Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Akastor ASA

Jævlig bra. Siste kjøpsanbefaling var i februar.

1 Like

Syntes ikke Akastor gjør så veldig mye for å synliggjøre verdier utover MHW.

Edit; Akastors strøm på LinkedIn er unntaket.

Noen som har tilgang? https://twitter.com/paretosec/status/1410141514521579521?s=20
image

a7c7f0b25bb469fb02e6146c6c4ca992dd5bd432d8dcf506f85568f1a4ac4774.pdf (889,5 KB)

Vedlagt: pas akast kursmål

1 Like

Tusen takk @aksjewonka :star_struck:

Noen som har satt seg inn i warrents i ODL?

Det står ikke hvilke kurser det er snakk om her🤷‍♂️

US dollar.

Jeg mener på opsjonene.

Noen som har tilgang til artikkel i FA?

Nei,

Har ikke sett casten fra Q2, men stiller spørsmålstegn til økte lån. Videre Skandi Santos, med kontrakt utløp i November - blir dette tilsvarende Normand Maximus for SOFF?

Mye bra på gang her nå.
Tålmodighet vil lønne seg.

De er veldig optimistiske mtp forlengelse med Petrobas for Santos.
Akofs anbud var det beste, og prosessen går sin gang.

Hører på den nå. Q3 blir bra, mye som potensielt faller inn her - skandi Santos, back log siste store kontrakt (den med et Kinesisk verft) og jv.

1 Like

AKER: GOD FREMGANG I AKASTOR-BAKER HUGHES JV, VENTER FULLFØRELSE I 3.KV -ERIKSEN

Oslo (TDN Direkt): Aker-sjefen Øyvind Eriksen sier at de har en god fremgang om sammenslåingen av Baker Hughes Subsea Drilling Systems (SDS) og MHWirth AS. De venter en fullførelse av sammenslåingen i tredje kvartal i år.

Det sier han under spørsmålsrunden i forbindelse med andrekvartalspresentasjonen fredag.

Akastor, som Aker ifølge aksjonærlister eier 36,7 prosent av, inngikk tidligere i mars i år et 50-50 felleseid foretak (JV) med Baker Hughes som vil slå sammen SDS og det heleide Akastor-selskapet MHWirth AS.

Til TDN Direkt i mars sa finansdirektør Øyvind Paaske i Akastor at planen var en børsnotering av JVen. Under spørrerunden sier Eriksen at fokuset er å fokusere på å fullføre sammenslåingen sammen med Baker Hughes, deriblant innfri regulatoriske krav.

-Målet er å avslutte den sammenslåingen innen utgangen av dette kvartalet, sier han.

Etter det vil Aker utvikle JVen med sin nye partner, og forespeiler seg en notering i en “ikke for fjern fremtid”.

-Aker vil være en hovedaksjonær i JVen fra dag en, og Aker sin strategi og eierskapsagenda er å opprettholde den rollen også etter noteringen, sier han.

Automatisk teknisk analyse. Kort sikt, 15. jul 2021

Investorene har over tid betalt stadig høyere priser for å kjøpe seg opp i Akastor og aksjen ligger i en stigende trendkanal på kort sikt. Dette signaliserer økende optimisme blant investorene og indikerer videre kursoppgang. Aksjen ligger mellom støtten ved cirka 6.10 kroner og motstanden ved cirka 6.46 kroner og etablert brudd på et av disse nivåene vil signalisere videre retning. Aksjen anses teknisk positiv på kort sikt.

Anbefaling en til seks ukers sikt: Kjøp (Score: 60)

1 Like

Takk for deling @aksjewonka - her er det fortsatt bare å bli sittende.

Det samme tenker jeg. Selv om jeg tidvis har en følelse av at Akastor er en liten «Value Trap». Krysset fingrene for at motstand på 6,4 brytes. Det er også positivt med oppdaterte kursmål og Akers eksplitte synliggjøring av Akastor under kvartalspresentasjon - gir meg en følelse av at noe er i emning.
Husker også fra Akastors sin presentasjon i går en betydelig økning i «non-oil related drilling».

Betalingsmur - registrerer dog at FA stortsett er positiv til Akastor.

« Akastor oppnådde sterke resultater i andre kvartal. Hovedfokuset på selskapets kvartalspresentasjon var imidlertid børsnoteringen av selskapets største investering»

2 Likes

Vekst i “non oil” både on og off-shore er akkurat det vi ønsker oss:-)

Ser aksjen siger nedover igjen nå - helt OK for meg.

Sakset fra vedlagte artikkel:

Utvinning av mineraler fra havbunnen er i startgropa, og som fagetat har Oljedirektoratet de siste årene kartlagt flere mineralfelt og analysert mineralprøver. Regjeringen har satt i gang en åpningsprosess, og det legges opp til et tilsvarende konsesjonssystem som for petroleumsvirksomheten.”

Jeg lettet meg for 5000 aksjer her på 6,3 den 22.7 - sitter p.t. på 31.000 gav 5,89
Nå ser det ut som det blir gode kjøpsmuligheter…igjen.
Jeg sitter klar om den dropper nærmere 5.