Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Aksjonærlister for ALLE norske selskap nå tilgjengelig på TekInvestor 🚀

Dumt spørsmål om aksjonærlister og oppgjørsdag:
Hvis man vil se kjøp og salg som er fortatt på en mandag - bør man se i aksjonærlisten fra onsdag eller torsdag samme uken?

(Så vidt jeg forstår er listene basert på oppgjørsdag (T+2), men siden listene oppdateres på morgenen har det ikke gått 2 fulle dager siden børsslutt mandag)

edit: Never mind. Jeg klarte å verifisere det i en av listene. T+2 betyr at det må være to bankdager mellom handel og ny liste. Svaret er altså torsdag for oversikt over handler på mandag,

1 Like

Hei, veldig bra verktøy dette.

Vil man etterhvert kunne søke opp aksjonærer og se om dem er top 50
på en av Instrumentene?

Laget forøvrig er tråd hvis noen har trading tips:

1 Like

Hold den tanken! :smiley:

5 Likes

Hei, hvorfor er historisk utvikling så variabel?

Ta eksempel Telenor som bare har noen få dager med historikk.

Inntil nylig dekket vi 72 av de mest populære aksjene, men Telenor var ikke en av disse. Derfor har vi ikke samme historikk for alle aksjer :slightly_smiling_face:

1 Like

@pdx

Sjekker du opp i listen for Soff, det er noe merkelig som skjer med Nordea.
Minus nesten hele posten på drøyt 5 mill stemmer liksom ikke med virkeligheten .

1 Like

Det er samme bug her som i ArcticZymes Technologies (AZT) - #1650 by pdx, jobber med en fiks.

Hei, jeg har et par spørsmål til disse listene:

Jeg lurte på om det kun er Top-50 som er tilgjengelig av data?
Årsaken til at jeg spør er om man ønsker å følge en Investor og
hvor han/hun er invistert er det ikke sikkert det synes på Top-50
listen flere steder.
En annen ting er å kunne gjøre beregning/estimat på hvilken gevinst
vedkommende gjorde på invisteringen, hvis han/hun selger seg ut over
tid vil dem etterhvert forsvinne fra Top-50.

Går det ann å dra ut statestikk/graf over antall aksjer som utgjør Top-50?

Hei,

Jeg kommer med en ny tjeneste snart som gir mer data, men det blir ikke alle aksjonærer, dessverre. Mer info kommer snart :slightly_smiling_face:

Beregning av gevinst er interessant men jeg er usikker på hva man skal bruke de tallene til?

Nederst i tabellen er det en rad med Topp 50 total og tilhørende graf hvis det var noe sånt du så etter🙂

Hilsen Jørgen

2 Likes

Se der ja.
spm 2 besvart :+1: helt topp!

Gleder meg til neste version.

Hei igjen, beklager masse spørsmål.

Når man velger dagen dato, hva betyr det?

Altså, børsen stenger 16:30 …

Flere spørsmål:

Jeg ønsker å se når Folketrygdefondet gikk inn i EUROPRIS (største auksjonær i dag).

Har prøvd men ikke lett å se da listen over datoer ikke er sortert + grafen som viser antall ikke helt stemmer :slight_smile:

Annen metode for å få favoritt lister, utenom å “kjøpe” de til porteføljen? Blir en del å bla igjennom nå :sweat_smile:

image

Napa mangler :wink:

Jeg var gjennom dette i går, fikk hjelp på chatten.
På forsiden er det en boks som heter “Mine Favoritter”, legg dem til der :slight_smile:

Edit: du må få inn noe biotek der!

2 Likes

Ok takker @solskimm :grin: kjøper stort sett selvskaper på A, har fungert bra i 2020. Har du en boitek aksje på A?

Nå som du vet hvordan du skal finne selskapene kjapt i selskapslisten kan jeg anbefale Targovax. Nå kan du kjøpe uten å drive å lete i timesvis i oversikten :wink:

Edit; eller bare gå for ARCTICZYMES TECHNOLOGIES
:smiley:

1 Like

Rører ikke Biotek, men skal den skal få ligge på listen min. Så kommer jeg innom tråden å gratulerer den dagen det blir ny ATH! God helg @solskimm !

image image

1 Like

er ukes-listen borte?

Er det mulig å legge inn shorte liste under aksjonærlisten ?