Hva kan være grunnen til at AOW og ACC er såpass korrelert. Like investorer? Er vel ikke veldig likt segment (ESG?) . Noen har kanskje bedre svar enn meg
Edit: Er vel kanskje at begge er ESG når jeg tenker meg om
Vanskelig å prise framtiden så ja sikkert mest vekt på ESG delen akkurat nå og at begge er backet av Aker systemet. Burde ikke korrelere like mye i framtiden da AOW er mer kapitalintensiv med mye konkurranse, men tryggere teknolgi vs ACC som er mer skalerbart og usikkert.
Kanskje; nevnes den ene så nevnes den andre. Akkurat som denne posten
Står “for Oljenæringen” Men er vel for alle utslipp ink søppelforbrenning? Som nå også må fokusere på CC
Tar denne fram igjen om noen nye vil se.
Begynner å bli spennende dette her. Men 10 millarder børsverdi mot 8 milliarder i AKSO.
Ja, nel 35-40milliarder og taper penger så det griner etter… Da er ikke 10 milliarder så mye…
Sant, tror jeg sitter med litt samme følelsen andre nok har mot krypto.
Fordelen i ACC, er at du kan regne deg litt fram. Men ja, er mye framtid priset inn nå.
Som i alt annet grønt, spørsmålet er bare hvor lenge det varer…
Ja, man må tenke langt frem. Men jeg tror at når all optimismen som nå eksisterer har algt seg litt så får man en lang periode med “lite som skjer”. Det har man jo sett mange ganger. Da frafaller alle som ikke er så langsiktige og det faller for en periode (lang periode).
Det er sant, mye av de store triggerne for ESG er vel nå tatt ut? Straks går vi inn i en vekstfase hvor selskap må levere.
Det som slo hull på .com boblen var vel når risikokapitalen tørket ut og utgiftene spiste opp cash.
Tror ikke Røkke skiller ut Horizons for å være gavmild! Hær skal veksten og r&d + oppkjøp / finansieres av billig kapital, hvor den gamle Aker delen uten fornybar blir en utbyttemaskin.
Sitter med en tilsvarende følelse. Klimaplanen i dag var på en måte et punktum inntil videre. Nå skal det leveres - uten at det vil drepe all optimisme og drømmer såklart, men noe av luften går ut. Langsiktig er jeg helt klart overbevist om at ESG er veien, men vil selvsagt sitte igjen med mest mulig på både oppturer og midlertidige nedturer.
Når den fasen kommer et det ingen som vet, men de vil så klar være godt posisjonert når oljeindustrien er nødt til å gjøre noe med Co2 pga høye co2 avgifter.
ACC: CLARKSONS PLATOU SECURITIES OPPJUSTERER KURSMÅL TIL 30 FRA 20
Oslo (TDN Direkt): Clarksons Platou Securities oppjusterer kursmålet på Aker Carbon Capture til 30 fra 20 kroner. Kjøpsanbefalingen fastholdes, ifølge en oppdatering fredag. Momentumet innen karbonlagring fortsetter, og selskapet er fortsatt attraktivt priset på multipler sammenlignet med sammenlignbare selskaper, heter det fra meglerhuset.
Skal ACC og AOW noteres i USA?
Ikke sett noe om det
Bare noe som kommer opp, eller er det noe ala handlene av Nel som skjer i tyskland via Tradegate?
Nel ligger også ute på samme måte, sammen med flere andre norske. Er handle, men som regel lavt volum og har ingen betydning for aksjene på den Norske børsen Vet ikke helt hva det er
US otc er i alle fall unoterte aksjer