Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Aker Solutions (AKSO)

Gikk fra 4,3-3,4 på 5 minutter… Galskap😂

1 Like

Noteringsdag for disse grønne røkke aksjene må bare bli helt bananas😀

Godt å se at matematikken stemte! At det ikke ble dumt å bli med opp til 19kr og sitte med rettighetene :slight_smile:

2 Likes

Yup, men rabatten i forhold til emisjonsdeltakerne ble ikke helt god som jeg fryktet. AKSO har falt mer enn jeg trodde den ville da vi snakket om det før utbyttet. Konge at de går så høyt da :slight_smile:

Trades hardt der, kjøpt litt mer på 2,15 så skal vel ikke klage…legg i skuffen og ikke åpne på 5år :slight_smile:

Tar sjansen på å kjøpe både Wind og Carbon i dag

Vurderer å kjøpe i carbon i tillegg, meeen…:slight_smile:

Ser mest positivt på vind-delen, og tror den vil gå mest av de to på sikt etterhvert som prosjektene får utviklet seg. Vind er i vinden som jeg nevnte tidligere :stuck_out_tongue: Men Oslo børs priser carbon-delen over vind inntil videre.

Selv har jeg mest tro på vind, derfor jeg økte kun der i første omgang. Mulig jeg kjøper mer der etterhvert også, får se litt hva jeg gjør.

1 Like

Aker Solutions ASA: Mandatory Notification of Trade

Ser litt på de nye Aker-satsingene - men får ikke helt oversikten - ser det lovende ut og god prising så langt?

Prisingen? Ja, den er god ja (som i høy :joy:). Begge de to selskapene som ble skilt ut er ihvertfall lovende på den måten at det de driver med er «hot». Det går jo så det kviner på børsen om dagen…

Jeg synes de er attraktivt priset(har mest tro på vind, som nevnt over) , emisjonen var priset alt for lavt. Mcap er vel 2,5-3,5 milliarder nå etter at de har gått opp en del, får man Nel tilstander som mange håper på er det mye igjen å gå på. Selv håper jeg ikke der skjer, men en jevn stigning og at det drysser inn noen kontrakter etterhvert :slight_smile:

Høy? Synes ikke prisingen er så høy med tanke på deres marked, de har jo Aker i ryggen det må man ikke undervurdere.

1 Like

Prisingen må ha vært altfor lav i og med de gikk opp 300% og 450%

Emisjonen var alt for lavt priset, det er det ingen tvil om. Men det var vel for at Røkke og co skulle få maksimere profitten av dette, han kan å sikre egne verdier :slight_smile:

2 Likes

Rare er at Aker har beveget seg ned, enten så var mye priset inn ell så har forvaltere ikke oppdatert excelarket enda :slight_smile:

Vurderer å kjøpe litt av vind-selskapet, men “er det høyt”? :slight_smile:

Kan ikke disse handles på ASK?

Den har gått mye da, tror de hadde vært tjent med å skille ut Aker Horizons. Er olje som trekker de ned, sitter med en del olje selv og de er ikke direkte hotte om dagen…

Vanskelig å si, jeg økte på 2,15 i går og er avventende med å øke. Kanskje er det dumt, det er jo en voldsom hype i rundt de nå og man ser jo at tradere utnytter det maksimalt.

De må du kjøpe på Zero eller AF konto :slight_smile: