Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Aker (AKER)

AKER ASA: Aker Horizons, Aker Offshore Wind enter cooperation agreement with Statkraft

Aker Horizons kjøper vannkraftleverandøren Rainpower

2 Likes

AKER ASA: Aker Horizons - Contemplated private placement and convertible bond issue

Kjell Inge Røkkes Aker Horizons vil hente 5,7 milliarder i ny finansiering

Røkkes Aker Horizons skal på børs: Vil hente 5,7 mrd i ny finansiering

Aker ASA: Aker Horizons - Private Placement and convertible bond issue successfully placed

Dette må jo være en spennede trade i dag. På mandag kommer Aker Horizion på banen og Aker eier 50% . På emisjonene var det mange som ville inn men kun de med 5 mill eller mer fikk handle. Den ble overtegnet kraftig på kun ett par timer…

Hvordan vil Aker reagere hvis Aker horizion går 10-20% opp mandag… Se på horisont energi, den er opp til 100kr og emisjonen var 20kr… + 400%

Det skal ha vært en «betydelig» investorinteresse fra både nordiske og internasjonale institusjonelle investorer for å sette penger i Horizons.

Det tok ikke mange timer for meglerhusene å hente inn 4,4 milliarder kroner fra nye investorer som vil bli med når Aker Horizons skal børsnoteres

Aker-sjef Øyvind Eriksen uttalte nylig at Aker vil beholde en «kontrollerende eierandel» i Aker Horizons i forbindelse med børsnoteringen – altså minst 50 prosent eierskap.

Ikke forvent alt for mye fra start, kan ta litt tid før markedet registrerer at Aker eier over 80% av Aker Horizon. Tok et par uker før Hexagon comp steg etter børsnotering av HPUR.

1 Like

Lykke til! Mye er priset inn i Aker nå, men kanskje Røkke rabatten endelig forsvinner :slight_smile:

Man skal ikke forvente for mye, Aker har gått veldig mye opp de siste månedene…

Forundrer meg ikke om vi ser Aker Horizon oppe i 60-70 kr ila mandag. Det vil isåfall gi Aker en papirgevinst i området 15 milliarder. Det vil nok folk legge merke til.

1 Like

Ett annet selskap som er spennende i Aker konsernet er Cognite :slight_smile: Når de går på børs vil det også være stor interesse :slight_smile:

2 Likes

Det tviler jeg ikke på. Hydrogendelen under Horizon og Aion under Aker Biomarine vil nok også tiltrekke seg hordene om/når disse noteres👍

1 Like

Uten tvil

2 grunner til jeg liker dette bettet:
1.Jeg hører rykter om grå markede omsetter aksjen til 43-44kr hvis jeg legger den dataen inn ser det bra ut. se under:
Jeg leste at Aker Horizons verdsettes til ca 20 mrd ved 35kr ( PS! Det totale antallet aksjer i Aker Horizons vil ende på 568,9 millioner, ifølge Aker.)
Hvis denne Aker Horizons startere på 38,5kr betyr det + 10% (Hvis aker eide alt) eller 2 mrd
Så hvis kursen skulle mot all formodning nå 43,75kr + 25% så betyr det + 5 mrd for aker
Aker er i dag verd 50 mrd, +10% …
Kurs i dag 688…Kurs + 10% 758kr

Volumene i dag er meget bra. Veldig få som vil selge. Det er pr i dag kun 53 mill aksjer solg mot 150 i går (Ender sikkert på 70 ±) Forrige gang de var ekstremt lave gikk aksjen 20% rett opp, og har korrigert litt ned etter det.

:crossed_fingers:

2 Likes

Solgte selv mye aksjer idag for og satse på Aker ASA.

Kan bli en solid oppside hvis ting går veien for alle selskapene i konsernet.

1 Like

Husk at det kun er 1/3 eksponering, så om dere har trua på Horizon kortsiktig kan det lønne seg å flytte kapital over en stund etter åpning :slight_smile:

Det er planen :+1:t2: Men følte dette var en once om a lifetime opertunety. Men vi får se mandag.

1 Like

Teoretisk skal vel Aker gå ca 6 kr for hver krone AKH går opp eller ned

1 Like

Ekspert: Usikker fremtid for Røkke-verftet Philly Shipyard under Biden