STRONG BUY…Trading View!
Makro vil bestemme mye her, blir det noen røde dager på børs vil denne bli dratt med også. I dag gikk den opp på nyheter knyttet til Equinor sitt salg.
Equinor sitt salg som priset 1GW lisens-potensiale til 4,5mrd kroner.
At Aker Offshore Wind byr på 10GW lisens i 2020 og 4,5GW hittil i 2021.
At Aker Offshore Wind ber om tilgang til å tilbakekjøpe 150M i aksjer, når de fleste andre kjører emisjoner.
Her går det riktig vei og Equinor nyheten var nøkkelen til tillit til caset.
Ble en fornøyelig gevinst i dag. Ser den siger nedover nå som forventet. Inn igjen over helga . Bra traderaksje dette,men med kontrakt så smeller det! god helg
Helt greit å trade for de som får til det Men i oppgang synes jeg det er vanskelig. Plutselig sitter man utenfor når den går 10-20% opp, så er man i en dårligere situasjon enn om man hadde lagt inn 0 effort og bare sittet stille. I f.eks. NEL kunne man ha tjent noen kroner ved perfekt trading, men de som har tjent mye der over tid er de som bare har kjøpt og sittet stille hele veien fra 2 til 20 kr.
Tenker det samme, kursen i dag eller i morgen er ikke så nøye. Det er hva de får til over tid
Litt kjedelig at Erna ikke nevnte offshore vind i talen sin på Høyres landsmøte. Når de nevner selskaper som de mener er eksempler på noe de vil ha mer av synes jeg offshore vind også burde kunne nevnes som bransje, men de vil nok holde fokuset på hydrogen.
Må blidgjøre løkke og co, de har jo klaget mye i media
Holder den seg over 3kr i sluttauksjonen ser det fortsatt bra ut Satser på det. Håper at aksjen skal peke seg ut som en rakett, så flere får øynene opp for den nå i starten.
Ser ut som at det blir tilfellet Akseptabel dag dette. Støtten i behold og mer satsing på grønt(selv om de ikke nevnte offshore wind direkte).
Trigger imorra ?
https://www.spglobal.com/platts/en/market-insights/latest-news/coal/091020-ec-set-to-propose-stricter-2030-co2-cut-target-for-eu-on-sept-15
Ser fin ut den, dette vil vel gi effekter inn i hvert enkeltland også med nye tiltak.
Financial calendar
Blir bare et lite smil fra meg hittil da jeg hadde inngang på 3,77
Har de jeg fikk som utbytte og har kjøpt flere ganger etter det, har de på 2 kontoer så vet ikke helt snittet mitt men ca 2-2,50kr Ser ikke så mye på det, kjøper på røde og holder å grønne
Har større glis enn Røkke😁
Først natt i min første leilighet, kjøpt med delvis Aker gevinst og idag er hele Røkke porteføljen opp.
PS vil også takke FED og sentralbankene!
Det er fint å være i Røkke aksjer i dag Grattis med leilighet
Har vi noen status på hvordan det gikk på EU-møtet?
Ikke sett noen nyheter i rundt det enda, regner med e24 og finansavisen kommer med det så fort det er noe å melde.