Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Aker Offshore Wind Holding (AOW)

Opp rundt 30 % siden analysen ble publisert…nå går toget

Nå går toget… Det gikk i går det…

2 Likes

hehe, du kan så si…jeg tror den skal videre opp…har haldigvis vært inne en stund allerede :star_struck:

Det vil tiden vise, er fornøyd med utviklingen :slight_smile:

er langt i gjenn til 30kr :blush:

Helt sykt hvor mange som følger etter en bjellesau! Det er jo ikke noe hold i dette. Siste emisjonskurs lå på 4,5😂

2 Likes

mye som skal til for at alt i den analysen slår til ja…de må jo tross alt by på kontraktene først…selskapet er nærmest tomt…men det å ha Røkke i ryggen med de kontaktene han har er gull verdt

1 Like

De anser jeg som ett tynt kursmål fra SpareBank 1.

Jeg kommer nok til å sikre en del gevinst ved 9-10 kr

Man kan så si, synes det er litt rart selv at den går så mye etter emisjon.

1 Like

Nå var ikke dette en emisjon for å sikre drift, men til:
"
Aker Offshore Wind has increased its ownership in Principle Power Inc from
approximately 20 percent to an expected 39 percent, after exercising an option
to buy further shares in the floating wind technology company."

Stemmer det, men uansett så fikk man kjøpe til kurs 4,50kr…

Vi småinvestorer viser vel gang på gang de siste månedene at markedet ikke er i nærheten av rasjonelt på kort sikt, se bare på quantafuel. Virkeligheten innhenter oss nok en dag, men man kan tjene mye penger før den tid.

2 Likes

Det er korrekt, man må passe på å sikre litt også. Har gjort det i alle selskaper, lønnsomt… Nei… Men har i alle fall ikke tapt noe :slight_smile:

2 Likes

Har vært med siden selskapsstart og blir nok sittende en stund. Sjelden man få være med helt fra den spede begynnelse på noe som KAN bli et industrieventyr, basert på et konsept som bokstavelig talt er i vinden.

2 Likes

Solgte meg ut på trading kontoen, er aldri feil å sikre litt gevinst :slight_smile:

4 Likes

Emisjonen var rettet og sikrer rask vekst gjennom oppkjøp, uten gjeld. Ser ikke hvordan det kan være negativt?

Skal vurdere salgsknappen om noen år når vi er over 30kr. Og jo, det er ofte feil å sikre gevinst, men det ser man ofte ikke før det er for seint, når man har gått glipp av en potensiell gevinst. Det å gå glipp av en potensiell gevinst kan sidestilles med tap.

Sa ikke det var negativ, synes bare det er rart med så stor oppgang etter emisjon på 4,5kr.

Du får si hva du vil om ta gevinst, men sist jeg sjekket så er det jeg selv som avgjør når jeg er fornøyd :slight_smile: Så får du kjøpe å selge etter ditt ønske, så får jeg stå for mine valg :slight_smile:

Og ja, jeg har fortsatt største andelen på long kontoen :slight_smile:

3 Likes

Fullstendig feil der altså. Tap er tap og gevinst er gevinst.

1 Like

Det spiller liten rolle hvilket ord du bruker, det er penger du kunne beholdt.