Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Alphabet Inc. (GOOGL)

Starter en tråd om Alphabet Inc. (GOOGL) siden en del har den i favoritt-listen eller i porteføljen sin :slight_smile:

Alphabet Inc., through its subsidiaries, provides online advertising services in the United States and internationally.

The company offers performance and brand advertising services. It operates through Google and Other Bets segments.

The Google segment includes principal Internet products, such as Ads, Android, Chrome, Commerce, Google Cloud, Google Maps, Google Play, Hardware, Search, and YouTube, as well as technical infrastructure and newer efforts, including Virtual Reality. This segment also offers digital content, enterprise cloud services, and hardware products, as well as other miscellaneous products and services.

The Other Bets segment includes businesses, such as Access, Calico, CapitalG, GV, Nest, Verily, Waymo, and X, as well as fiber Internet and Television services. Alphabet Inc.

was founded in 1998 and is headquartered in Mountain View, California.

La oss starte diskusjonen! @WallStreet @elvegris @Arild1 @mermagi @pdx

Andre enn meg som har oppdaget at det dukker opp reklamer for søkeord man ikke selv har tastet inn i broweren, men bare snakket om, feks på telefon? Småparanoid?

Neida, de har til og med lagt inn mikrofoner i røykvarslerne sine. Ikke en nyhet, men greit å ta med når man skal vurdere selskapet…

Alle vet vel at man blir avlyttet via telefonen. Ikke noe nytt. Vi bare bøyer oss over og tar imot.

Edit:
må vel rette meg selv da dette tydeligvis bullshit.

Føler uansett at jeg får adds om ting jeg kun har snakket om, but i don’t know :man_shrugging:

Ikke overraskende egentlig men i forhold til personvern osv er vel dette egentlig langt over grensen.

Dette er veien det kommer til å gå, og verre skal det nok bli!

Jeg er temmelig sikker på at jeg også har fått ads om ting jeg kun har snakket om. Når google har installert mikrofoner i røykvarslere er jeg ikke lenger i tvil :slight_smile: Det er som så ofte mer lønnsomt å be om tilgivelse enn tillatelse. :confused:

Det som er litt skremmende er at det samme sikkert vil skje på andre arenaer, feks robotteknologi som selvsagt kan gjøre ganske mye heftig.

Tenk, om 10 eller 20 år, hva roboter vil kunne gjøre?

Skremmende utvikling - selv om det er spennende også.

er google ferdig? :face_with_hand_over_mouth: