Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Aker BP (AKRBP)

bump

Aker BP vil investere like mye som før corona-krisen: Men utbyttene økes ikke like kraftig

1 Like

Aker BP vil investere like mye som før corona-krisen: Men utbyttefesten er avlyst

" Aker BP-sjefen sier det er viktig å vise moderasjon for å bevare tilliten til industrien."

Her trekker de åpenbart i utbyttebremsen i lys av “coronatilskuddet”.
Ikke uventet om de, ved neste korsvei, øker tilsvarende.

AkerBP fremstår som en trygg havn og tror på 10-15% frem mot sommeren.

5 Likes

Blir det noe oppkjøp, Okea? :thinking:

får vi fiksa tickeren her @pdx ?:slightly_smiling_face:

1 Like

Mye bra info i CMU fra AkerBP, verdt å ta en titt.

https://newsweb.oslobors.no/message/523772

Liker veldig godt hvordan de ligger an til å gjøre det ved forskjellige oljepriser:

AkerBP skal tjene myyye penger i tiden som kommer.

2 Likes

Får vi den forbi 270 iløpet av uka da?

Dersom olja holder seg her oppe, skal den langt forbi 270. Det virker som markedet ikke har tro på dagens oljepris vil holde seg, dette gjelder flere oljeaksjer.

AkerBP skal produsere ca 210-220.000 fat/dag
Gj.snittlig CBE blir 27 USD/fat (hentet fra CMU)
Med dagens oljepris vil AkerBP roughly tjene ca 74-75kr/aksje.

Mao enten skal olja godt nedover eller så skal aksjen opp, for de tjener veldig veldig gode penger på dagens oljepris.

2 Likes

Hadde man vært daytrader. Hadde man solgt på starten av morgenen de dager oljeprisen stiger og kjøpt igjen før stenging. Nesten daglig 4-5 kr forskjell. hehe
Har også trua på at den skal oppover om OPEC holder igjen, men som du sier så er det mange faktorer som avgjør…

Ja nå ser vi hvorfor aksjene var ganske lunkne da olja gikk over 70 USD/fat. Er vel også derfor aksjene ikke helt kollapser nå.

Det blir nok litt korrigering nedover, men hvis olja ikke dupper godt under 60 så kjøper jeg mer dersom jeg får akerBP PÅ 235-240.

Forwardprisene i oljen har sniffet dette godt frem. Det har også vært gjenspeilet i aksjekursene etter mitt skjønn.

1 Like

skikkelig nedgang de siste 14 dagene. Fra toppen på 265 til nå ca 238.
Får se om Suezkanalen har noe å si.

jeg ligger på kjøp @235 all den tid olja er over 60 USD/fat.

Mitt skip er lastet med… AkerBP.

Fikk litt påfyll på 228 i går. Føler jeg kan ende med å brenne meg litt her om olja havner i 45-50 USD/fat dersom feks Iran får åpne slusene og oversvømme markedet, gambler på at det ikke skjer. Jeg har troen på at verden åpner fremover og at olja skal holde seg et sted mellom 60 og 70 USD ca. Da er det isåfall god butikk å handle AkerBP nå.

Fra trading update Q1:

Produksjon: 222.200 boe/dag
Realised prices: 60,1 USD/boe

222.200 boe/dag × (60,1 USD/boe - 27USD/boe CBE) x 89 dager i Q1 =
Ca 650,5M USD = ca 15kr / aksje
Det tjenes mye penger.

Ellers leser man videre at de har betalt ned på lån, ca 70M USD i leteutgifter og sitter ved enden av Q1 på ca 400M USD i cashog 4Mrd USD i tilgjengelig kreditt. Alt i alt ser dette meget lovende ut synes jeg.

1 Like

God oppgang i oljspris i kveld, og forhåpentligvis fine tallslipp i morgen, får tru det baner veien for kursutvikling.

2 Likes

Skal ikke OPEC ha møte på torsdag også?

Stemmer det, Får tru det ikkje blir forandring i produksjonsplanene.

oljeprisen og kursen ser jo lovende ut igjen etter alle bølgedalene

Oljekurs på ca 70,- og to små utbytter på AKER BP så langt i år. :slight_smile: