Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Aksjekursene tilbake + forbedret favorittfunksjon :)

Hei TekInvestorer!

Nå er aksjekursene tilbake i høyremenyen, og vi har fått et flunkende nytt aksjesøk. Bruk søket til å finne dine favoritter blant titusenvis av aksjer fra inn og utland.

Du kan også lett fjerne aksjer fra favorittlisten ved å trykke på fjerne-knappensom dukker opp når du har musepekeren over en aksje.

Det er noen småbugs her og der, blant annet:

  • Av og til viser ikke søket resultater dersom det er null treff, da må du laste siden på nytt for å få søke igjen
  • Hvis systemet ikke klarer å hente data om en aksje vil den heller ikke vises i listen, eller vises med kurs 0.

Kursene er som vanlig ca. 15 min forsinket.

God mandag! :smiley:

15 Likes

Vi har vell også fått oss en liten grafisk-update på siden? Var i hvertfall ny på mobil😃

Edit: var vist tilbake på den gamle igjen? :sweat_smile:

2 Likes

Kjempebra! Litt lettere å følge med på farta igjen :slight_smile:

Jeg har ett ønske, alfabetisk sortering?

1 Like

Legger det i lista :slight_smile:

1 Like

Åååååååhhhh så deilig det var med kursene og favorittene der igjen, takker! :smiley:

Edit: Men, ser at kursen til NANO må ha glitchet en del? Siste står i listen her på 51.75, men den har ikke vært omsatt så lavt i dag.

Det er noe feil med oppdateringen ja. Bionor viser 0,26 men det er et par timer siden.

Edit: Kanskje den viser forventet kurs om et kvarter? Så det stiger til 0,26 igjen. Nice.

4 Likes

@billyP, @boven: Yahoo Finance er litt lunefull så av og til henger ikke kursene helt med. Jeg jobber med å finne alternativer.

2 Likes

Støtter BillyP på den. Vil gjerne ha kurser 15 min før og ikke etter…

PDX, you fix !?

:wink:

1 Like

I og med at Yahoo er i fritt fall om dagen tror jeg ikke de bruker mye ressurser på å holde finans APIene ved like. Derfor er kursene ustabile. Alternativet er å hente de direkte fra Oslo børs, men de skulle vel ha noen hundre tusen i året sist jeg sjekket.

2 Likes

Jeg har kanskje funnet en annen mulighet… fortsettelse følger. :slight_smile:

7 Likes

Da har jeg lagd en ny kurshenter fra en annen kilde som henter 15 min kurser hvert 5. minutt. Gi gjerne tilbakemelding når børsen åpner på om den henger med :slight_smile: Dette gjelder kun norske aksjer, men for utenlandske forsøker jeg å hente de enda oftere enn før, som kanskje vil hjelpe litt.

2 Likes

Takk, da får jeg gjort to ting på en gang når jeg sjekker forumet. :turtle:

2 Likes