Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PetroNor E&P Limited (PNOR)

De ville på børs. Dette var en enkel måte å gjøre det.
Utvanning og at verdien på det nye selskapet blir veldig høyt sett iforhold til inntjeningen. Det ser heller ikke ut som det er mye vekst på tapeten heller.
Og om jeg leser dokumentet rett så er Gambia/senegal under 1/3 av de eksisterende reservene selskapet nå sitter på, og ikke nødvendigvis av stor betydning for vekst om de vinner igjennom i rettsvesenet uansett.
Men jeg er ikke spesielt bevandret i oljeaksjer så det er bare hva jeg tenkte når jeg studerte PDF’en de kom med.

1 Like

Trodde faktisk aksjen kom til å stige mer, grunnen til at eg trodde det, er at selvom apcl blir utvannet, for set blir dei uansett hva sol møtte menes, selv om det også her er verdier, i det selskapet som egentlig bruker apcl til å komme seg på børs.
Oppsiden som potensielt har vert her, i lisensene som det pr i dag, befinner seg en tvist vedrørende eierskap og rettigheter, er vêr enda, men skal potensielt selde på langt flere.
Likevel trudde eg den skulle opp, da eg mener nedsiden er svært begrenset nå, kontra før.
Skulle apcl stå alene, har eg som tidligere meny at selskapet ikkje selv har vert rustet til dette, men nå har dei hjelp, fra produksjonsselskap.
Men alt i alt, det er en utavving og «ny» børsnotering av ett selskap som ville på børs.

PS: eg vurdere gjennom dagen å kjøpe, da eg mener nedsiden er begrenset

2 Likes

Hvorfor mener du nedsiden er begrenset sett i forhold til verdien av dette nye selskapet?
Har de potensiale til mye høyere produksjon i fremtiden?
Når jeg ser PDFen ser det ut som de kan får noen få år med økning i produksjon (tilnærmet det dobbelte), men det er kun snakk om et par år?

Båten beveger seg…
Tror det kommer mere good news i dag i APCL.

1 Like

Det eg tenker er at Apcl alene, men eierskap kun i lisenser som er uavklarte, for min del bare var søppel og ett dårlig case, og at nedsiden uten progresjon i lisensene etter mitt skjønn, var betydelig.
Nå kjøper man ikkje apcl, men man kjøper egentlig i det andre selskapet, som er ett allerede produserende selskap, som vil kunne utvikle lisensene til apck, gitt at man får rettighetene til dei.

Så apcl alene, mener eg var nada niks, men bare ett skall.
Nå, blir apcl en del av ett større bilde, derav mindre risiko, men eg er ingen tallknuser, så det får andre ta seg av

2 Likes

Tenker sammenslåing ikke hadde kommet hvis petronor ikke har blitt forespeilet positivt utfall av lisens sakene. Så de ser det som attraktivt. Vinn vinn for begge parter.

Hva mener du kan forventes da ?

Om jeg ikke tar helt feil har vel PetroNor en tvist med Nigeria også, de har et par potensielle lisenser der, samt dersom det ordner seg i Gambia/Senegal så har de plutselig flere ben å stå på. Personlig tenker jeg at det løser seg innen 2019 er over, dette tror jeg nok ledelsen i apcl også har sett for seg… Dessuten er det lettere å forhandle med de respektive myndighetene nå som de har en god partner som backer de opp.

2 Likes

Skulle vert lock up på aksjene som blir brukt på, det ville gitt bedre signal til markedet.

Edit : det er kanskje lock up?

Kursen er forøvrig tilbake der den var på intratoppene for en ule eller to siden, noen har vertfall ivrig solgt idag

1 Like

det er lock up 6 mnd :slight_smile:

1 Like

Spent på å se hva som skjer med kursen frem til EGF’en. De nye aksjene har jo ikke kommet inn i markedet enda, kan blir en berg og dalbane frem til da…

Jeg har ikke satt meg så veldig inn i PetroNor og hvilke muligheter det kan gi, men jeg ble litt skuffet over nyheten. For de som allerede er inne i aksjen vil dette kanskje føles mer positivt fordi det reduserer risikoen. Samtidig har APCL alltid vært Eurojackpot for meg, men etter nyheten føles det mer som vanlig lotto. Helt klart en god dag å vinne i lotto, men når jeg hadde forventning om Eurojackpot gjør det billetten mindre interessant.

Har som sagt ikke satt meg helt inn i nyheten, så mulig jeg er helt på bærtur med mine betraktninger.

3 Likes

Etter å ha lest i forskjellige foraer så er det mange som faktisk er enige med deg ang. risk/reward. Dog for min del så er dette en gyllen mulighet til å kanskje få dekket inn hele eller iallefall deler av det jeg har i papirtap. Reward har kanskje gått ned betraktelig, men caset er også derisket, fra å nesten gå konk til å bli reddet.

Utfallet av Gambia/Senegal er fortsatt spennende… veien videre for det nye selskapet og om det kommer noen innsidekjøp på EGF

2 Likes

1

Robot APCLD2 som er ute og går? :stuck_out_tongue:

1 Like

Tatt en Lotto her til 1,18 :roll_eyes:

3 Likes

Velkommen tilbake til galehuset :slight_smile: forventer russiske prosenter frem til den ekstraordinære generalforsamlingen

2 Likes

Gitt er vel stikkordet her. Tenker fremdeles caset er risikofylt på tross av sammenslåingen. Håper det går bra for de som er inne. Personlig holder jeg meg unna denne. Brent barn osv.

3 Likes

No er det bare å frykte neste melding her :see_no_evil:

2 Likes

Følger også med selskapet i det stille. Veldig spennende avtale, men jeg sliter med å få god oversikt over hvordan dette blir for APCL dersom tvistene skulle gå i selskapet disfavør. Dersom denne avtalen gjør at aksjene likevel vil være verd en del til tross for dette så vil jeg være enig i at dette er en derisking. Jeg trenger selv mer tid på å kunne vurdere dette, men den største triggeren ville vel fortsatt være at ting ordner seg med Senegal eller Gambia. Jeg tror fortsatt at muligheten for at dette skjer faktisk er litt undervurdert. Likevel, det kan ta lang tid.

2 Likes

Velkommen ombord kronn :slightly_smiling_face:

1 Like