Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Hvorfor settes shorten like over 0,5%, slik at den blir synlig? Er det for å skremme småinvestorene til å selge? Noen som har en fornuftig forklaring på dette?

Hei.

Kan noen forklare meg følgende:

Jeg gjorde et lite forsøk i dag med bgbio. Kursen på dette tidspunktet var 32,85(siste utførte handel). Det lå 135(ca) til salgs for 32,90. Jeg kjøpte 11 stk på 32,90. I neste sekund gikk den ned igjen til 32,80 ved at det ble utført en handel på 57 aksjer til 32,80.

Jeg gjentar det jeg gjorde ca 50 sekunder tidligere,jeg kjøper 11 stk på 32,90. 53 sekunder senere blir det solgt 101 stk på 32,80. 31 sekunder senere kjøper jeg 8 stk på 32,90. 18 sekunder senere blir det utført en handel på 143 stk til 32,80.

Greia er at jeg aldri så noen som var til salgs for 32,80🤔

Kalles vel kursmanipulasjon på norsk. Typisk short alltid selge smått nedover

Jepp, er spent hvor lenge de ypper seg…

1 Like

Kan bli gøy hvis den andre aktøren ligger på 0.49 og det kommer kjøpepress.Tidenes skviiiiiis

1 Like

Voleon shortet nettopp AZT på 60 blank, for så å sitte på med opp til ~80 før de dekket inn. Hjertelig velkommen tilbake til BGB tenker jeg vi sier. Tror de skal få svidd fingrene denne gangen.

Rett nok var det litt svenske muskler som forsvarte angrepet i AZT, men vil anta det også finnes årvåken kapital som vil utnytte denne (uheldige) timingen til Voleon. Inndekningen vil bare bidra inn i momentet oppover.

5 Likes

Historisk opplever at Volen dukker opp før big news, og øker shortandelen (på 1%) mot alle odds!
Man kan tenke at de bremser kursstigningen for at NOEN får billig tilgang ved uforventet overraskende god nyhet!

Nei.

Voleon er et rent kvante-/algoritmedrevet hedgefond som forvalter milliarder av dollar. Iblant treffer de, iblant ikke.

3 Likes

Akkurat nå tror jeg det er fullt av roboter i aksjen. Noen akkumulerer før run up mot nyheter, mens Voleonrobotene desperat prøver å stagge kjøperne med å kaste ut volum og plukke inn igjen når de skremmer folk til å selge. Netto salg i går tilsier vel at de jobbet overtid. Blir ikke forundret om de dekket mye i dag egentlig, men who knows. Jeg er ikke en algo.

4 Likes

«Jeg er ikke en algo» Dette er vel akkurat det en algoritme ville sagt?

4 Likes

Ikke forbud mot algoer /chatboter på TI?

99%+ av alle ordre er roboter, sånn er det bare. Det betyr ikke at 99% av alle handler er roboter, siden de relativt sjeldent utfører handelen de legger i ordreboken midlertidig. Mye av arbeidet de gjør er i ordreboken, hvor de manipulerer og kjøper/selger ut ifra historisk profitable algoritmer. I 2016 var tallet 95%+ av alle ordre, og 95% av alle ordre ble slettet før de ble gjennomført. (kilde) Noen er satt opp for å trigge psykologiske reaksjoner fra småsparere ved å selge litt hver gang noen kjøper eller kjøpe litt hver gang noen selger. Om du kjøper en aksje, og den så går litt ned og du selger ut igjen med en gang er det stor sjanse for at du har gitt bort differansen til en slik robot. Andre er rigget for å få en snittkurs de ønsker på inn og utgang, andre igjen er satt opp for å trade helautomatisk. Den siste kategorien er meta-roboter, som ikke bryr seg om retail og bare skal manipulere andre roboter. Veldig lett å få til mot betaling, da mange tilbyr disse tjenestene til de fleste. Blant andre Pareto. Anbefaler å lese denne siden bare for å få litt oversikt. Ikke for å ta det i bruk.: Algoritmehandel av aksjer | Pareto Securities

9 Likes

Bemcentinib ferdig rekruttert i Accord?

https://www.uhs.nhs.uk/ClinicalResearchinSouthampton/Research/News-and-updates/Articles/First-arm-of-ACCORD-clinical-trial-platform-completes-patient-recruitment.aspx

25 Likes

Ser jammen slik ut, og i tråd med siste presentasjon fra Bergenbio. Resultater fra Accord kommer i Q2.
Vi vet retning på dette om 2-3 uker :crossed_fingers:

R&D Southampton hadde en oppdatering i februar: https://twitter.com/RDsouthampton/status/1365249776267198467

We’re so pleased to say that last week, Southampton is top recruitment site for @ACCORDtrial, with 31 patients randomised. Well done all! Thank you everyone for your hard work. Let’s keep up the great work!

18 Likes

Du er pliktig til å dele sånn info, vet du

Er det slik at dette ikke er meldepliktig for bgbio om det er bem-armen som er ferdig inkl fordi det ikke er deres studie?

Dersom dette stemmer så vil det kunne komme noen innledende tolkninger fra den armen rundt månedsskiftet. Interessant. Er det noen som har kilde på at BEM er arm 1?

First arm of ACCORD clinical trial platform completes patient recruitment (uhs.nhs.uk)

Gjelder hele studien.Begynner nok å bli gode indikasjoner her, ellers hadde det vært avsluttet

2 Likes

Enig med eiken her, det er vel 3 kandidater igjen i Accord 2… Ingen melde plikt fra Bergenbio på dette …

1 Like