Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Aker Solutions (AKSO)

Umulig å spå hvor rask en mulig oppgang kommer selvsagt.

Det vi vet er at AKSO er ned 62% hittil i år.

Det skal installeres 7 dobling av kapasitet har EU sagt innen 2030. Det er enorme summer! Les artikkel FA :+1:

Kombinasjon av EU nytt og 2,8% av AKSO shortet KAN gi :bomb::rocket:?

De nevnte selskap går i artikkel under ESG.
Den betegnelsen er jeg enig i!

Onsdag under kvartalspresentasjon bør det sies noe om ESG guiding framover.

Aker Solutions ASA: Second-Quarter and Half-Year Results 2020

Resultatet ble bedre enn konsensus og var så heldig å fikk kjøpt på åpning :blush:
Så krysser fingrene for at du har rett ang shortdekking. :crossed_fingers:

image

1 Like

AKSO er fin å trade i. Har kjøpt og solgt den i løpet av uka i flere måneder nå. Jeg har gjort dette fra kursen lå på 6 kroner tidligere i vår. Den går ofte 70 øre opp og ned i løpet av et par dager.

1 Like

Har vært litt inn og ut med blandet suksess, virker som shortere har kontroll da det er lite interesse for aksjen :thinking: Så er nok ute liøpet av dagen og vurderer den igjen når de har dekket seg inn.

Ble grei oppgang! Spennende å se shortsiden.

Solid kontantnivå og lovende ESG satsning. Ikke dårlig!

Ja ble det, solgte for tidlig :worried: Burde vært mer tålmodig igår da interessen virket helt fraværende.
Gratulerer :slight_smile:

Greit å få bekreftet at man i det minste tenkete riktig iallefall :sweat_smile:

1 Like

Aker Solutions Appoints New CEO and Launches Transformation to Spin Off Offshore Wind and CCUS Businesses to Shareholders and Merge with Kvaerner

Aker Solutions Appoints New CEO and Launches Transformation to Spin Off Offshore Wind and CCUS Businesses to Shareholders and Merge with Kvaerner

Key Information Relating to the Dividend-in-Kind to Be Paid by Aker Solutions ASA

1 Like

Og ESG skilles ut i to selskap!

AKSO var jo et ESG selskap jo som noen forfektet :partying_face::wink:

1 Like

:grin: Er det noe Røkke kan, så er det å skape aksjonærverdi!

2 Likes

Other information: The shares in Aker Offshore Wind Holding AS and Aker Carbon
Capture AS are expected be tradable on Merkur Market immediately upon delivery
on the payment date.

Det blir nok morsomt.

Bortsett fra at kursen går 30% i dag. Hvordan kan en verdisette AKSO og de to andre nye selskapene? Blir litt utfordrende å trade i denne uten oversikt over dette. Rundt 13 kr er jo nivået AKSO hadde før Covid 19, men på det tidspunktet hadde jo mye av aksjeverdiene allerede fallt kraftig

Ingen fasit på dette, men ESG har blant annet enorm tilgang på kapital og rimelig funding.

Som i biotek er det store midler på sidelinjen fra kjemper i bransjen. Innen ESG ser det ut til at du ikke er lett å finne nok prosjekter å investere i!

For Kværner og akso er det et bytteforhold. Tunga rett i munn hvordan de to prises i forhold til hverandre.

Lykke til!

Presentasjon

https://www.akerasa.com/Media/Nyheter/Invitation-to-presentation-Aker-Solutions-spin-offs-and-merger-with-Kvaerner

haha for en intro.

Kanskje jeg som ble født bak en låvedør, men er det ingen som stiller spørsmål til all denne børsnoteringen all of a sudden, og da på ME?

ja og nei. investorer så aldri esg verdien i Akso og Kværner. Aker ønsker å få esg verdi på selskapene sine = spinnoff. ME = mulighet for å gjøre ting raskt

Hei=) Jeg er litt ny i gamet. Men eier aksjer i Aker Solutions. Kursen er jo veldig opp i dag. Vil den fortsette å stige pga sammenslåing med kværner i tiden fremover? Har ikke vært borti fusjon mellom selskaper jeg eier før. Takk

1 Like

Blir en emi inn i Akso ( blir kanskje dobbelt så mye aksjer), hvor Kværner eiere får Akso aksjer. så i teorien er kursstigningen i dag verdien av esg selskapene + effekten av sammenslåing.

1 Like