Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Aksjesparekonto (ASK)

Ja det er denne avveiningen jeg er usikker på. Enn så lenge holder jeg vel en knapp på flytting for skjermingsfradraget, men det er bare synsing fra min side, ikke regnet på det.

1 Like

Her er svaret fra Pareto @holmes. Er på farten så har bare mobilen tilgjengelig. Si i fra om linkene ikke funker.

Hva skjer om jeg tar ut penger fra aksjesparekontoen min med tap? Får jeg mulighet til å trekke fra på skatten som før?

Du kan ikke trekke fra på skatten før du terminerer aksjesparekontoen din.

Mer info her: http://www.paretosec.no/aksjehandel-paa-nett/verdipapirhandel/aksjesparekonto Se video - aksjesparekonto – slik virker den.


Erling Nilsen

Equity sales

Pareto Securities AS
Dronning Mauds gate 3, P.O. Box 1411 Vika, 0115 Oslo, Norway
Tel: +47 22 87 87 00
Dir: +47 24 13 39 52
Mob: +47 95 00 76 36
E-mail: [email protected]

Web: www.paretosec.com


Sendt fra min Samsung Galaxy-smarttelefon.

-------- Opprinnelig melding --------

Fra: Erling Nilsen [email protected]

Dato: 31.08.2017 12:38 (GMT+01:00)

Til: Sensurert

Emne: Tilleggsavtale ASK

For belåning av Aksjesparekonto må du også fylle ut denne: Tilleggsavtale - Belåning av Aksjesparekonto (pdf)


Erling Nilsen

Equity sales

Pareto Securities AS
Dronning Mauds gate 3, P.O. Box 1411 Vika, 0115 Oslo, Norway
Tel: +47 22 87 87 00
Dir: +47 24 13 39 52
Mob: +47 95 00 76 36
E-mail: [email protected]

Web: www.paretosec.com


LEGAL NOTICE
PLEASE SEE SPECIFIC DISCLAIMER BY COUNTRY ON OUR WEB SITE http://www.paretosec.com/disclaimer FOR FURTHER REPRESENTATIONS REGARDING THE CONTENT OF THIS MESSAGE AND OBLIGATIONS.

This message is confidential and may contain legally privileged information. If you are not the intended recipient, you are hereby notified that you have received this message in error and that reading it, copying it, or in any way disclosing its content to any other person, is strictly unauthorized. If you have received this message in error, please inform the sender by reply e-mail and then immediately delete this e-mail (including any attachments). Unless otherwise stated or agreed, the information provided in this message does not constitute investment advice or an offer to provide any service or product described herein or an offer or a solicitation of an offer to buy or sell any securities or any other investment product.

LEGAL NOTICE
PLEASE SEE SPECIFIC DISCLAIMER BY COUNTRY ON OUR WEB SITE http://www.paretosec.com/disclaimer FOR FURTHER REPRESENTATIONS REGARDING THE CONTENT OF THIS MESSAGE AND OBLIGATIONS.

Aksjesparekonto har en effektiv skatt på gevinst lik 29,76%

Investeringskonto Zero har 24%

Aksje- og fondskonto har 24% for bedrifter. Er dette gunstigere?

4 Likes

Leste den jeg og. God tid folkens!

1 Like

Men jeg tror jeg vil overføre nå om jeg har forstått det rett. Solgte og kjøpte tilbake hele potten (ca 30% tap), og forstår det sånn at jeg da får fradrag for tapet i år? Så flytter jeg aksjene inn på kontoen og tar gevinsten (?) der…

Har jeg misforstått noe nå?

2 Likes

Det går fint.

Skandiabanken er en komisk bank i denne sammenhengen. Hvis du har belåning, så kan du ikke benytte den nye kontoen i det hele tatt.
De har masse ny “fancy” grafikk relatert til kontoen, men de gir deg fingeren hvis du har kreditt på aksjekontoen.

Idiotbank.

1 Like

Sånn er det hos alle. Man må signere egen låneavtale på den nye kontoen. Dette kommer garantert til skandiabanken også .=)

Du har ikke skjønt det.
Man kan ikke flytte aksjer hos Sbanken hvis kontoen er belånt.

Kan ikke. Uansett. Må vente på noe man ikke vet hva er.

Skandiabanken er en idiotbank på 9. måned siden de byttet løsning. En gjeng arrogante idioter med en idiotisk dårlig aksjeløsning og de klarer ikke å forbedre den. Jeg har sendt 100+ klager til dem siden nov/des i fjor, men det hjelper ikke.

1 Like

Ahha, Det er jio kjipt. Hvorfor får du deg ikke en skikkelig megler?

Ja, si det. De har gitt meg litt komp, men det er faen meg en håpløs gjeng.

Hele jævla idiot-utviklergjengen har sittet og dratt den av siden nyttår.

De har ikke forbedret en dritt. Helt utrolig.
At den banken lever med aksjehandel er helt utrolig.

“Trader”-begrepet er helt dødt. Det nytter ikke å trade i Sbanken.

Nå skal de, som alle andre banker, leve av “Sparing”, og gjemmer aksjehandel bak det.
Komisk. Alle som mener alvor med aksjer bør forlate Skandiabanken.

2 Likes

hvilken konto er den mest lønnsomme? er de aksjesparekonto? har investeringskonto zero nå, og må selge aksjer og ta ut pengene, for så å sette de på aksjesparekonto, det tar noen dager.

Jeg ser ingen fordeler med aksjesparkonto for min del.
Sitter langsiktig med en god del Nanoaksjer (solgte og tok tapet i sommer pga skatt, kjøpte tilbake ++ over etpar dager), og blir sittende med mesteparten etpar år regner jeg med.
Planen er å forskuddsbetale skatt inn når jeg selger en del av aksjene, bare regner ut 30% skatt på gevinsten.
Høres dette dumt ut, er det noe jeg ikke tenker på?

Skatten du betaler underveis kan i en aksjesparekonto investeres videre

Joda ser den. Men planen er ikke å reinvestere så mye når Nanosagaen er over for meg, ikke i første omgang hvertfall. Har ganske spesifikke planer, hvis det går greit i pluss eller mer så betaler jeg gladelig skatt på gevinsten, da overskuddet skal investeres i eiendom.
Etter alt er opp og avgjort, så vil da et evt restbeløp gå på langsiktig sparing ispedd litt risiko :wink:
Men før det har jeg jo et hus som skal renoveres i tillegg :sweat_smile:

Hmm har laget meg en aksjesparekonto hos Skandiabanken nå. Mulig jeg er treg, men hvordan kjøper jeg aksjer inne i aksjesparekontoen (med penger som er overført dit)? Var mye undøvendig dilldal i menyene der gitt.

Jeg hadde litt trøbbel selv i begynnelsen, fant ikke ut hvordan jeg skulle kjøpe/selge. Viste seg at det ikke kom opp i Chrome-nettleseren, men når jeg logget meg på Skandiabanken på Explorer så dukket det opp.

Du skal bare gjøre som før, gå inn på aksjehandel/Mine aksjer. Da skal aksjesparekontoen din være der, i tillegg til din gamle aksjekonto i to forskjellige faner.

Ok, takker :slight_smile: Skal prøve på nytt.