helt bort i helv** at de våger å betale utbytte med det markedsbilde vi gjennomgår nå!
Et direkte hån mot gutta på gulvet!
helt bort i helv** at de våger å betale utbytte med det markedsbilde vi gjennomgår nå!
Et direkte hån mot gutta på gulvet!
Er vel snakk om flere år fram i tid, da det kanskje ikke er like attraktivt å reinvestere i oljeservice.
Men ja håper noen av de ansatte finner veien til spinn off selvskapene.
Hvordan har slike emisjoner i fusjonssammenheng historisk påvirket kursen?
Snakket med en person som jobber i AKSO idag. All kjernekompetanse les ingeniører osv som har sittet å designet utstyr og bygninger på Sverdrup, store installasjoner osv osv skal omdisponeres inn i den “fornybare bransjen”: Dette er visst meget flinke folk som fases inn i den grønne satsingen. Så det er ganske klart at de ansatte skal videre inn i de nye.
Personen uttrykket også at, verdien i selskapet lå i folket/kompetansen. Lite eiendeler per se.
Staten har tapt 4,5 milliarder på Aker-«eventyret»
Vil vi se en ytterligere “grønn” effekt her, eller er det meste tatt ut på kort sikt?
Akso står nå med begge beina i det grønne skiftet. Et bein på “den riktige” siden og ett på “den gale”.
Et ørlite snev av NEL-surrealismen hadde ikke vært meg i mot.
hva tror folket om denna aksjen kommende uke?? vil den fortsette å stige??
Om man kunne visst det…
tar på deg den oppgava du å finner ut d
Jeg ser hva som skjer på mandag og tiden frem mot utbytte, så får kjøper jeg litt når kløen blir stor nok
Mon det?
Han skaper aksjeverdier for seg selv…
haha viste den ville komme. såklart vanskelig når man kjøper på toppen i 2007, men staten får vel mer skatte/moms verdi av sektoren enn aksjeværdi
Tja vet ikke det.
Han melker systemet maksimalt og er ekspert på fremførbare underskudd.
Mergen mellom AKS og Kværner er et krisetiltak. Verdiene ligger i hodene på gode ingeniører, som har fått en røff behandling i korona tiden.
Det er ikke mange år siden røkke gikk ut med denne kommentaren
Mange burde hørt på han!
ja nei dere har nok rett Får endre utsagnet mitt til
Klarer ikke tenke meg til en pris, men skal den grønne delen verdsettes slik som Quantafuel (helt idiotisk imo) ? Har troa på Carbon capture, men er usikker om det lønner seg for miljøet vs fornybar energi. Dersom vi ikke klarer å omstille oss bort fra oljen og de store oljeselskapene vil grønnvaske seg raskt, er snakk om store summer i CC
Gå inn på 9 kr og tro på ESG bølgen også her mente jeg var lurt, men det gikk mye raskere enn forventet.
Mon staten får gevinst ?
nå må vell pilene snu å peke nedover?!
Vel. Fra 9kr til 15,4kr på en ukes tid må kunne kalles piler rett opp . Helt umulig å spå om kurser. Og slik avkastning på kort tid er sjelden i praksis.