Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Aker Offshore Wind Holding (AOW)

Du får prøve, så finner du ut det :slight_smile:

Det som er viktig og forstå er at når en har hatt så enormt mye media dekning så har folk kjøpt på interesse mer en fundamentale forhold. Osl har og falt og verden generelt ser litt verre ut. Vi som har fått 100% avkastning mot markedet er jo helt enorm. Det betyr andre aksjer har blitt billigere og aow har blitt dyrer (i forhold). Jeg tror ikke slik nyhets strøm kan opprett holdes og jeg sikret (solgte alt på 6.30kr) så vær ops at de som har steget mest ofte faller mest ved korreksjon. Det som kan hindre er jo nyheter som nevnt men det er jo litt gambling. :+1:t2: god søndag.

Klart det er nedside risiko, ikke så rent lite heller. Det burde de som kjøper nå være klare over, alt som går fort opp må på ett tidspunkt komme ned spørsmålet er bare hvor mye når det skjer :slight_smile:

ja.like dum hværgang og sitter og gnur på aksjen til den snur :scream: d gjør jeg gang på gang :flushed:

Slik er det når man kaster seg på alt som er hypet opp, som ny bør man være forsiktig med akkurat det.

Aow har jeg selv veldig tro på, derfor solgte jeg 50% når den var over 6kr og kjøpte tilbake litt på fredag.

ja,har skjønt d,har bra pluss enda men kunne hatt mer om jeg hadde solgt på torsdag.

Man kan ikke tenke, om jeg hadde solgt så hadde jeg hatt mer profitt. Da blir man sprø, følg magefølelsen :slight_smile:

Ville vært litt forsiktig med å hoppe på alle disse hypet aksjene, er en grunn til at de blir nevnt på alle forum. Det er ikke nødvendigvis fordi selskapet er bra :slight_smile: Dette er på generelt grunnlag og ikke en spesifikk aksje :slight_smile:

1 Like

har skjønt etter e
å ha fulgt dine innleg at du har ganske peiling i dette,så takker å bukker for gode råd er gode for en fersking som meg :slightly_smiling_face:

Dra til sjøs, for noen muligheter! Dette er vind-vinn !

2 Likes

Det står om et pensjonsfond i Finansavisen i morgen som har knust indeksen de siste årene. De beholder de nye Aker-selskapene i porteføljen, står det. Det kan jo bare være AOW og ACC han snakker om.

2 Likes

Vil du si noe mer om hvor ‘troen’ kommer fra? Slik jeg leser det, på AOW sine nettsider, så er det ingen penger på vei inn på mange, mange år, og det basert på OM de vinner noen projekter, de planlegger å by på. De skal også ut å konkurrere mot Ørsted’s flere års proven trackrecord innenfor deep water wind prosjekter. Ørsted har også kjøpt opp flere strategiske selskaper de siste årene, og står med solid fotfeste innen flere av regionene AOW lister opp på sin nettside.
Jeg spør fordi jeg også er nybegynner, og antageligvis ser dere som er mere erfarne noe jeg overhode ikke klarer å se. På forhånd takk.

3 Likes

Satser Ørsted også innen flytende vind?

Vel. Les her :

Du har gode poenger, for meg er det egentlig det å ha Aker i ryggen som gjør at jeg tro på selskapet. De har ett veldig stort nettverk og satser nå som kostnadene har blitt langt mindre :slight_smile: I grunn så enkelt :slight_smile:

2 Likes

Ja, de er inne i det segmentet :slight_smile:

https://orsted.com/en/our-business/offshore-wind

Ser ikke at det står noe om floating der, men bare farmer med fastmonterte ?

Ta en titt på linken jeg postet over. Flere prosjekter for AOW allerede

1 Like

De har ikke lisenser i Norge og Skottland enda, så skjønner ikke hvorfor de har det som prosjekt. Det er ikke tildeling/auksjoner på de lisensene før 2021 i Norge og Skottland iløpet av 2020, men slike ting pleier å dra ut :slight_smile:

De er i havvind segmentet, men avventer på flytende :slight_smile: Så det kommer nok :slight_smile:

Vet de er i havvind segmentet :grinning:
Er det ikke flytende AOW skal satse på og der møter de da ikke like hard konkurranse ?