Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Akastor ASA

Hvem er det som forsøker raid i morgentimene?

Kan vi forvente noe nyheter fra DDW Offshore snart? Ser tilsvarende selskap på børs hausses.

1 Like

Håper på det. Er godt plantet i Solstad også

Hva er status på båtene, noe i opplag?

To var lånt ut til Petrobas og deretter solgt vel.

Atlantic/emeral AUS
Pacific/Saigon BRA
Peregrino ligger et steinkast fra der jeg bor. Har langt der lenge.

1 Like

Takk :slightly_smiling_face:

1 Like

Vi kan vel nå konstatere at vi er inne i en god periode. Rigg og borrere har gått som det suser i det siste.

Pussig hvordan kjøp og salg i akastor fungerer. Veldig intensivt i korte øyeblikk. Det er ikke den jevne handelen som man ser i andre selskaper. Slik er det vel i slike illikvide selskaper som AKAST.

Solgte 10K til i dag.
Begynner å bli solid gevinst her nå.
Endelig🙏

1 Like

Aldri feil å gevinst sikre, men her har jeg holdt så lenge at jeg avventer selv til JV kommer på børs.

1 Like

Har fortsatt 14% av fri portefølje her.
Vekter meg opp igjen dersom det kommer en ny nedtur😉

Ser Rigg og drill har gått greit i det siste. Nå er vel akastor noe annet, men det det finnes ingen kortsiktig løsning på energikrisen, så regner selv med at kursen har mye å gå på. Nå hører man ikke stort fra selskapet gjennom børsmeldinger, men om selskapet ikke oppnår bedre marginer under rammene til nåværende situasjonen så bruker kommer jeg meg ut…

1 Like

Caset er fortsatt knallbra👍
Jeg har bare lovet meg selv å ta gevinster gradvis.
Viktig å glemme følelser i dette gamet🥶

1 Like

Ser ut som trenden fortsetter.

1 Like

REC salget løfter nok kursen fremover.

1 Like

“Aker effekt” eller tenker du på noe annet?

1 Like

Tenker på mandatet som ble gitt i Aker sin Q3 rapport. OrbeNovo eller Converto. Husker ikke detaljene

2 Likes

Odfjell Drilling has two classes of shares: common shares and preference shares, of which only the common shares are listed. The preference shares are held by Akastor AS (“Akastor”), do not carry any voting rights and entitles Akastor to a preferred dividend payment. Odfjell Drilling has also issued warrants for 5,925,000 ordinary shares to Akastor, which remain exercisable in six equal tranches from 2019 to 2024. The preference shares and the warrants are regulated by a preference share investment agreement and a warrant investment agreement, both entered into on 27 April 2018. In connection with the contemplated Listing, a separate amendment agreement to these agreements has been entered into, pursuant to which it has been agreed with Akastor that the preference shares and the warrants shall remain in Odfjell Drilling in full upon the distribution of the OTL Shares, and hence no such preference shares or warrants will be issued by Odfjell Technology. The strike price and number of warrants shall following completion of the distribution of the OTL Shares be adjusted in accordance with the original warrant investment agreement based on the relative value of ODL and OTL after the distribution to be calculated on the basis of the average market capitalization of ODL and OTL during the first 30 trading days of the OTL Shares on the Oslo Stock Exchange.

3 Likes

ODL ble bra den

1 Like

Hva er kilden til informasjonen?

Kan dette være årsaken til at Akast har gått?
Odfjell Technology er tatt opp til handel på Oslo Børs

Det fremkommer av en børsmelding.

Oslo Børs opplyser at det i forbindelse med opptaket et gitt dispensasjon fra kravet om 25 prosents spredning av aksjene

Odfjell Drilling lånte penger av Røkke (Akastor) i 2018 i form av preferanseaksjer som Odfjell betaler en fast rente på. Det er i tillegg knyttet warrents til dette lånet som gir Akastor rett til å kjøpe et gitt antall aksjer til en pris som ble avtalt ved inngåelse av lånet. Dette er fra hukommelsen; for detaljer sjekk årsrapportene til Akastor eller ODL.