Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ArcticZymes Technologies (AZT)

Skal undersøke :slight_smile:

1 Like

@tooeasy891 Send meg gjerne et skjermbilde av den listen så jeg kan sammenligne :slight_smile:

Hos meg viser rådataene fra VPS at Danske Bank ligger både på plass #10 og 14, tror det er det at de er flere ganger i samme liste med samme investorID som forvirrer importscriptet vårt.

<position ranking="10">
<investor investorId="200599217" private="no">
<name>DANSKE BANK A/S</name>
</investor>
<percentage>2.25</percentage>
<noOfStocks>1086261</noOfStocks>
<ktotype>NOM</ktotype>
</position>
...
<position ranking="14">
<investor investorId="200599217" private="no">
<name>DANSKE BANK A/S</name>
</investor>
<percentage>1.24</percentage>
<noOfStocks>600000</noOfStocks>
<ktotype>NOM</ktotype>
</position>

Sendte deg en melding nå :slight_smile:

1 Like

Jeg følger opp dette med VPS nå.

Hadde det vært OK om vi slo sammen beholdningene til investorer som dukker opp flere ganger på samme liste til én beholdning/rad? Jeg antar at i dette tilfellet er det flere investorer eller avdelinger i Danske Bank som handler, men så blir de av en eller annen grunn ikke slått sammen til én hos VPS før vi får listene.

Tenker du kun for AZT? Ser ingen større problemer ved det.

Det gjelder i et par andre aksjer også, men bare med veldig store aktører så vidt jeg har sett. Vil nødig at ting skal oppleves feil når dere sammenligner med andre lister, men dataene er ikke så enkle å massere.

Det blir f.eks vanskelig å vise en graf over Danske Bank sin beholdning over tid, hvis de har flere endringer i samme liste hver dag.

Dette henger også litt sammen med de nye dataene som kommer snart™ som også kompliserer ting. Alt må flettes sammen og bli noe forståelig til slutt :sweat_smile:

2 Likes

Det forklarer noen av de tilsynelatende ganske umotiverte dumpforsøkene på~60. De lyktes heller dårlig. Blir fin drahjelp når denne beveger seg oppover dette.

3 Likes

Her må vi tipse Reddit :joy:
Disse kommer til å brenne rompa :joy::joy:

LaBull
« Jag tycker det är bullish. De är kvantfonder och gör ingen fundamental research. Bra att de ska köpa 275.000 aktier när den blivit tresiffrig.»

1 Like

Bikkjer

La oss håpe det ikke kommer et børskrakk :sweat_smile:

De bommer nok greit med denne også. Fremstod rimelig tullete når de dumpet 30-50k aksjer for å ta AZT under 60. Det gikk ikke.

Nå ligger de på kjøp med volum. Så håper våre svenske venner ser det samme :slight_smile:

1 Like

Idag viser aksjonærlisten at Danske Bank atter engang har solgt over 1,1mill aksjer. Det samme viste aksjonærlisten for en par dager siden. Fra 18 til 19 Januar forsvinner også plutselig over 1mill aksjer fra danske bank, uten at oversikten viser at de har solgt. Mulig det er ting jeg ikke forstår her, men finner dette litt underlig. Det har jo ikke vært omsettning i aksjen som skulle forklare slike svingninger.

Det er en bug som forårsaker dette, vi jobber med å slå sammen beholdningene til danske bank siden de har flere oppføringer i samme liste. Jeg tror det vil løse problemet :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 Like

Voulez - vous, Voleon, Voulez - vous :violin: :notes: :trumpet:

1 Like

Endelig er jeg inne igjen, jeg har ventet på dette siden jeg var så dum å selge på 19-20 da de rallet som verst!

1 Like

De skal få brenne seg her i 2021 :joy: Hva faen gir de seg ut i!

Voleouz Vous Capital Mangement! :smile: :smile: :smile: :smile:

pourquoi veux-tu perdre de l’argent?

6 Likes

Reine Robin Hood fondet :joy::joy:

Spøk til side så kan det være riktig så enerverende å ha en aktiv short i aksjen, men tror den er såpass likvid og at svenskene med litt muskler håndterer den greit.

Blir gøy dette. Kvantgorillaene har jeg aldri respektert uansett :slight_smile: W/E, deres penger…

2 Likes