Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PetroNor E&P Limited (PNOR)

Jeg kjøpte for 11,25 rett etter åpning 02.05. Satt i fly og ventet på avgang. Etter tre min kunne jeg solgt med noen lapper gevinst, men skrudde isteden på flymodus og ventet på takeoff både for fly og aksje :wink: Litt senere på dagen var det kaoset startet og nå er jeg over 30% i minus… For en gjøk jeg er noen ganger ass! :joy:

4 Likes

Vi som kom sent til grøten har vel alle litt den opplevelsen. Men man må se på hva som gjorde at man kjøpte in the first place også da. Jeg ble grådig på 12 kr (25% gevinst) og solgte ikke før den falt ned til 10.50 igjen - kjøpte litt for tidlig igjen, men OK. Snitter nå på 8 kr så det er ikke så galt. Kommer nok ut i pluss. Mener at den skal opp mot 12 kr igjen når alt dette emi-greiene er i boks og det nærmer seg boreresultater. Før den tid håper jeg virkelig vi får en melding om avtale med en major! :slight_smile:

3 Likes

Apcl siger inn i rekken av kaker eg har tatt gevinst i, men kjøper tilbake for tidlig.
Nå tok eg tapet, og er ute igjen, liker ikke utviklingen i hele tatt her, skulle holdt meg til planen om å holde meg borte.

Eg er likevel greit i pluss på Apcl

2 Likes

6,5 ish eller gap til 4 ?
Grinete emi deltagere nå, men med en nice mld, så går det kjapt oppover igjen

Da tenkte og gjorde vi likt i dag kronn

1 Like

Like barn leker best :+1::sunglasses:

1 Like

APCL Melding!

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=427325

Skal innrømme jeg begynner å bli varm i trøya nå. Tror usikkerheten er såpass fundamental nå, at jeg frykter hvor lite en farmout vil gjøre på kursen.

Kan nok tyde på usikkerhet rundt Apcl sine eierforhold i lisensene.
Eller er det problemer knyttet til pågående drilling ?

MSI vil ikke mer

http://www.netfonds.no/quotes/paperbroker.php?paper=APCL.OAX

Hm… -17% tap i denne. Men jeg sitter rolig og forholder meg til informasjonen som er tilgjengelig, ikke spekulasjon. Jeg kan ikke forstå at emisjonsdeltakere selger med tap etter å ha betalt 200k Euro i emisjonen. Enten har man troen på HOT eller ikke. Jeg tror de lander denne :slight_smile:

Det er vel heller de som kjøpte APCL før 01.04.2017 som nå lukter røyken og selger med profitt, for å gå inn lavere eller investere I annet, ikke de som kjøpte I EMI. De låner nokk heller ut for short handel I tilfelle de gjør noe med de aksjene.

Teknisk sett er det et gap som antakelig mange har siktet seg inn på. Slike skal ofte lukkes.
100 dagers glidende snitt teffer godt der.

Eg er tidels enig med TA og gap, eg nevnte det lenger oppe, men likevel er eg fristet til å tro mer på at det har oppstått utfordring med drilling, eller at det “lisensrotet” som trigger dette.

I utgangspunktet ville man jo tenke at emikursen var bunn, no er det ett spøkelse over aksjen og det kan raskt dannes frykt her, mangen har kjøpt dyrt, og vil etterhvert minimere tapet.
Identisk med Qec, og forsåvidt i Iox og andre aksjer.

Hvordan klarte Apcl p gjennomføre emisjonen, det virker jo nå som en bragd og ett godt stykke arbeid av ledelsen, litt som Nano

4 Likes

Nærmer seg min smertegrense før jeg tar tapet å flytter over i noe annet. Normalt sett hadde jeg vært ute for lenge siden og kjøpt meg inn igjen lavere, men har vært to dager uten mobildekning på dagtid, og da svir det litt i ettertid merker jeg.

2 Likes

Jeg spør meg selv hva rationale er for å selge nå. Er alle bare inne for å spekke på HOT-avtalen? Eller positivt boreresultat?

Så lenge disse to triggerne ligger i pipe og begge deler avklares innen maks 1 måned ser jeg ingen grunn til å ta tapet. Ja, man kan risikere fall til både 4 og 2 kr. Men tenk på oppsiden om bare 1 av disse går inn?

50% fall eller 2-300% stigning? Enkelt.

1 Like

Nei jeg har tenkt å være med videre. Det som frister litt er å prøve seg i TRVX i neste uke i håp om at APCL ikke løper i fra mens jeg er innom TRVX. De har vel en spennende uke i møte, så kanskje der er mulig å tjene seg en liten sum der mens en venter på APCL.

1 Like

Litt skummel taktikk, hva du gjør det, menst aksjene går motsatt av det du ønsker,
Så bytter du gjerne tilbake i det aksjene også snur, er en rask vei å tape peng på

Har fått inntrykk av at sånne gambler sjelden går bra, tålmodighet lønner seg vel som oftest?

Det er mulig og være heldig/ dyktig p treffe op tekniske signaler, men det blir jo litt flaks/ uflaks for dei fleste.
Eg tapte mye på denne typen trading i starten, eg handler op en helt annen måte nå enn for bare ett år siden.
Det beste er å selv lese seg opp, og stole på seg selv og egne vurderinger.
Har en vurdert en aksje som attraktiv, så kan bli litt kjipt om en trigger slår inn menst man “låner” pengene over i andre aksjer, men alt er jo også selvsagt relativt og volum det handles med vil jo og være avgjørende

3 Likes

Nå kan jeg ikke svare for alle, men i mitt tilfelle var det usikkerheten etter ROP og det betraktelig fallet i aksjen som var utslagsgivende. Mulig jeg går glipp av noe oppgangen hvis det fremkommer positiv melding, men tror også jeg vil klare å komme meg inn før toget har kommet for langt. Kommer det negativ melding, kan jeg prise meg lykkelig for at jeg reduserte på 10-9-8-7 tallet, og ikke 4-3. Det skal også nevnes at jeg hadde snitt på 3-tallet, så ble en saftig gevinst uansett.

4 Likes