Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Aker Carbon Capture (ACC-ME)

Aker carbon har kontrakt med norcem, regner med de andre vil drypp på ACC også. Har en følelse av at Akso vil tjene på dette også, men mine følelser er ikke alltid riktig :slight_smile:

1 Like

Både AOW og ACC skal vel leie arbeidskraft fra AKSO. Mener d sto i børsnoteringen av begge selskapene

1 Like

Burde få denne tråden koblet til aksje-tickeren :slight_smile: @pdx Ticker: ACC-ME.OL får den ikke opp i listen øverst i tråden.

Takk :slight_smile:

Ja, de skal eie prosjektene selv, men leie inn mye fra AKSO og sikkert fler i Aker paraplyen.

Med andre ord er utskillelsen ikke helt “fullstendig”. Det sitter fortsatt igjen nøkkelkompetanse og produksjon i AKSO.

Synes hele prosessen er genial, det vil få frem verdiene i alle ledd :slight_smile:

og ikkje nokk med det…

image

Det alltid være noen som er skuffet, man kan ikke alltid blidgjøre alle :slight_smile:

Og så er det så klart en AP politiker, neste kommer vel fra Rødt og MDG som heller ikke er enig. Men de er jo uansett ikke enig med noen :slight_smile:

2 Likes

Tickeren er på plass :smile:

1 Like

Vi har vel insett at vi ikke kan blande oss opp i andre land og hindre Amazonas og hogge ned litt regnskog for og tjene penger mens vi selv sugger opp olje og penger fra sjøen uten og kompensere spesielt for miljø ødeleggelsene. Jeg er glad jeg lastet opp med denne, jeg tror dette kan være fremtiden og håper / ser for meg Krav til at oljeselskapene får noe av regningen for og fange noe av karbonet de (vi jeg jobber i olja og alle i Norge nyter godt av det) pumper opp.
Håper det går på skinner så tror jeg dette kan være blink for oss som tørr satse på nye ting esg osv.

Denne burde vel ligget under Aker Offshore Wind også? Var i alle fall mye snakk om det :slight_smile:

1 Like

markedspuls hever ikke pulsen min, men er ACC ukens selskap eller noe siden du poster ?

ja…jeg postet litt for kjapt,-men lar videoen bli da de nevner litt om ESG …det er litt mer aktivitet her i denne tråden hos leserene enn hos Aker wind tråden. :wink:

Er Subsea serven konkurent til acc

Subsea 7 vil se etter partnerskap innen CO2 og hydrogen

Subsea 7 vil se på partnerskap og komplementære selskaper de kan jobbe med fremover.

Det sier konsernsjef John Evans i Subsea 7.

Selskapet er veldig interessert i CO2-fangst, sier Evans, og trekker frem Northern Lights-prosjektet i Norge, der selskapet vil by på en kontrakt på en rørledning.

Selskapet undersøker også mulighetene innen hydrogen.

  • Både for hydrogen og CCS vil selskapet over de neste 18 månedene undersøke markedene, og se hvilken rolle vi skal spille her, sier Evans.

ACC klatrer raskt og kraftig nå! Bare å raske seg på toget

Får se da, kan like fort gå andre veien igjen også.