Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Aker Solutions (AKSO)

Aker Solutions Secures Maintenance and Modifications Work for ConocoPhillips in Norway

Tok meg tiden til å regne ut forskjellstallet nå:
image

Så på 7,2 mot 8,6 tjener man bittelitt på å kjøpe Kværner over Akso, men det er veldig nært nå.

2 Likes

Det er laveste forholdstall? Gitt at det stemmer blir mcap lav og gir i min mening en bra pris/bok. AKSO eier jo AOW/ACC aksjer til en verdi av 470 mill også.

1 Like

Tok snittet på sluttkurs hver dag fra 19. august til i dag. Husket ikke når opptellingen begynte, men den har holdt seg mellom 0,78 og 0,89 hver dag. Så forholdstallet til slutt kommer til å bli lavt ja.

Tror jeg undervurderte laggen mellom disse to, når en går opp 7% burde egentlig den andre følge, men når den ikke gjør det er det rom for å tjene noen slanter :slight_smile:

Kommer dere til å sitte over sammenslåingen?

Har sittet så langt, så blir nok sittende en stund til :slight_smile:

2 Likes

Har kjøpt litt i begge selskaper i dag og spent på om sammenslått selskap får høyere verdi enn de to hver for seg.

Aker Solutions ASA: Announcement of Final Exchange Ratio in Relation to the Contemplated Merger With Kværner ASA

Viste seg at de tok med helgen når de telte 2 dager etter ex-dividend. Trodde det skulle være trading days. Derfor ble mine tall lavere i snitt og forskjellen mellom de to mindre. Se kværner tråden for fullstendig oversikt over handelsdagene det ble valgt fra. 8.183 ser ut til å være bittelitt over det markedet forventet i går. :slight_smile: Så marginalt positivt for Kværner aksjonærene, men bare med 0,1% ca. Da forskjellen i går var 8,15 i deler av dagen. Så ikke mye å prate om.

Fint at de er on track og at det ble omtrent som forventet. :slight_smile:

2 Likes

Finnes flere måter å være grønne på ^^

Fra artikkelen:
"Aker Solutions sto i sin tid for ingeniørarbeidet og designet av Edvard Grieg-plattformen som ble bygget av Kværner. Dermed kjenner de plattformen som nå skal bygges om godt.

– Denne kontrakten sikrer norske arbeidsplasser. For vår del innebærer dette at rundt 50 personer blir engasjert på prosjektet ut 2022 i Oslo og Stavanger. I tillegg kommer prefabrikasjon ved verftet vårt i Egersund og installasjonen offshore, sier Litlekalsøy Aase i Aker Solutions."

3 Likes

Meget bra at de vant denne :slight_smile:

2 Likes

Får håpe AOW får til veldig mye på vind-siden. Da blir det også mye å gjøre for AKSO :slight_smile:

2 Likes

Synlig Short på 2,994M aksjer https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010716582

Aker Solutions ASA: Minutes From Extraordinary General Meeting

1 Like

Aker Solutions to Provide Subsea Production System for Tommeliten Alpha Development in Norway

2 Likes
2 Likes

Aker Solutions ASA: Invitation to Presentation of Third-Quarter Results for 2020

ser ut som momentet er på vei inn i aksjen igjen

1 Like

Fikk nok litt hjelp fra omtalen i dagens børsintervju i Finansavisen:

Carnegie-topp anbefaler «trippel-Aker»

1 Like

tanker om q3 i morgen folkens? :slight_smile:

1 Like