Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Aksjetips etter Corona

Når Covid-19 er under kontroll og vaksine på plass, når hverdagen skal tilbake til en mer normal, hvilke selskaper ville du satse på som har vært direkte og indirekte påvirket som følge av nedstengning, reiserestriksjoner osv.

Jeg tenker det kan være selskaper som har fått vel mye juling i denne perioden, som potensielt har en høy oppside, hvilke aksjer har du på watchlisten når vaksiner er på plass og verden åpner opp igjen?

Jeg har nevnt DNO som en potensiell vinner, hvilke andre har vi?

3 Likes

Jeg tenker de flyselskapene som overlever kan få en fin reise, men er dog usikker.
Jeg tror reisevaner er endret for lang tid (alltid?).

1 Like

Husk at vaksine ikke nødvendigvis løser alt, ikke alle vil ta vaksinen og den vil ikke fungere 100%, og kanskje ikke mot alle mutasjoner osv. Blir nok en langvarig resesjon dette her.

Tror heller man skal satse på selskaper som ikke rammes så hardt eller til og med tjener på pandemien, men som ikke markedet har oppdaget enda (eller bare en mindre del av markedet).

1 Like

Oljeselskap som unngår utvanning av nåværende aksjonærer. Produksjonsselskap som fremdeles har en konkret vei til økt produksjon.

Hvis du var ute etter konkrete forslag så er mitt lodd på Ocean yield på oslo børs. Lavt priset siden korona kom, er en risiko der i at de må forholde seg til mange motparter som leaser båter, men ingen av de har slitt enda og ocean yield selv mener risikoen er mye mindre nå en i mars. De har to båter uten kontrakt som de taper mye penger på, og to på korttidskontrakt. Samtidig så tjener de såpass mye penger at de har nedbetalt en god del av gjelden sin under korona ved å gi mindre utbytte. Utbyttet er nå ca 8% avkastning i året, kommer vi oss tilbake til en normal uten covid, og ocean yield går tilbake til normale utbytter, så vil utbytte prosent på dagens pris være helt latterlig. Samt at kursen bør gå en del opp fra dagens nivå med økt utbytte.

3 Likes