Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Aker Offshore Wind Holding (AOW)

Tja, er jo greit så lenge det fortsetter opp. Hadde aksjen snudd ned så hadde det vært noe annet…

Synes også det er greit å sikre gevinst i slike rakett aksjer for å satse pengene i utbytteaksjer, er der jeg føler meg mest komfortabel. Kjedelig og traust…

Helt absurd å hevde at gevinstsikring i ekstremt volatile aksjer er tilsvarende tap dersom kursen øker ytterligere. Mistet tellingen på hvor mange 100k som jeg har tapt i år av å ikke sikre mer gevinst på topp i aksjer som Nordic Mining, Quantafuel, Softox, PCIB og Photocure. Alt pga at grådigheten har tatt overhånd. Eller fullstendig dumskap. Solgte meg ut på i underkant av 7 på AOW og tar gevinsten med den største glede, også om kursen skulle fortsette sin himmelferd. Ingen kan spå fremtiden, som vil si at rekylen kommer som jula på kjerringa.

11 Likes

Enig med deg :slight_smile:

2 Likes

Gikk ut på 6,81 på fredag, og synes aksjen tenderer til å ha nådd toppen i dag (høyt volum og ikke særlig til prisøkning). Mulig jeg tar ny inngang om aksjen begynner å konsolidere, men jeg tror ikke den vil falle vesentlig tilbake da oppgangen støttes av høyt volum.

Solgte siste på long kontoen på kurs 7,30, vet ikke veien videre men den har gått veldig mye på kort tid nå synes jeg. Men den kan vel fortsatt gå mye mer enda…

1 Like

Er i grunn glad jeg tok det valget, i alle fall akkurat nå…

1 Like

Fornuftig med nedsalg før denne dagen i hvertfall! Jeg hadde en kjøpsordre inne på 6,2 som akkurat gikk gjennom ser jeg. Tror det kan være en bra mulighet her, men vanskelig å si hvor bunnen ligger

Tror den skal litt lenger ned, husk emisjon på 4,50 :slight_smile: Men jeg tar ofte feil, bare så det er sagt…

Jepp, godt poeng. Vet du når de nye aksjene kommer på børs?

Solgte meg ut på 6.9 med 60% avkastning, veldig happy med det. Er nok en fin inngang det Freddy. Jeg tror den i verste fall havner på 5.5, men virkelig ikke noe lenger enn det. Folk som nevner emisjonkursen på 4.5 har virkelig ikke peiling hvertfall. Min gjetning er at den får en sterk bunn på 5.6-5.7

Nei, har ikke oversikt over det. Regner med det står på newsweb :slight_smile:

1 Like

Spent på å se om Euronext growth blir en vesentlig faktor. Havvind er jo virkelig i vinden for tiden

Emisjonskursen er jo på 4.5 så ikke noe galt å nevne det. Men jeg tror heller ikke kursen går ned mot emisjonspris mtp at det er en vekstemisjon, og SB1 sitt siste kursmål på 9. Virker i grunn veldig planlagt dette med emisjon, etterfulgt av at “SB1 tar opp dekning med nytt kursmål”. Her er det nok noen investorer som vil sikre verdiene sine

1 Like

Har ikke sagt at den skal ned dit, men husk at det var en emi på 4,50kr og den gikk mye i forkant også.

Ja, dette virket litt som å pynte grisen. Var min første tanke når jeg så analysen rett etter emi.

2 Likes

Aker Offshore Wind AS: Minutes From Extraordinary General Meeting

Eiendomsskatt innenfor det arealet vindmøllene er satt opp!..en kan ikke skatte vinden i lufta??

“– Vind er i likhet med vann en felles ressurs, og da må regelverket også harmoniseres slik at vindkraftselskapene skattlegges høyere, sier han til NTB…”

Blir skatten kompensert og trukket ifra med CO2"n som treffer vindparken…??

:hear_no_evil:

2 dager lenger tålmodighet på longkontoen :+1: eller 3

Var planen å beholde, har sittet siden de gikk på børs med de aksjene. Men fallhøyden ble for stor, skal inn igjen så det ordner seg nok :slight_smile:

1 Like

Meget pen VCP. Eier.

2 Likes

Smaaaaaack

1 Like