Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

AMD diskusjonstråd

Nytt i går det.

https://community.amd.com/community/gaming/blog/2019/06/09/amd-powers-microsoft-project-scarlett

Og da var vi der!
Har vært nede på 30.02 i dag :dart:

AMD faller i dag sammen med de fleste store chip firmaene da Broadcom kom med varsling om stort kutt i forventningene fremover pga handelskrigen US-China og sanksjoner mot å handle med Huawei.

AMD uttaler de ikke vil merke effekten av den pågående handelskrigen US-China i så stor grad da deres core business ligger litt utenfor det som rammes hardt (les: Huawei, handleskrig…)

Er det mange her som følger AMD?

Ja jeg gjør, hadde tenkt åkjøpe på 2USD da ryzen var bare rykter…

ser ut som at mye penger gikk inn en god del lavere og at denne nye oppgangen kom på lavt volum?

Tenk å handlet på 2USD… føler med deg :cry:

Oppgangen sist var på høyere volum ja.
Men, oppgangen denne gangen skiller seg ut ved at sektoren generelt har vært i en nedtur i syklusen sin, en syklus som er ganske forutsigbar. Når syklusen nå er estimert å ha en oppsving i 2H 2019 vil det være normalt å se at de som har klart seg best gjennom nedturen vil prestere best når oppturen kommer igjen. Derfor tror jeg at AMD fremdeles er ett godt bet - om oppturen kommer.
Det er vel det som blir spørsmålet nå, om den forventede veksten i markedet kommer. Er der handelskrigen spiller inn og hvor de dystre kommentarene til Broadcom fører til de store reaksjonene de siste dagene.

Teknisk kan den også bevege seg endel før den “må” reagere ned igjen. Ser snart ut som om den må ha en a-b-c korreksjon ned etter det som ser ut som en 1-5 reaksjon opp. Dette kan kanskje noen Elliot-tellere si noe mer om :smile:

image
En test av siste topp skal vel uansett til.

Jeg satt mine siste ledige penger til å øke i Nano og sitter dessverre uten muligheter å vurdere inngang her nå. Får håpe på en sideveis bevegelse mellom 30-34 en liten stund til.

Husker godt du anbefalte denne, som en gamer vet du jo litt hva det går i også. Jeg tenkte dog at neeh AMD er for langt bak intel. Men jeg tror jeg overvurderte hva tilnærmet monopol gjør med et selskap.

Jaja ,kan ikke vinne alltid.

https://www.anandtech.com/show/14694/amd-rome-epyc-2nd-gen/15

imponerende om dette stemmer.

1 Like

Tanker om tallene som kommer etter stengetid idag? AMD har fått mye ros for siste gen. Ryzen i bærbare, knuser visst Intel sine. Vurderer å sitte over tallslippet.

Synd jeg ikke kjøpte AMD på 2$ fordi jeg syntes 99kr var for høy kurtasje og det var litt valutakostnader og risk. Dollaren stod vel i 7,5 et sted tenker jeg… 50x på fem år hadde gjort seg :see_no_evil:

3 Likes

Ser jo på nada innlegg i denne tråden at alle bare gremmes over å ikke ha kjøpt

2 Likes

Intel ute på dybt vann nå. Skal arm ta fullstendig over for x86? Jeg tror kanskje det.

Fra denne tråden ble startet 19. mai 2015, så har AMD gått fra 2,3 til 90 uten at jeg har eid en aksje. Var dyrt med kurtasje hvis jeg skulle kjøpe/selge, så var liksom ikke vits.

Når jeg ser tilbake, så er det en ting jeg ikke kunne forutsett med denne reprisingen, og det er at Intel tilbake i 2014 gikk over til 14nm prosessen og fortsatt leverer prosessorer på en “forbedret” versjon av denne nå, i 2021. Joda, de har noe på 10nm nå, men det er ikke så hot. Mao, Intel har kjørt seg selv så sinnsykt på ræva de siste 6 årene at det er helt utrolig. :stuck_out_tongue:

3 Likes

Har du sett noe på Taiwan Semiconductor (TSM)?

Dette kan jo bli interessant for skjermkort produsentene. Hvis tallene fra Intel stemmer, så blir alle som bruker skjermkort over natta utkonkurrert av de som kjører med brikken til Intel. Hvis den bruker liten plass, så vil det også si at tilgjengeligheten på brukte og nye skjermkort plutselig blir mye bedre.

EDIT eller kanskje ikke? Intel Announces Bitcoin Mining Initiative, Bonanza Mine Chips Ship This Year | Tom's Hardware