Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Aksjonærlister for ALLE norske selskap nå tilgjengelig på TekInvestor 🚀

Datoen er dagen vi fikk listen, men dataene er fra 2 dager siden. Alle som får lister får de derimot samtidig. Jeg har tenkt på å vise datoen de faktisk stammer fra, men det er litt knotete å regne ut når det er helligdager der børsen er stengt osv. Så inntil videre, er det bare å trekke fra 2 dager :slight_smile: Så f.eks viser listen på mandag data fra torsdagen før.

Napatech har dansk ISIN-nummer, så for den har ikke VPS lister å selge meg, dessverre :slight_smile:

Supert, takk for hjelpen :slight_smile: Stemmer at det er aksjene fra favorittlisten og porteføljen som løftes opp i den øverste listen :slight_smile:

Det er mulig vi får den tilbake, men da vi begynte å få mye mer data knelte importscriptet, så for å få opp ytelsen igjen måtte vi gjøre ting på en annen måte, som gjorde at ukesvisningen måtte ofres.

Det har jeg lyst til å få til :slight_smile:

1 Like

Noen som vet om det går an å søke opp / følge spesifikke aksjonærer i softwaren som disse listene er hentet fra (VPS Arena)?

Det VPS leverer er bare rådata, men man kan jo tenke seg at en aktør som har tilgang til lister for alle aksjer kunne sammenstilt de og gjort de søkbare :wink:

1 Like

Datoen man velger er altså 2 børsdager siden,
men når ca kommer listen før børsåpning?

Det varierer litt, men som regel rundt kl 07.

Skulle ikke sagt det, hehe, i dag er listene litt forsinket - er på saken :slight_smile:

1 Like

Så også ut som Europris manglet 5/2 på morningen.
Savner også svar på et spørsmål rundt Europris lengre opp i tråden.

Takk for innspill :slight_smile: Dette kommer kanskje i en litt annen form snart.

Listene er på plass nå :slight_smile:

og inside handler :slight_smile:

1 Like

Semantisk investering, jeg liker det!

Var en stund jeg bare hadde selskaper som begynte på nordic

Hei, jeg får ikke helt dette til å stemme?
DNB fondet bør nå eie 4,95% ish?

Må vente noen dager før det vises, antar jeg :slight_smile:

Mulig jeg har missforstått hele listen, burde ikke DNB-Fondet være blandt Top-3 i listen
med info vist i forrige tråd?

Så vidt jeg kan se er det ikke ett fond men flere (de skriver fond, ikke nødvendigvis i entall):

Til sammen har de kanskje 4.95%, men det kan være en del fond også under topp 50 som vi ikke får se.

2 Likes

Finner ikke Everfuel?

Nei dessverre, de er danske så de har dansk ISIN, da har ikke VPS tilgang til listene :confused:

Ser i AZT så passer dagens publiserte liste (utifra handel) med etter stengetid 12.02.21

Det har tidligere vært skrevet at listene er 2 dager forsinket, men det blir jo 3 dager.

Hadde det vært mulig å endret datoen fra publisert til når de gjalt.

F.eks dagens publiserte liste burde hatt dato 12.02.21 etter børsslutt( eventuelt 15.02.21 før børs åpning)

Hadde blitt enda enklere å følge med da.

Short registeret fungerer slik , gårsdagens oppdatering fikk dato 16.02.21 ettersom det er det som rapporteres.

1 Like

Jeg har også sett at det noen ganger er t+3, men defaulten skal være t+2. så vidt jeg har skjønt :slight_smile: Altså handelen skjer, og så går det to fulle børsdager, så kommer listen.

Jeg har vurdert å gjøre som du sier, men det er litt knotete å bare trekke fra 2/3 dager, da vi har noen bevegelige helligdager da børsen er stengt også. Det kan også være at noen tenker at vi har eldre lister enn andre tjenester hvis vi viser en tidligere dato enn andre. Enig i at det ikke er optimalt :slight_smile: Mer info på listesiden hadde gjort seg, og er i todolisten :slight_smile:

Oppdaterer du listen manuelt hver dag eller skjer det automatisk?

Skjer heldigvis automatisk, men tidspunktet vi får og kverner dataene på varierer noe avhengig av hvordan oppgjøret til VPS kjøres :slight_smile: