Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Aker Solutions (AKSO)

jeg tok ut minne nå turte ikke jeg å sitte på dem lenger :grimacing:

1 Like

Renteregulering

Aker Solutions ASA: Mandatory Notification of Trade by Primary Insider

Aker Solutions Secures Brownfield Services Contract for Hebron Platform in Canada

Er det mulig å finne ut hva verdien på aksjene i de nye selskapene vil være?

Tja du kan se på differansen mellom Akso og Kværner før/etter nyhetene, da finner du den teoretiske verdien.

Blir nok kraftig utvannet/innvannet med en emisjon også.

Noen her som vet hvordan det blir med utbytteaksjene, når man eier aksjen via ask konto?

Du får de på aksje fondskonto, dersom du ikke har vil det sikkert bli opprettet en for deg.
image

1 Like

Tusen takk for tilbakemelding :slight_smile:

1 Like

Så i “3 aksjer tråden” du hadde mest tro på vind ? Hvorfor ? Å blir du å selge unna Carbon og dobler i Aker vind? :slightly_smiling_face:

Selv tenker jeg at vind teknologi er best for miljøet og det er dær ESG folket vil investere, men føler det ligger mer penger i Carbon capture da de store oljeselskapene med høy cashflow vil investere. :thinking:

Beholder nok begge fordi jeg ikke vet.

Jeg kommer til å beholde aksjene i begge selskapene, skulle vel tatt med carbon Capture i anbefalingen også. Eier også i Fortum, de har også karbonfangst prosjekter på gang.

Er aksjer som blir lagt i skuffen og blir der :slight_smile:

1 Like

Aker Solutions ASA: Aker Carbon Capture AS and Aker Offshore Wind Holding AS - Contemplated Private Placement and Listing on Merkur Market

Aker Solutions vil hente én milliard kroner til fornybarsatsingene før børsnotering

Aker Solutions vil hente én mrd. til fornybarsatsing

Aker Solutions-aksjonærene skal få utbytteaksjer verdsatt til 925 mill.

Det blir rettet emisjon der eksisterende aksjonærer får tegningsrettigheter ved å tegne aksjer selskapene…?(en må ha ytterligere penger på konto for å sikre aksjene)

eller er dette e aksjeutbytte…der vi som sitter ut fredag bare rett og slett bare får aksjer i de nye selskapene?

Sitter du ut fredag, får du aksjer i de nye selskapene :slight_smile: De skal hente penger før notering, men der får man sikkert ikke tegne seg :slight_smile:

tenker litt på å gå inn…som sikkert mange,-Men jeg tror med en stor sannsynlighet at AKSO kommer til å gå ned en del på mandag som følge av at “alle” vil ut igjen etter å ha sikret seg retten på aksjeutbyttene…

bli det verdt det på sikt?..vindkraft ser jeg fremtiden i…carbonfangsten mener jeg er helt “høl i huet” som en forretnings ide` ,-men kjekt at det skaper “fokus” og arbeidsplasser.

1 Like

Carbon capture er litt idiotisk ja, men løser mange problemer kortsiktig og vi kan fortsette å opprettholde et høyt forbruk / dyr livsstil.

Tror ASKO skulle ha eierskap i de nye selskapet, men usikker, kan bli et spennende utbytte case om noen år. De har måtte betale for utviklingen av ny teknologi.

skulle jeg si noe om “carbonfangst”,så må dette bli noe de i innstallerer i et oljerafneri/oljeplatform,eller annen industriell aktivitet som pøser ut med CO2.

på en måte lik patent som ved en katalysator på bil,-gjerne mikset med litt “Adblue” inn i systemet :sweat_smile: