“I nær framtid”
De er vel i samtaler for å henter penger nå, så etter/rundt Q4 presentasjonen `?
Må bare sminke grisen litt først, Røkkes venner får sikkert tegne seg før de presenterer hydrogen delen 17 feb ?
Det siste stemmer nok godt
Bare å sitte klar med midler til noteringsdato. Spår denne (Horizon) til himmelen fra start🚀
Skjønner ikke hvorfor overføring til holdingselskap skal skape verdier Men takker og bukker som Aker aksjonær
Isåfall er det premium på Mainstream power pga synergier til Aker systemet + hydrogen delen. Tilgang på billig vekst kapital + fravær av brune aksjer. ?
Salgbarheten til og markedsføringen av aksjen gir gode muligheter for å hente midler og samtidig ha et dedikert fokus.
…Stiller man for mange spørsmål i disse tider går man glipp av bølgene😅
Men 60-70% av verdien til Aker horizons er jo allerede børsnotert, dersom du vil inn bør du ikke sitte på sidelinjen? Hvorfor gjelder “røkke rabbaten” i Aker, men skal den ikke gjelde i Horizons?
Høres ut som en bra oppskrift
Kan være enig i at det er noe usikkerhet rundt det at Horizon er et holdingselskap. Det er også noe usikkerhet rundt det at bla acc er prissatt ekstremt høyt. Mye av potensialet kan være tatt ut når Horizon noteres.
Ser man imidlertidig på koblingen mellom Hexagon composit og Hexagon purus, der førstnevnte eier 75% sistnevnte, ser man jo at all logikk er borte. Moderselskapet er priset til null om man trekker fra eierandelen i purus.
Skal man kunne tjene på denne typen aksjer tror jeg man må gjøre det så enkelt som at man vurderer hype potensialet i aksjen. Hva er det som får aow til å stige 5 gangen etter notering, mens Cadeler sliter med å holde seg på noteringskursen i lang tid etter notering?
Har funket for meg foreløpig iallefall😂
Markedets veier er uransakelige.
Er ikke både ACC og AOW mer verdt enn AKSO nå feks?
Nettopp, man har jo valget mellom å følge strømmen, eller sitte på sidelinjen å se på tidenes mulighet forsvinne.
Dette varer selvfølgelig ikke inn i evigheten, på et tidspunkt stopper det opp og den overfloden av penger som nå tilfaller esg aksjene, vil etterhvert bli benyttet til å betale høyere avdrag på lån og sydenturer som vanlig👍
Bra ser du har en reflektert oversikt og gratulerer med esg gevinst, vi rir bølen litt til
Har sitter tungt i Aker lenge, fått med utbytte aksjene ACC / AOW. Men har ikke bestemt meg på vekting Horizont enda vs mer spisset vekting ACC. (Flaks hær, ventet jo på Cognite men fikk så mye mere )
Er ingen hype investor, men langsiktig. Det du sier hær er det jeg tror er grunnen til at Horizons utskilles. Grønne penger skal finansiere veksten, mens de kjøper tjenester av Cognite og AKSO.
Vi får se @Richardames Takk for diskusjonen, har vært litt ensomt i Aker tråden
I utgangspunktet tenker jeg dette fortsetter frem til inflasjonen i USA tar av, eller frem til det blir renteheving i Norge. Så ca frem til høsten tenker jeg vi har fritt spillerom😂
Venter i tillegg på notering av hydrogenselskapet deres. Kan bli spennende om de får stablet på plass noen noen gode sammarbeidspartnere.
Ja er vel en grunn til at det forventes rekordmange noteringer i 2021. Gjelder å plukke segut noen favoritter🙂
Veldig spent jeg også, har spekulert en del! Trodde først spinnoff fra AKSO, da Kværner hadde kontrakt med NEL. + hydrogen støtte fra regjeringen.
Men så mener jeg hydrogen patentene fra AKSO (pre fusion med kværner) ble solgt til ACC ?. Så kom jo ACC med hydrogen samarbeid ilamme Danske Haldor Topsoe, så mulig det blir en joint venture ? " *Aker Carbon Capture and Haldor Topsoe have signed a memorandum of understanding with the intention to offer a complete solution for low-carbon hydrogen production." "
Veldig spennende, må lese meg litt opp!
Aker ASA: Successful placement of new unsecured bonds
Noen som vet noe om når horizon kommer i markedet? Obx eller Euronext?
Euronext growth til å begynne med
Dato?
Vet ikke.