Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Aker Offshore Wind Holding (AOW)

Ikke godt å si, det kommer jo en del andre ESG også som vil få en del oppmerksomhet.

Jeg hadde denne fra ett par dager etter den kom på børs og snitt på 3.1kr til slutt. Syntes den ble dyr på 4kr men steg og steg til 6.3kr da solgte jeg alt. Hvis en spør spørsmålet om verdier her så var disse helt nye på børs med emisjonskurs på 1.47kr her snakket de om selskapsverdiene (som priser selskapet til 900k )Så går den på børs og går til 4kr men ned til 2.6-3kr som høres fornuftig ut. 100% dobling av verdien på 1 dag. Jeg kjøpte for og være langsiktig IG drømte om 4-5kr om ett år. Men Røkke kommer og ‘alle’ skal kjøpe aksjen. Den går til 4kr, 4.5kr nå er verdien 3x emisjon ingen nye kontrakter ingen fundamentale forhold … jeg er storfornøyd … men den stiger mer og går til 6kr+ 4x verdien av emisjonen på ingen nyheter, ingen inside handel 0… jeg selger alt og ler hele veien til banken. Jeg kan kjøpe tilbakers på 3kr ± inntil noe nytt og melde. Er jeg rar eller… lenge leve esg aksjer (bare man kommer seg inn før og ikke minst ut… før alle andre)

3 Likes

Lite aktivitet her…
det jeg tenkte på var. Si jeg heter mr equinor, og ønsker og start wind offshore selskap, jeg tryller frem 1mrd (halvparten fra egen lomme og halvparten fra med aksjonærer) da har jeg ett selskap verd 1mrd og la oss si 1.47kr per aksje. Så går jeg på børs. Har jeg da mer eller mindre sjangs og vinne nye kontrakter til aow som har samme likviditet men koster 5kr per aksje. Vi har like mye penger, vi byr på samme kontraktene osv… hmm bare lurer hva som er Aker OW sin fordel som priser den 3x verdiene ? Åpen for diskusjon, jeg liker aow for all del men prøver og rasjonalisere mine investeringer (NB jeg har ingen aksjer i aow PR i dag)

Dine investeringer? Du eier jo ikke aksjer…

Jeg investerer kun i miljø aksjer eller de som kan endre noe, men prøver og passe på og investere i de rette. Prøver og finne riktig pris for aow

1 Like

Rette pris er det marked til enhver tid vil betale, så får man se om selskapet klarer å levere i forhold til forventningene som ligger i dagens kurs :slight_smile:

Politisk korrekt svar. Jeg leter etter meninger som kan hjelpe om jeg skal inn igjen og på hvilke nivå. PR nå mener jeg den er for dyr. Men kanskje jeg tar feil og da trenger jeg deres hjelp. :+1:t2:

Hvordan kan man regne på noe som prises på forventinger? Klarer du det på andre grønne? I såfall lurer jeg på hvordan det er mulig, de lever stort sett på tro og håp :slight_smile:

Synes du den er for dyr, så bør man følge det rådet. Stol alltid på egen magefølelse, ikke andres :slight_smile:

Ta qfuel, ting som trigget reinvestering var: emisjon 70kr, da har de nokk cash, 3 store investorer /selskap som har enorm påvirkning og support. faktisk ett produkt som virker, begrenset konkurranse (det er nokk plastikk til alle og tar tid og bygge fabrikker og teknologi) positive meglerhus med gode kursmål…
aow. Enorm konkurranse , begrenset cash uten ny emisjon, høy kurs, liten portofølge .
Men for al del prisen kan fortsatt stige og det er kanskje det jeg ikke ser…

Qfuel rører jeg ikke med ildtang, men Aow eier jeg gladelig og kjøper på dagens kurs :slight_smile: Er litt hva man selv tror på også, det å ha Røkke i ryggen er for meg verdt veldig mye :slight_smile:

Qfuel har forresten mye konkurranse og mer vil det bli der også :slight_smile:

1 Like

Aker Offshore Wind Celebrates Successful Installation of LiDARs in South Korea

1 Like

SEB OG CARNEGIE STARTER DEKNING MED KJØPSANBEFALING
Oslo (TDN Direkt): SEB og Carnegie tar opp dekning på Aker Offshore Wind-aksjen med kjøpsanbefalinger og kursmål på henholdsvis 7 kroner og 7,8 kroner pr aksje.

Det fremkommer av analyser fra de to meglerhusene mandag.

SEB mener selskapet tilbyr attraktiv eksponering mot markedet for flytende havvind med en kombinasjon av en attraktiv portefølje som er i en tidlig fase, en sterk posisjon på norsk sokkel, og støtte fra Aker ASA.

“Fremskritt på prosjekter etterfulgt av nedsalg bør skape verdier”, skriver SEB.

Carnegie estimerer at Aker Offshore Wind vil trenge 12 til 16 milliarder i ny egenkapital frem til 2030 dersom alle prosjektene blir vellykket.

“Det vil komme innhentinger av kapital, og vi argumenterer for at slike hendelser både er avgjørende og positive for investeringscaset. Eiendeler kan også bli avhendet, hvis optimalt”, skriver de.

2 Likes

Tror dere AOW eller ACC har størst potensiale? Og tror dere det blir positive nyheter for AOW når forslag til statsbudsjett legges frem 7.oktober?

1 Like

ACC sin teknologi er enklere å skalere opp/ mindre kapital intensiv enn AOW, så mitt bet ligger dær.

1 Like
3 Likes

Jøss, det der er jo substansielt nytt.

WIND OF CHANGE: Boris Johnson today pledges that offshore wind will produce enough electricity to power every home in the U.K. by 2030 — as he unveils a renewable energy policy that he claims will make Britain “the Saudi Arabia of wind.” The prime minister will make the announcement at his leader’s speech at virtual Conservative Party conference at 11.30 a.m.

2 Likes

storskala energilagring trengs også på sikt…

Aker Offshore Wind Celebrates Successful Installation of LiDARs in South Korea

Aker Offshore Wind over the weekend successfully installed LiDARs offshore Ulsan, South Korea, marking a major milestone for the company’s KFWind consortium, which is working to develop an offshore floating wind park of 500 MW in the first stage.

Er ikke dette lavnivå mhp børsmelding ?

Dette er første fase av 3 faser før beslutning taes. Nå skal de altså hanke inn data over typisk ett år og så kommer de neste fasene.

2 Likes

Er jo greit å oppdatere markedet :slight_smile:

1 Like

Børsmeldingen er et luftslott med knappe P50 estimater , knapt nok det.

Kan noen forklare meg hvilke verdier de sitter på som forsvarer 3 milliarder i verdi?