Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Aker Offshore Wind Holding (AOW)

Hånda mi glapp, så det ble ett salg av 50%…men jeg angrer egentlig litt, så får se hvor lenge jeg venter med å kjøpe tilbake :slight_smile:

Jeg hadde en stop loss på 50% ved kurs på 6, men valgte å slette den når det begynte å nærme seg.
Håper fortsatt en del daytraders leser finansavisen og DN og hopper på denne hypen!

Så lenge man er klar over at denne hypen allerede er over all forventning kortsiktig så får man ta den risikoen man vil herfra.

Mitt estimat basert på det lille vi vet var at hypen skulle stoppe rundt 4,3, men den fortsatte langt over det.

Her var status for 7 dager siden:

1 Like

Grunnen til jeg solgte var at markedsverdi har gått enormt, sier ikke den ikke kan fortsette, men hva har skjedd siden emisjon på 1.47kr. Det var nokk en ekstrem kurs men som de sa så inneholdt den verdiene i selskapet. Så har det vært Røkke show, ingen kontrakter ingen fundamentale forhold. Jeg kjøpte snitt på 3kr og håpet på langsiktig dobling på 1-2 år. Poff nå er verdien 3.7 mrd og dobling på 14 dager. Fantastisk men ‘litt sånn litt for godt til og være sant følelse’ sitter med cash klar på 4.5kr men det blir nokk ikke beste uke (kanskje aldri). Liker selskapet og alt.

Enig, det er luft og gode tanker.
Men slik omtale som selskapet får både i DN og FA, så er det vel ikke usannsynlig at det holder en dag eller to til?
Jeg satte og trykka refresh i hele dag, men tør ikke en dag til med det samme.
Blir en relvativt høy stop loss i morgen.
Jeg var for hissig på grøten når jeg kjøpte meg inn, litt før den virkelig dalte, så fikk en inngang på 3.74, hadde vært fryktelig gøy med 100% før salg :grimacing:

De aksjene jeg solgt i dag, har ett snitt på 2,15. Så kan ikke si meg annet enn stålende fornøyd med oppgangen :slight_smile:

3 Likes

Du må ikke se på emi pris, men prisen var villig til å betale. Du kunne se den via kursfallet i Akso. Prisen ble nok satt for lavt fordi Røkke skulle ha 51% :wink:

Stop loss slo ikke inn, sitter med alt enda,…,
Bare å sitte stille i båten, tror dere på en beskjeden oppgang i løpet av dagen?

Nei. Hehe. Tror mer på større blunce enn markedet på neste positive dag

Man vet aldri, det snur fort i dette gamet :slight_smile:

Jeg er alt for fersk med aksjer, og var bare heldig som fikk med meg denne såpass tidlig!
Mye etterpåklokskap så langt, men må lære av sine feil.
Tror kanskje jeg sitter stille i båten nå!
Hvis ingen andre har noen enormt gode råd :joy:

Ikke bli for grådig, da kan man for tape gevinsten i slik hype/FOMO aksjer.

Jeg sikret 50% av beholdningen i går, så nå sitter jeg igjen med gratis aksjer og noen lapper i fortjeneste :slight_smile: Men har veldig lyst til å kjøpe i dag, det skal jeg ærlig innrømme, men tror jeg avventer ett par dager :slight_smile:

Jeg tror ikke det er hast med og komme seg inn. alt tyder på at verden har blitt litt mer tilbakeholden med Corona og de som steg mest siste er som regel de som får størst korreksjon i ned gangstider.

Det jeg liker og bruke og supplere når jeg kjøper og selger med er teknisk (Over-solgt over-kjøpt osv, RSI OSV)
Volumer (Stiger på høye volumer er kjempe bra hold og kjøp, stiger på lave volumer vent se det and, syker på lave volumer hold, synker på høye volumer selg sån generelt)

Dette er jo vanskelig på små aksjer men det er indikasjoner. Forrige gang ose falt 3% steg denne enormt, når de går mot marketed blir de til slutt stoppet (med mindre nyheter da)

Bare mine tankegang til dere som er nye.

Stochastic: 80
Dette kan indikere at aksjen er overkjøpt. Dette er teoretisk sett et negativt tegn

1 Like

Er helt enig med deg, man bør være forsiktig her.

Jeg lytter til erfarne fjellfolk, solgte litt over 50%.
Så sitter jeg med resten som gratis aksjer!
Litt vondt å selge, men antagelig mye verre å være med på tømmerrenna hvis den raser igjen

Gratulere med gevinst :slight_smile: så får vi bare sitte på henda å se hva som skjer videre :slight_smile:

Klarer ikke se hvorfor denne skal rase. Lav selskapsverdi sammenlignet med andre i samme bransje

Hvem sammenligner du med?

Ørsted bla. Her ser jeg mulighet til å være med fra starten av i noe som jeg tror kommer til å bli veldig stort. Da prøver jeg å ikke la meg finte ut av kortsiktige svingninger

1 Like

Oi, ikke noen mindre nei… De har jo godt fotfeste, så jeg mener ikke det er sammenlignbart på stadiet Aow er på nå. Kanskje ikke i framtiden heller :slight_smile: