini to lead mediation with the State of Senegal following the abusive withdrawal of the Deep Offshore Rufisque block. It should be noted that with the grant of research blocks in October 2011, Apcl immediately created, to be represented in Senegal a local subsidiary, African Petroleum Senegal SAU which employed about ten people, in accordance with regulatory provisions in this regard .
Apcl allegedly purchased data from Petrosen for more than four million US dollars. And it would also have financed the purchase of computer equipment and technical software for the staff of Petrosen and the Ministry of Energy, financed the promotion and training and carried out the reprocessing, the reinterpretation of the data acquired from Petrosen. In total, Apcl spent just over 50 million US dollars in its six years of presence in Senegal. Apcl’s global investment in Senegal during the 2011-2017 period amounts to about fifty million US dollars, or 25 billion CFA francs.

http://www.lactuacho.com/menace-de-saisine-du-tribunal-arbitral-de-paris-la-compagnie-petroliere-african-petroleum-dans-les-dispositions-dune-conciliation-avec-letat-du-senegal/

1 Like

Om det blir ordning med Senegal så har vel de såpass tette bånd med Gambia at jeg sitter med en følelse at det ordner seg der og. Derimot så skal det være svart på hvitt før en vet om dette faktisk går i orden.

Likevel, om det gjør det så er vel plutselig kurs 2 ganske billig igjen.

3 Likes

Kan virke som at det har blitt snakket litt over middagsbordet her og der, med tanke på siste tidens oppgang…

1 Like

Jeg følger mye med selv om jeg velger ikke være så aktivt på forumet for tiden. Hvis det viser seg at det er sannhet i artiklene så er jo en inngang på 2-tallet et kupp. “Skaden” min er at jeg har vært i en tilnærmet identisk situasjon der alt ser rosenrødt for apcl. Som følge av dette velger jeg å holde meg unna kjøp knappen enn så lenge… Men at det ser positivt ut for øyeblikket det er det ikke noe tvil om.

3 Likes