Nå skjer det endelig ting!
Jeg har akkurat sendt avgårde signert kontrakt til VPS. Grunnen til at det har tatt litt tid er at vi er de første utenom banker og meglere som får tilgang til disse dataene, og derfor har det juridiske rundt avtalene vært krevende.
Planen er at jeg får tilgang til lister fra 1. desember, så jeg satser på å ha noe klart til dere ikke så lenge etter det
Interessen for lister har vært større enn jeg først antok, så jeg bruker en del mer penger på dette enn planlagt ( ) så vi kan få Topp 50 lister i stedet for Topp 30.
Akkurat nå får jeg også utviklet dette grensesnittet for visning av listene:
- Aksjonæroversikten vil vise topp 50 aksjonærer, hvem som har gått inn/ut av listen, en graf over beholdning det siste året, og en liste med tidligere aksjonærer.
- Listene oppdateres ukentlig (mandag morgen antar jeg)
- Vi får ett års historikk
- Skissen er på engelsk men grensesnittet blir så klart på norsk.
- Ja, jeg vet at tallene i tabellen ikke gir mening
Feedback og forslag til forbedring mottas som vanlig med takk
De første selskapene vi får lister for blir:
- NANO
- PCIB
- FUNCOM* (kommer i 2020)
- TRVX
- PHO
- NEL
- BGBIO
- KIT
- NAS
- SSO
- HUNT
*Grunnen til at Funcom-listene ikke blir tilgjengelige med en gang er at selskapet fortsatt er registrert i Nederland. Når de forhåpentligvis flytter til Norge vil vi kunne få lister også derfra. Flyttingen som egentlig skulle skje i Q4 i år er utsatt pga Tencent sin inntreden, men planen er fortsatt å flytte, ref samtale med COO i går. FUNCOM-listen erstattes av HUNT-listen inntil videre.
Listene blir kun for Insidere, men det blir et godt tilbud på medlemskap for de som er raske på labben. Skriv deg på listen her, så sender jeg deg en hemmelig rabatt-lenke når tilbudet er tilgjengelig
Ha en fin dag videre!
Hilsen Jørgen / pdx