steike så genial Aker Horizons er,nå dekker de altså alt fra Aker Offshore Wind, Aker Carbon Capture, Mainstream Renewable Power, Aker Clean Hydrogen, Supernode, Rainpower og Rec Silicon…og nå batterisatsing inkludert med en joint venture med et selskap for å etablere et fond på 1 milliard euro
Hvis en går inn å ser på Aker i sin helhet, med alle forgreiningene til en bråte med under firmae, så ser en hvor genial Røkke og co er.
Helt vanvittig!
AKH eier rundt 41% av ACC, ble ikke fult med på forrige emi + nedsalg nylig. Resultatet ser vi idag, økt diversifisering og nytt satsing område.
Helt enig dette er genialt, fordi veien videre er veldig usikker og AKH kan allokere kapital / eierskap til de sektorene som ser best ut gradvis.
De solgte til Baillie Gifford. BG har god track rekord med bla
Tesla, var veldig tidlig inne i Tesla.
Tror Røkke er inne i en god timing av batterisatsing og får nå god drahjelp fra Saudi Aramco til å presse prisene ytterligere.
vil vi se en Tsunami av milliardinveseringer snart?(Rystad nevner solsektoren i investordagene 2021)
ja,hadde jeg hatt mye penger på konto nå og små håpefulle barnebarn,så mener jeg enda at Scatec er den Ultimate “ESG” selskapet på oslo børs,-men har også stor tro på Aker Horizons selvfølgelig,men forskjellen på utestående aksjer slår bare så forskjelligt ut på prisutviklingen i de kommende årene,derfor tror jeg vi kan se Scatec gå en del mer.
Men med tanke på at vi nå skal erstatte “oljen” i de neste 20-30 årene,så er det så mange milliarder som kommer til å flyte inn i dette segmentet at det vi har sett og hørt til nå er bare begynnelsen,-vi er rett og slet i år “0” når det kommer til opptakten til “grønn energi”.
Stor emisjon
Tanker om emi? Styrker vel selskapet på sikt🤔
Definitivt. Når man ser på hva de har i porteføljen tenker jeg denne delen av Aker blir et nytt industrieventyr. Bare å ta plass spør du meg. Long case
Det går unna i USA…
Kan ikke si det samme om aksjen, gikk i sl.
Forsøker en trade på trend bunn nå.
ja,selv om utbyggingen til fornybar skjer i store omfang,så er det alikevel ikke lett å se hvem selskap dette er gjeldende for i form av kontantstrøm og utbyggingsavtaler.
…og nå begynner rentene å stiger
Lurer på om vi ser bunnen.
Fristende å ta et lodd nå
Kom nytt kursmål i dag tror jeg -30