Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Aker BP (AKRBP)

De kan ikke øke utbyttet så raskt, da de pushet for skatteendringer. Det kan fort få dårlig omtale. Men ja fy for en cash flow :slight_smile:

De har vel også noen prosjekter på gang som vil kreve kapital. Så alt kan ikke gå til sjampis :stuck_out_tongue:

Ops :see_no_evil: fikk solgt meg ut på 253. Hoppet inn med samme mengde aksjer på 240 pluss noen mer. Men tror jeg skulle hatt litt mer is :weary: Men tenker jeg sitter med en god sum jeg kan dobbel opp med på 220 . Vet ikke om flere trader på Akerbp? Men må jo være en meget lett aksje å trade på, om mann har litt oversikt over olje markedet. Meget stabil på svingninger, å utbytte(ja vet typ 5 % ) men så lett å tjene noen tusen lapper :clap::clap:

Ja hadde man hatt tid til day trading så har AkerBP aksjen vært “lett” å lese ja. Men etterpåklokskap er veldig enkelt da. Plutselig finner jo OPEC på et eller annet eller noe annet.

AKRBP: CITIGROUP ØKER KURSMÅL TIL 270, NEDGRADERER TIL NØYTRAL

Oslo (TDN Direkt): Citigroup oppjusterer kursmålet på Aker BP til 270 kroner fra tidligere 245 pr aksje, og nedgraderer anbefalingen til nøytral fra hold.

Satser de må hoppe etter kursen fortsatt :wink: Er vel OPEC møte i dag så får vi se.

1 Like

Tynges kursen her av det kommende valget og diskusjonene rundt potensiell stans i leting? Er det noen som har noen tanker rundt hvordan valget vil påvirke prisingen her på kort sikt? (1 år)

Aker BP leverte milliardplan for Frosk-feltet: Har budskap til ny regjering

Ukens Investtech: Kjøp disse tre aksjene

Aker BP øker utbyttet etter rekordkvartal

Aker og BP vurderer å selge aksjer for 6,2 milliarder

Vurderer å selge Aker BP-aksjer for 6,2 milliarder

Nedsalget til aker er fra 40% eierandel til 35% eierandel. Trading/kjøpsmulighet?

Jeg handlet litt på 303 i morges.
Utbyttene kommer på konto i morgen, vil tro det skaper litt kjøpspress.

1 Like

Gjorde samme, men avslutta traden

1 Like

https://newsweb.oslobors.no/message/546581

Lukter svidd og innsidehandel lang vei at Employee representative i styret i BP selger aksjer to dager før nedsalget? Solheim solgte 1150 aksjer til 351.60, også kommer børsmeldingen om det nå?

2 Likes

Enig. Får som vanlig ikke noen konsekvenser.

ja mange som skal ut og ta gevinst nå…ser lett for med kurser ned mot 245 i løpet av neste uke. i dag rundt 285… uansett det selges ned…

Utbytteaksjer for deg som tåler at oljeprisen hopper opp og ned

Analytiker om Aker BPs storkjøp: – En god avtale for begge parter

1 Like