Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Aker Offshore Wind Holding (AOW)

De sitter ikke på noe som tilsier den verdien nå, men som mye annet så verdsettes de på framtidig inntjening. Så vil tiden vise om den kommer :slight_smile:

1 Like

Det som sjokkerer meg er at Oslo børs tillater dette.

At noen hiver ut en LiDARs er ingen børssensitiv info og nå deles dette verden rundt via børskanaler på tysk / russisk og Gud vet hva. Tragisk for å si det mildt.

Dette er ikke annet enn et PR stunt
Noen ønsker tydeligvis å ri på ESG bølgen med maks effekt.

Dette sjokkerer deg? Da har du ikke sett mye i ditt liv :slight_smile:

Igjen, bra de oppdaterer markedet og man får se at de faktisk gjør noe :slight_smile:

2 Likes

Har de ikke LinkedIn? , der dumper man slik info.

Greier du å finne ett firma som har børsmeldt en LiDARs bøye tidligere?

Uansett , lykke til alle sammen

“Innen flytende havvind synes vi har er har god plattform for verdiskapning med solid industriell backing og mange av de nødvendige kapasitetene i Aker-sfæren. Verdsettelsen er foreløpig spekulativ, og baserer seg på verdiskapning på prosjekter som er i tidlig fase der for eksempel det regulatoriske og subsidiene ikke er satt enda. Gitt de forventede investeringene derimot, er dagens verdsettelse relativt lav.”

4 Likes

Takk!! Men de kom ikke med noe kursmål virker det som…

En liten TA-oppdatering før morgendagen:

1 Like

Rolig det er her for tiden da, har alle rømt skuta? Har fylt på litt i det siste selv, så får man ser hvilken vei det går :slight_smile:

Solgte 90% på 5 blank. Tok også gevinst på 6,13 som jeg kjøpte tilbake på 5,05.

Jeg og solgt på 6.23 nå begynner det og krible i kjøpe finger igjen…

2 Likes

Solgte halve over 6kr selv, men har begynt å kjøpe igjen… Klarer jo ikke å la være…

Jeg synes det er vrient å beregne en god inngang her…
Har noen gjort seg noen tanker om hvor de vil inn igjen?

Beregner ikke noe som helst, bare kjøper når jeg synes det passer seg sånn… :slight_smile:

1 Like

Akkurat som vindmølla når du først er i gang, hard 2 stop :smiley:
Jeg har en del fra splitten, men syntes den fort ble for dyr til å handle mer. Nå er det litt mer fristende priser ute å går! Ser frem til mange år i denne

Jeg har alle jeg fikk som utbytte, de 50% jeg solgte er fra en annen konto :slight_smile:

Jeg har virkelig tro på denne, så under 4kr er for meg kjøp. Under 3kr er hamstre med begge hender om den skulle komme dit :slight_smile:

Sier seg selv at det tar tid før en start up får i gang businessen. Hvis man tror AOW blir en av aktørene innen offshore Wind så er det vel bare å kjøpe nå.

Ja, ingen vet når eller hva som kommer. Så stoler på egen magefølelse, så får andre ta sine avgjørelser :slight_smile:

Jeg likte den godt på 2,6kr forrige gang… men det er vel litt lavt nå. Jeg ser for meg 3-3,5kr er en god inngang. er litt skeptisk til børsen generelt så vil følge med. AOW er jo lavt volum og svinger mye i løpet av dagen, så kanskje legge inn litt lave kjøps ordre slik at en kan fiske litt på bunn.

Jeg ser for meg tre bull-scenarioer i nærmeste fremtid:

• Merkur blir Euronext Growth fra 9. november. Det vil åpne børsen for investeringer fra langt flere europeiske land.
  • Sterk satsing på grønn teknologi i USA og flere kontrakter for utbygging av havvind om Biden vinner valget.
  • Satsing på havvind i neste års statsbudsjett.
2 Likes