Hvorfor ikke på ASK? (Prøve å utdanne meg selv)
Merkur marked kan ikke kjøpes å selges på ask
Merkelig egentlig
Er ikke uenig, men lite å gjøre med. Renger uansett med at begge disse vil komme over til hovedlisten om ikke så alt for lenge. Da vil fond komme på banen og flere internasjonale investorer, er da det blir gøy
Ser ut som det er satt en sperre på 4kr i vind
Kanskje det skulle vært laget en egen tråd for disse @pdx?
Laget en egen tråd om vind delen nå, tror det ble rett. Har ikke gjort det før…
Morsomt at vind og carbon-delene nå er priset til 2,5mrd og 3,1 mrd henholdsvis og AKSO selv er priset til 2,75mrd Rart hvordan det regnestykket går opp, men skal ikke klage.
I tillegg kommer Kværners market cap på 2,3mrd. Så de to prosjektene fra AKSO er tydeligvis verdt 10% mer enn hele Kværner og AKSO samlet.
Korrekt, men det er mye pga segmentet de er i grønt er hot, olje er noe man skyr unna.
Veldig smart trekk av Aker
Det jeg mener er at NAV rabatten har økt i AKER med 6% pga økning Aker Horizons. Tror meglere er trege, men vi får se
Kan du lenke til der det står om lockup?
“Vederlagsaksjene som utstedes til Kvalifiserte Aksjeeiere vil være «restricted
securities» under amerikansk verdipapirrett. Som et vilkår for å motta
vederlagsaksjer må derfor hver Kvalifiserte Aksjeeier som er en «accredited
investor» bekrefte at vederlagsaksjene ikke vil bli solgt eller tilbudt i løpet
av en 1-års periode fra utstedelse, med mindre dette gjøre i henhold til
gjeldende unntak fra registreringskravet i den amerikanske
verdipapirhandelloven.”
Takk, så hvem er det egentlig som har lockup? Kun amerikanere?
Minimum amerikanske fond, privatpersoner og profesjonelle tradere som kvalifiserer for “accredited investor”-nivået. Ser også ut som de som ikke gjør det blir tvangssolgt. Usikker på om det påvirker norske eller ikke.
aaah det kan forklare jo litt
Eier fortsatt ASKO, ser for meg at verdien synliggjøres mer når arbeidskraften blir leid ut til fornybar selskapene.
Hydrogen delen kommer vel inn via Kværner? eller gikk noe av teknologien til Aker CC?
Eller så blir AKSO en asset trap
De var med på emisjonen til selskapene som ble skilt ut også, de eier 29-29,5 millioner aksjer i hver.
Renteregulering
når var fusjonen mellom aker solutions og kværner?
Takker