Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Aker Solutions (AKSO)

helt bort i helv** at de våger å betale utbytte med det markedsbilde vi gjennomgår nå!

Et direkte hån mot gutta på gulvet!

:rage:

Er vel snakk om flere år fram i tid, da det kanskje ikke er like attraktivt å reinvestere i oljeservice.

Men ja håper noen av de ansatte finner veien til spinn off selvskapene.

Hvordan har slike emisjoner i fusjonssammenheng historisk påvirket kursen?

Flytta svaret til Aker @Janno

Snakket med en person som jobber i AKSO idag. All kjernekompetanse les ingeniører osv som har sittet å designet utstyr og bygninger på Sverdrup, store installasjoner osv osv skal omdisponeres inn i den “fornybare bransjen”: Dette er visst meget flinke folk som fases inn i den grønne satsingen. Så det er ganske klart at de ansatte skal videre inn i de nye.

Personen uttrykket også at, verdien i selskapet lå i folket/kompetansen. Lite eiendeler per se.

2 Likes

Staten har tapt 4,5 milliarder på Aker-«eventyret»

Vil vi se en ytterligere “grønn” effekt her, eller er det meste tatt ut på kort sikt?
Akso står nå med begge beina i det grønne skiftet. Et bein på “den riktige” siden og ett på “den gale”.

Et ørlite snev av NEL-surrealismen hadde ikke vært meg i mot.

hva tror folket om denna aksjen kommende uke?? vil den fortsette å stige??

Om man kunne visst det…

tar på deg den oppgava du å finner ut d :grimacing: :wink:

Jeg ser hva som skjer på mandag og tiden frem mot utbytte, så får kjøper jeg litt når kløen blir stor nok :slight_smile:

1 Like

Mon det?

1 Like

Han skaper aksjeverdier for seg selv…

haha viste den ville komme. såklart vanskelig når man kjøper på toppen i 2007, men staten får vel mer skatte/moms verdi av sektoren enn aksjeværdi :sweat_smile:

Tja vet ikke det.
Han melker systemet maksimalt og er ekspert på fremførbare underskudd.

Mergen mellom AKS og Kværner er et krisetiltak. Verdiene ligger i hodene på gode ingeniører, som har fått en røff behandling i korona tiden.

Det er ikke mange år siden røkke gikk ut med denne kommentaren

Mange burde hørt på han!

ja nei dere har nok rett :slight_smile: Får endre utsagnet mitt til

Klarer ikke tenke meg til en pris, men skal den grønne delen verdsettes slik som Quantafuel (helt idiotisk imo) ? Har troa på Carbon capture, men er usikker om det lønner seg for miljøet vs fornybar energi. Dersom vi ikke klarer å omstille oss bort fra oljen og de store oljeselskapene vil grønnvaske seg raskt, er snakk om store summer i CC :thinking:

1 Like

Gå inn på 9 kr og tro på ESG bølgen også her mente jeg var lurt, men det gikk mye raskere enn forventet.

Mon staten får gevinst :partying_face:?

nå må vell pilene snu å peke nedover?!

Vel. Fra 9kr til 15,4kr på en ukes tid må kunne kalles piler rett opp :wink:. Helt umulig å spå om kurser. Og slik avkastning på kort tid er sjelden i praksis.