Tenker du på meldingen til capsol og carbn?
ja, spesifikt Rio Tinto
Litt sprsielt når det på 2 dager kommer kursmål fra 12kr til 50kr
Fin inntektsvekst det
Aksjen har brutt 50 dagers glidende snitt, og butter nå i både 100 og 200 dagers på en gang. Skal bli spennende om den bryter skikkelig igjennom
Det er vel egentlig blitt en mere interessant aksje enn hva jeg hadde trodd på fra starten av!
Går den igjennom 200 dagers snitt så blir det hyggelig å sitte på…
BGO har i dag kjøpt seg over 10% grensen for flagging… burde ikke det gi et godt støttenivå?
Med de nye "Skyhøye kvotepriser… " og høyere omsetning, så skal det bli moro å følge ACC fremover.
Selv om oljebransjen har fått en renessanse i det siste, så er ikke målsetting om en “grønnere verden” pakket bort. Ingen tvil om at særlig Europa vil støtte opp rundt dette
Nå går det veien…
Kanskje 24.85 er et lite motstansnivå, før “det grønne skifte” løfter den vidre oppover til gamle høyder, og forbi…
Større salg, og på “skyhøye kvotepriser”, som ble nevnt i media, med flere store aktører fremover i aksjen fremover ville bli bra…
Får da ikke håpe det for jeg er midlertidig ute i forbindelse med at jeg flytter alt til Zero konto
Solgte alt igår til 22kr og har tenkt å kjøpe igjen før helga når pengene er på rett plass.
Ok, var litt uheldig med dag å selge på…
Håper du kommer deg inn igjen på en ok kurs, og savner egentlig litt mere “liv” på denne tråden…, det må vi prøve å få gjort noe med
Jeg sitter jo indirekte via Aker systemet uansett heldigvis.
En av mine absolutt beste investeringer noensinne. Var heldig og kom med helt fra start.
Registrerer at stadig flere anser karbonfangst som en del av løsningen der punktutslippene av CO2 er store. Men dyrt blir det…
Uansett spiller tiden på lag med selskapet. Ikke minst når målene for utslippskutt i EU rykker nærmere.
Ja, det er tydelig at carbonfangst blir tatt på alvor, både innenlands, EU og USA er vel mere på’n igjen, etter president skiftet og Parisavtale igjen.
Det blir nok stor konkurranse i dette markedet også, men ACC ligger vel godt an så vidt jeg forstår. Noen blir store og noen blir kjøpt opp antar jeg.
Men det blir dyrt for mange produksjons bedrifter fremover, som du er inne på, og dyrt for oss forbrukere å leve, med økte kostnader i hytt & pine…
Hyggelig lesing hvis en har investert i carbon fangst. Kanskje derfor Aker Carbon gikk opp nesten 4 % i dag
Veldig bra omsetning i ACC i dag. Noen nyheter på vei ???
Det har vært “stille” her en stund…
Tror det gikk litt luft ut når det ikke ble noen endelige avtaler i Europa, men det kommer nok. Og det tror jeg blir til “priser” som gjør at ACC blir god butikk fremover.
Vi er vel antakelig midt i den fryktede resesjonen allerede, det ser man vel først i ettertid (?), og da er nok markedet snart i stand til å se hva som “tvinger seg frem” så snart frykten i markedet (VIX) begynner å roe seg ned igjen.